Informacja o plikach cookies

Nasz portal korzysta z plików cookies. Pozostając na Movies Room wyrażasz zgodę na korzystanie z tych plików i podobnych technologii. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj
  • Połącz z Facebook
Wielki mur moviesroom 1135x200

Guerrilla jest nowym projektem Johna Ridleya, czyli człowieka, który dał nam znakomite American Crime. W tej miniserii zmienia jednak, zarówno kraj, jak i epokę, w których osadził wydarzenia. Czy w takim razie podołał zadaniu i ze znakomitą obsadą znowu wyniósł się na wyżyny telewizji?

Guerrilla generalnie opowiada o spokojnej parze, Jas (Freida Pinto) i Marcusie (Babou Ceesay), którzy nauczają literatury w więzieniu. Jednak kiedy ich przyjaciel zostaje zamordowany podczas jednego z protestów, drugi siedzi w więzieniu, a ponadto policja nie daje im spokoju i mają problem z zatrudnieniem – coś w nich pęka i postanawiają wziąć sprawy w swoje ręce. Opracowują plan, dzięki któremu uwolnią Dhari (Nathaniel Martello-White) z więzienia i tym samym z owej spokojnej pary zmienią się w swego rodzaju gang, który zamiast pokojowych protestów na ulicy paraduje z karabinami maszynowymi.

Zobacz również: Na pierwszy rzut oka: 3. sezon serialu Pozostawieni

Londyn i rok 1971 już sprawiają, że Guerrilla ma swój klimat. Mimo to problemy, jakie targają miastem widz amerykański (i nie tylko) bez wysiłku odniesie do czasów współczesnych. Nie od dzisiaj wiadomo, że obywatele wielu krajów cierpią z powodu rasizmu, prześladowań władz i policji, ze względu na pochodzenie czy kolor skóry i religię mają problem ze znalezieniem pracy, pomimo dobrego wykształcenia. John Ridley z łatwością porusza się wśród tych problemów, sprawiając, że są naturalną częścią stworzonego przez niego świata. Pierwszy odcinek sprawnie wprowadza nas w to wszystko, kiedy w aż dwóch scenach Marcus nie dostaje wymarzonej pracy, a te zaproponowane są zdecydowanie poniżej jego kwalifikacji. Społeczna niesprawiedliwość i nadużywanie władzy przez policję będą motywami, które napędzą całość.

Aktorsko jest znakomicie. Freida Pinto zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych członków obsady – przynajmniej w pierwszym odcinku. Nawet Idris Elba, grający artystę, nie dorasta jej do pięt w scenach, w których występują wspólnie. Ceesay i Martello-White zapewne jeszcze pokażą na co ich stać, ale już pilot zapowiada, że pierwsze skrzypce należeć będą do Pinto.

Zobacz również: Nieznane filmy znanych reżyserów #2 - David Lynch

John Ridley stara się zaprezentować widzom coś innego, ale czy aby na pewno jest to tak różne od tego, co już zdążyliśmy zobaczyć? Niewątpliwie twórca ma talent do tworzenia scenariuszy przejmujących i poruszających. Tak jest, zarówno w przypadku American Crime, jak i Guerrilli. Jednak po odjęciu lat 70. ubiegłego wieku, Londynu, charakteryzacji aktorów ich garderoby, zostanie nam to samo, co w produkcji ABC, czyli problemy na tle społecznym.

Pierwszy odcinek jest spójny i rozwija się w swoim tempie. Kiedy potrzeba zwalnia, aby na sam koniec przyspieszyć i pozwolić widzowi zainteresować się wydarzeniami na ekranie. Na pewno jest to pozycja warta uwagi ze względu na nazwisko twórcy oraz obsadę. Ale na odpowiedź, czy jest to American Crime ubrane w fajne ciuszki z lat 70. przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać.

ilustracja wprowadzenia oraz zdjęcia: materiały prasowe

 

Wiesz, co z tym zrobić


Katarzyna Janicka

Katarzyna Janicka

Redaktor

O mnie:

Autorka bloga zyciowa-alternatywa.blog.pl. Większość wolnego czasu spędza na oglądaniu seriali i pisaniu o nich.


Więcej informacji o:

Say something here...
Cancel
Log in with ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.

OCENA RECENZENTA

70/100

  • bardzo dobra obsada, a w tym Freida Pinto
  • dobry scenariusz
  • budowanie napięcia
  • sprawia wrażenie kolejnego American Crime
  • nie wnosi nic nowego


PRODUKCJĘ POLECA:

0%

UŻYTKOWNIKÓW


CZY POLECASZ TEN TYTUŁ?

MOVIES ROOM POLECA

Najnowsze Wiadomości

RECENZJE

  • SERIALE
Shots Fired - recenzja miniserii

Ocena Recenzenta 70/100

Shots Fired jako miniseria Foxa się sprawdza. Dobrze, że stacja nie chciała zrobić z tego antologii lub pełnowymiarowego serialu. Dziesięć odcinków w zupełności wystarczyło, aby opowi...

Recenzuje Katarzyna Janicka

The 100 - recenzja 4. sezonu

Ocena Recenzenta 65/100

Miałam nadzieję, że z czwartym sezonem definitywnie pożegnamy się z Clarke i resztą ekipy, ale niestety The Cw miało inne plany. Teraz kiedy tegoroczna seria dobiegła końca jeszcze bardziej u...

Recenzuje Katarzyna Janicka

The Flash - recenzja 3. sezonu, czyli bezdech speedstera

Ocena Recenzenta 30/100

Wygląda na to, że liczba „trzy” staje się powoli przekleństwem dla superbohaterskich seriali od stacji CW. Najpierw cyfra ta została w spektakularny sposób splamiona przez tw&o...

Recenzuje Szymon Góraj

Jane the Virgin - recenzja 3. sezonu

Ocena Recenzenta 75/100

Jane the Virgin to najlepsza telenowela jaką zobaczycie. Tak. Nie serial, a właśnie telenowela, która w naszym kraju ma tak pejoratywne znaczenie. Komedia The CW w pełni wykorzystuje ogromn...

Recenzuje Katarzyna Janicka

Uwikłana - recenzja 2. sezonu

Ocena Recenzenta 55/100

Uwikłana z Jennifer Lopez to jeden z niewielu serialu kryminalnych, które mogą zainteresować. A mimo to, grzeszy wtórnością i oklepanymi schematami. W tym wszystkim Lopez odnajduje ...

Recenzuje Katarzyna Janicka

Na pierwszy rzut oka: 3. sezon Twin Peaks

Ocena Recenzenta 70/100

Choć Laurę Palmer poznaliśmy z każdej możliwej i niekoniecznie najlepszej strony, to jedno trzeba dziewczynie przyznać - dotrzymuje skórkowana słowa. 25 lat minęło i zgodnie z jej obie...

Recenzuje Tomasz Małecki

MOVIES ROOM POLECA

Polub nas!

rekrutacja ama

© 2016 MOVIESROOM.PL · Wszystkie prawa zastrzeżone · Korzystanie z serwisu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.