Od śpiewających żab do ziejących ogniem zielonych smoków. James Bobin jest głównym kandydatem do wyreżyserowania filmowej adaptacji kultowej gry wideo, Dragon's Lair.
Jak potwierdził The Hollywood Reporter, reżyser filmów Disneya takich jak The Muppets i Muppets Most Wanted, James Bobin, prowadzi obecnie rozmowy, aby objąć stanowisko reżysera filmu Dragon’s Lair, adaptacji jednej z najbardziej ikonicznych gier arcade z początku lat 80., realizowanej przez platformę streamingową Netflix.
Ryan Reynolds jest związany z projektem zarówno jako aktor, jak i producent. Wśród producentów znaleźli się także Roy Lee z Vertigo Entertainment oraz Trevor Engelson z Underground. Don Bluth, Gary Goldman i Jon Pomeroy również są zaangażowani w produkcję.
Ton filmu wydaje się idealnie pasować do stylu Bobina, który połączył komedię, lalkarstwo, muzykę i emocje w reboocie The Muppets z 2011 roku. Po sukcesie serialu komediowego Flight of the Conchords, wyreżyserował przygodowy film Dora i Miasto Złota z 2019 roku, a także zajął się rodzinną fantastyką w odcinkach seriali Disneya Tajemnicze koło Benedykta oraz Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy.
Dragon’s Lair to tytuł, który w swoim czasie był najpopularniejszą grą w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Zadebiutował w 1983 roku, obiecując rewolucję w branży arcade dzięki animacji w stylu filmowym autorstwa Dona Blutha — który później reżyserował takie animacje jak Amerykańska opowieść i Wszystkie psy idą do nieba — oraz technologii LaserDisc, która pozwalała rozwijać fabułę gry. Niestety, zarówno technologia, jak i styl animacji nie przetrwały próby czasu, ale gra pozostaje miło wspominana przez starsze pokolenie.
Seria Dragon’s Lair opowiada o przygodach rycerza o imieniu Dirk, przybywającego do zamku czarownika, w którym zły smok Singe przetrzymuje księżniczkę Daphne. Pomysł opierał się na stworzeniu interaktywnej kreskówki, którą gracz nie tylko ogląda, ale także bierze w niej udział wykonując określone czynności joystickiem w odpowiednim momencie. Wykonanie „akcji” nieprawidłowej lub w niewłaściwym momencie zawsze skutkuje przerwaniem odtwarzania „kreskówki” i odegraniem animacji, która daje jasno do zrozumienia, że gracz w tej próbie poległ i musi spróbować ponownie.
Źródło: The Hollywood Reporter / ilustracja wprowadzająca: materiały prasowe
Miłośnik filmów, kultury japońskiej, Marvela i wszelkiej maści science-fiction. Autor bloga Z innego świata.