UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na "zrozumiałem" na dole tej informacji. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj
  • niebawem również
  • Połącz z Facebook
Ocena recenzenta

50/100

  • Tawfeek Barhom i Hiba Attalah
  • budujące przesłanie 
  • finał 
  • nie dla nielubiących arabskiej muzyki 
  • momentami nudnawy 
  • kiepski montaż scen wokalnych

Właśnie pracujemy nad usprawnieniem tej funkcji. Przemyśl swoją ocenę i wpadnij jutro ;)

Ocena użytkowników

50/100

Twoja ocena
Zaloguj się aby oceniać

Idol z ulicy to oparta na faktach historia Mohammada Assafa - utalentowanego wokalnie Palestyńczyka mieszkającego w Strefie Gazy, który udziałem w arabskim idolu swoim rodakom dał nadzieję na zjednoczenie, a wielu innym nastolatkom z całego świata dał nadzieję na to, że marzenia się spełniają. 

Głównego bohatera poznajemy jeszcze w dzieciństwie, kiedy - wraz z siostrą, przebojową Nour (Hiba Attalah) i paczką przyjaciół próbuje swoich sił śpiewając na weselach czy dla publiczności złożonej z rówieśników, do całego przedsięwzięcia nastawionych o wiele bardziej entuzjastycznie, niż dorośli. Kolejnym etapem życia Mohammada prezentowanym widzowi jest rok 2012, kiedy młodzieniec decyduje się za wszelką cenę przedostać przez granicę do Egiptu, by wziąć udział w ostatnim z przesłuchań do popularnego talent show. Doświadczony przez los chłopak musi zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem: presją, jaką zaczyna odczuwać, kiedy okazuje się, że jego występy przyciągają przed telewizory setki Palestyńczyków, kibicujących mu, kołyszącyc się w rytm wykonywanych przez niego utworów i na moment zapominających o brutalnej rzeczywistości nieustannego konfliktu. 

Hany Abu-Assad opowiada historię, której finał jesteśmy w stanie przewidzieć od samego początku. Nie o zaskoczenie widza jednak chodzi, lecz o wprowadzenie go w świat znany głównie z telewizyjnych doniesień od zupełnie innej strony. Pokazanie codzienności, uroków, ale i trudów dzieciństwa oraz niebywałej siły muzyki. Brzmi banalnie? Być może, ale te wydarzenia naprawdę miały miejsce. O ile pierwsza połowa filmu momentami się dłuży i można odnieść wrażenie, że niewiele się wydarza, o tyle finał, z całą swoją wspólnotową, optymistyczną wymową, ogląda się z uśmiechem na ustach, a może nawet łezką w oku. O wiele przyjemniej, niż obrazy, które przywykliśmy kojarzyć z tym regionem. 

idol z ulicyKadr z filmu Idol z ulicy, fot. materiały prasowe

Fabularyzowana biografia Assafa o wiele bardziej przypadnie do gustu tym, którzy lubią arabską muzykę - dla tych, którzy nieszczególnie za nią przepadają, ten element może być, z wiadomych względów, poważną przeszkodą. Bez względu na muzyczne preferencje, docenić warto przekonującego w swojej roli Tawfeeka Barhoma (starszy Assaf) oraz niezwykle, jak na młody wiek, charyzmatyczną, Hibę Attalah (Nour). Osobista symaptia nie pozwala nie wspomnieć także o dobrym duchu głównego bohatera, granej przez Nadine Labaki Shadii. Na nieudolność montażu ujęć śpiewającego Barhoma z przejmującym głosem, który rzekomo wydobywa się z jego gardła, najlepiej przymknąć oko - tym bardziej, że te, w których wokalny talent prezentuje młodszy Assaf (Kais Attalah), wypadają bez zarzutu. 

Podobieństwa do obsypanego nagrodami Slumdoga. Milionera z ulicy ograniczają się raczej do plakatu, tytułu i ogólnego zarysu fabularnego - historii chłopaka "znikąd", któremu udaje się spełnić marzenia. Polityczno-społeczne tło całości, pomimo że nie jest nachalnie eksponowane, pozostaje szalenie istotne. Sprawia, że Idol z ulicy to ani nie naiwny pean na cześć telewizyjnych talent show, ani jedna z wielu podobnych sobie narracji o pokonywaniu przeszkód w drodze na szczyt. 

Do wydania DVD dołączono zwiastun i zapowiedzi innych tytułów.

Ilustracja wprowadzenia: mat. prasowe 

 

Wiesz, co z tym zrobić


Aleksandra Kumala

Aleksandra Kumala

Dziennikarz

O mnie:

Studentka trzeciego roku Tekstów Kultury UJ. Ze świata literatury najbardziej lubi powieści, ze świata muzyki - folk, ze świata kina - (melo)dramaty oraz indie. I Madsa Mikkelsena, oczywiście.


Dodaj komentarz

Zaloguj się i przejdź na naszą stronę mocy! Komentuj bez weryfikacji, oceniaj, twórz własną społeczność i odkryj potęgę mocy Movies Room!

Kod antyspamowy
Odśwież

 

ZNAJDZIESZ NAS NA:
WSPÓŁPRACUJEMY Z :
  • logo1
  • logo2
  • logo3
  • logo4
  • logo5
  • logo6
  • logo7
  • logo8
  • logo9
  • logo18
  • logo-cenega
  • logo-ama
  • logo10
  • logo11
  • logo12
  • logo-netflix
  • logo14
  • logo15
  • logo16
  • logo17
  • logo18
  • logo18
  • logo-enemef
  • logo-cd-pro-red
  • logo-snap-book
  • logo19
  • logo20
  • logo21
  • logo22
  • logo23
  • logo-samsung
  • logo25
  • logo-universal
  • logo rebis
  • logo-sony-music
  • logo-techland

© 2016 MOVIESROOM.PL · Wszystkie prawa zastrzeżone · Korzystanie z serwisu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

Wykonanie strony: Tomasz Szymański, projekt: Tomasz Rewers