UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na "zrozumiałem" na dole tej informacji. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj
  • niebawem również
  • Połącz z Facebook
wgw 2016

Już po raz drugi centrum konferencyjne i targowe EXPO przy ulicy Prądzyńskiego w Warszawie przyjęło całą rzeszę fanów wirtualnej rozrywki i spragnionych nowinek z branży gier komputerowych. Poprzednia edycja była na tyle udana, że tym razem zaplanowano imprezę o jeden dzień dłuższą. Przez te 4 dni bramy hali EXPO były otwarte dla graczy i przedstawicieli mediów, którzy w porównaniu z ubiegłym rokiem pojawili się w jeszcze większej liczbie. Według danych organizatorów w czasie od 13 do 16 października  przez halę przewinęło się blisko 25 tysięcy osób, co dobitnie pokazało, że warszawska impreza na dobre zagościła w kalendarzu każdego sympatyka elektronicznej rozgrywki w naszym kraju i nie tylko. 

WGWfot, Materiały Prasowe

Wystawowy zawrót głowy

Na tegorocznych targach T-Mobile Warsaw Games Week każdy sympatyk gier komputerowych zdecydowanie miał co robić. Swoje olbrzymie strefy mieli przygotowane tacy światowi liderzy branży gier komputerowych, jak Sony, Microsoft, czy Ubisoft i EA. Nie zabrakło również polskich akcentów. Specjalnie wyodrębnione powierzchnie wystawowe miało wielu uznanych dystrybutorów i producentów z naszego rodzimego podwórka takich jak: CD Projekt RED, CENEGA, Techland, CI GAMES, Jujubee, IMGN.PRO i wielu innych. Spragnieni nowinek technicznych ze świata komputerów mogli zapoznać się z ofertą przygotowaną przez takie firmy jak Asus, AcerTracer, Ravcore, AimControllers, czy Ingaco. Swoje stoisko miało również Lionsbridge Poland, na którym goście imprezy mogli stanąć w szranki z osobami, które zawodowo zajmują się testowaniem gier. Na blisko 1000 m2 powierzchni wystawowej firma Microsoft oddała do dyspozycji graczy blisko 200 stanowisk z odświeżoną wersją flagowej konsoli amerykańskiej firmy - Xboxem One S na czele oraz potężnymi komputerami PC z systemem Windows 10 na pokładzie. Zagrać można było w takie tytuły jak: Gears of War 4, nietracące na popularności Minecraft, Forza Horizon 3, FIFA 17, czy przetestować przedpremierowe wersje takich produkcji jak Battlefield 1 i Dead Rising 4. Z kolei na gości strefy przygotowanej przez konkurencyjne Sony, każdego dnia targów czekały turnieje dla fanów gier w trybie wieloosobowym. I tak np. 14 października uczestnicy mogli spróbować swoich sił w rozgrywkach Pro Evolution Soccer 2017, które były jednocześnie oficjalnymi eliminacjami Mistrzostw Polski. Mecze transmitowane na wielkim telebimie komentował prezenter rozdwajając w przerwach gadżety od PlayStation. Trzeba przyznać, że emocje podczas tych rozgrywek naprawdę były ogromne, co dało się usłyszeć po żywiołowo reagującej widowni. Kolejne dni również obfitowały w różnego rodzaju e-zawody m.in w Call Of Duty World League i niezwykle efektowne i zacięte wieloosobowe potyczki w ekskluzywny tytuł na PlayStation, czyli Uncharted 4. Uwagę zgromadzonych wielbicieli wirtualnej rozrywki wzbudzało również stanowisko z ulepszoną wersją konsoli PlayStation 4, czyli PlayStation 4 Pro, która swoją premierę ma zaplanowaną już 10 listopada. Polski dystrybutor gier CENEGA, również mógł pochwalić się znacznych rozmiarów powierzchnią pokazową z około 100 stanowiskami do grania. Wrażenie robiła szczególnie strefa poświęcona wersji demonstracyjnej gry Resident Evil 7 (również w wersji w trybie PlayStation VR), która była stylizowana na stary opuszczony dom. Wcale nie mniejsze emocje wzbudzał specjalnie zaprojektowany budynek-strefa do gry w Mafię III, w którym to gracze mogli poczuć się dosłownie jak w gangsterskim filmie. CENEGA przygotowała również stanowiska do gry w inne przedpremierowe tytuły takie jak: Tekken 7 (z którego również zorganizowany został turniej), Warhammer 40 000 Dawn of War III, Sniper Ellite 4 i oraz gry z cyklu LEGO, jak LEGO Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy i LEGO Worlds, których stanowiska znajdowały się w strefie Junior, przystosowanej głównie dla potrzeb najmłodszych graczy. Poza tym nie zabrakło tytułów, których premiera miała już miejsce jakiś czas temu czyli: Rise of the Tomb Raider, Hitman (nowy epizod Colorado), WWE 2k17, czy NBA 2k17. Fani naszego rodzimego Wiedźmina dzięki strefie przygotowanej przez studio CD Projekt RED mieli nie lada okazję spróbować swoich sił w rozgrywkach wirtualnej wersji karcianej gry Gwint. Wersje na PC i Xboxa One robiły podczas WGW prawdziwą furorę, również ze względu na obecność twórców gry, jak i wspaniałych cosplayerów ze świata Wiedźmina, z którymi każdy mógł przybić piątkę, czy też zrobić zdjęcie. Równie ciekawie prezentowała się strefa przygotowana przez Ubisoft, na której wydawca zaprezentował swoje najnowsze propozycje takie jak: Watch Dogs 2, Just Dance 2017, Steep, For Honor i Ghost Recon Wildlands. Firma nie zapomniała również o entuzjastach gry w wirtualnej rzeczywistości, prezentując m.in takie tytuły jak Star Trek Bridge Crew, Eagle Flight, czy nowy South Park Fractured But Whole, w które zagrać można było z nałożonym na twarz urządzeniem o nazwie Nosulus Rift, które ma za zadanie emitować ...zapachy. 

IMG_2516.JPGfot. Jakub Najmoła

Zobacz również: Battlefield 1 - premierowy zwiastun gry!

Impreza VR'em stoi

Targi T-Mobile Warsaw Games Week miały wyjątkowe znaczenie właśnie dla fanów gry w wirtualnej rzeczywistości. Każdy chętny mógł przetestować pozycje przygotowane z myślą o rozgrywce w tej innowacyjnej na tę chwilę technologii. Takie gadżety jak Oculus Rift, czy HTC Vive cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród graczy i to w każdej kategorii wiekowej. Jednak uwaga uczestników eventu w sporej większości kierowana była ku nowej zabawce z pod szyldu Sony, czyli goglom PlayStation VR. Targi WGW zbiegły się w czasie z premierą tego nowego sprzętu dedykowanego konsoli PS4 i to właśnie nowy gadżet japońskiego giganta wzbudzał największe emocje wśród gości hali EXPO. Do dyspozycji graczy, strefa PlayStation przygotowała aż 50 stanowisk przystosowanych do gry przy pomocy gogli PlayStation VR. Pierwszeństwo do testów nowego sprzętu VR mieli posiadacze aktywnej subskrypcji PlayStation Plus, jednak i oni niejednokrotnie musieli odstać swoje w ogromnych kolejkach. W specjalnie przygotowanych boxach do wyboru mieliśmy takie gry jak choćby Robinson, Batman Arkham VR, Until Dawn: Rush Of Blood, Driveclub VR, RIGS, Bound i tytuły z pakietu PlayStation VR Worlds (zestaw 5 mini gier od Sony London Studio).

14808838_1408453875849037_1981367718_o.jpgfot. Jakub Najmoła

Zobacz również: Batman Arkham VR - recenzja wyczekiwanej gry z Mrocznym Rycerzem!

Prawdziwi cosplayerzy, nie żadni "podrabiańcy"

T-Mobile Warsaw Game Week to nie tylko strefy pełne stanowisk do grania, spektakularnych e-turniejów, przedpremierowych zwiastunów, czy też pokazów tanecznych cheerleaderek. Na uczestników tegorocznych targów czekało ponadto wiele konkursów z nagrodami, hostessy rozdawały przeróżne gadżety z motywami znanymi z gier, a dla głodomorów była przygotowana na zewnątrz specjalna strefa z foodtruckami. Na imprezie pojawiły się również znane twarze z polskich filmów i seriali. Zobaczyć można było m.in Marcina Dorocińskiego, Olgę Bołądź i użyczającego swojego głosu Geraltowi z Rivii - Jacka Rozenka. Przybić piątkę można było z Robertem Burneiką, czyli Hardcorowym Koksem, jak i osobami znanymi z polskiego internetu np. youtuberem Piotrem "izakiem" Skowyrskim. Na uczestników targów na dodatek czekała prawdziwa rzesza cosplayerów, czyli osób przebierających się za postacie znane z gier video. Miało to związek z organizowanym konkursem pt. Good Loot & PlayStation Plus Cosplay 2016 na najlepszy strój imprezy, w którym do wygrania były niezwykle atrakcyjne nagrody m.in konsola PlayStation 4 i roczna subskrypcja konta PlayStation Plus. Spacerując pomiędzy alejkami hali EXPO mogliśmy natknąć się m.in na pannę Larę Croft (w różnych wersjach), postacie z gry League  of Legends, żołnierzy wziętych prosto z pola bitwy gry Battlefield 1, snajperki rodem z shootera Sniper Ellite 4 oraz wojowniczkę Aloy z nadchodzącej wielkimi krokami gry Horizon Zero Dawn, która jak się później okazało została zwyciężczynią całego konkursu. Na polskich taragach gier komputerowych nie mogło oczywiście zabraknąć postaci z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Na naszej drodze mogła stanąć Ciri, Filippa Eilhart, Cerys an Craite, Yeneffer z Vengerbergu, Jaskier i oczywiście sam Biały Wilk, którego cosplayer do złudzenia przypominał postać Geralta z gry studia CD Projekt RED

IMG_2615.JPGfot. Jakub Najmoła

Zobacz również: Resident Evil 7, czyli przerażająca wirtualna rzeczywistość. Testowaliśmy demo z PlayStation VR!

 Nie zabrakło ogłoszeń parafialnych

Jeśli chodzi o tytuły gier, na które przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać twórcy z poszczególnych stref przygotowali efektowne prezentacje kinowe. W specjalnie wydzielonych i utworzonych salach, goście targów mogli obejrzeć długie zapowiedzi takich tytułów jak Dishonored 2 w strefie CENEGI i pokaz nowej gry twórców słynnej serii Killzone, a mianowicie Horizon Zero Dawn, którego obszerny trailer dostępny był w sali na strefie PlayStation. Ponadto obejrzeć mogliśmy również normalne zwiastuny m.in kolejnej części słynnej serii God of War, postapokaliptycznej przygodowej gry akcji zatytułowanej Days Gone i nowej produkcji studia Quantic Dream, czyli Detroit: Become Human. My już nie możemy się doczekać zarówno nadchodzących tytułów jak i kolejnej edycji targów Warsaw Games Week, których organizatorzy zaprezentowali światowy poziom jeśli chodzi o imprezę poświęconej branży gier komputerowych. Warszawski event jeszcze bardziej zaznaczył swoje miejsce nie tylko na growej mapie Polski ale i Europy. Do zobaczenia w przyszłym roku!

IMG_2502.JPGfot. Jakub Najmoła

Ilustracja wprowadzenia: Jakub Najmoła

 

Wiesz, co z tym zrobić


Jakub Najmoła

Jakub Najmoła

Dziennikarz

O mnie:

Wielbiciel dobrego kina oraz prawie każdego gatunku muzyki. Pasjonat gier komputerowych (PS3, PS4) oraz miłośnik sportów walki i piłki nożnej. Fan twórczości Andrzeja Sapkowskiego, a w szczególności sagi "WIedźmin".


Dodaj komentarz

Zaloguj się i przejdź na naszą stronę mocy! Komentuj bez weryfikacji, oceniaj, twórz własną społeczność i odkryj potęgę mocy Movies Room!

Kod antyspamowy
Odśwież

 

ZNAJDZIESZ NAS NA:
WSPÓŁPRACUJEMY Z :
  • logo1
  • logo2
  • logo3
  • logo4
  • logo5
  • logo6
  • logo7
  • logo8
  • logo9
  • logo18
  • logo-cenega
  • logo-ama
  • logo10
  • logo11
  • logo12
  • logo-netflix
  • logo14
  • logo15
  • logo16
  • logo17
  • logo18
  • logo18
  • logo-enemef
  • logo-cd-pro-red
  • logo-snap-book
  • logo19
  • logo20
  • logo21
  • logo22
  • logo23
  • logo-samsung
  • logo25
  • logo-universal
  • logo rebis
  • logo-sony-music
  • logo-techland

© 2016 MOVIESROOM.PL · Wszystkie prawa zastrzeżone · Korzystanie z serwisu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

Wykonanie strony: Tomasz Szymański, projekt: Tomasz Rewers