Hasbro Entertainment rozwija swoje plany utworzenia uniwersum opartego na popularnej grze Magic: The Gathering, które obejmują zarówno filmy kinowe jak i seriale telewizyjne.
Firma zabawkowa połączy siły z Legendary Entertainment, aby opracować wspólne uniwersum Magic: The Gathering, które ma obejmować zarówno filmy, jak i seriale telewizyjne. Pierwszym krokiem ma być jednak adaptacja gry na potrzeby filmu, zanim świat rozwinie się także na seriale.
Mary Parent, przewodnicząca działu produkcji światowej w Legendary, z ekscytacją wypowiedziała się o planach stworzenia uniwersum opartego na bestsellerowej serii gier Magic: The Gathering:
Jesteśmy dumni z tego, że z rozwagą opiekujemy się wyjątkowymi i ukochanymi markami, a żadna nie pasuje lepiej do tego opisu niż Magic: The Gathering. Wraz z fantastycznym zespołem Hasbro, nie możemy się doczekać stworzenia uniwersum multimedialnego, które zachwyci długoletnich fanów i przyciągnie szeroką falę nowych.
Legendary przekształciło już wiele znanych marek we franczyzy, które obejmują zarówno filmy, jak i telewizję. Wśród nich znalazły się chociażby Godzilla vs Kong oraz Diuna. Studio stoi również za filmami o Enoli Holmes na Netflixie, a w przygotowaniu ma film Minecraft z Jasonem Momoa, produkowany przez Warner Bros. Hasbro produkuje obecnie serial telewizyjny Magic: The Gathering dla Netflixa, którego showrunnerem jest Terry Matalas (Star Trek: Picard). Dekadę temu 20th Century Fox próbowało stworzyć filmowe uniwersum z producentem Simonem Kinbergiem, ale projekt nigdy nie doszedł do skutku.
Zev Foreman, szef działu filmowego Hasbro Entertainment również skomentował wielkie plany związane z uniwersum fantasy:
To ekscytujące i komplementarne partnerstwo, łączące jedną z najbardziej kultowych marek na świecie z silnym i sprawdzonym opiekunem. Magic: The Gathering zainspirowało dekady epickiego budowania światów i kreatywnego opowiadania historii. To idealne dopasowanie do zróżnicowanego podejścia Legendary do wielkich marek, i nie możemy się doczekać współpracy, aby stworzyć zupełnie nowe uniwersum Magic: The Gathering.
Firma Wizards of the Coast wprowadziła Magic: The Gathering na rynek w 1993 roku jako pierwszą na świecie grę karcianą kolekcjonerską. Gra szybko odniosła globalny sukces, stając się popularną zabawą wśród uczniów w latach 90. i inspirując liczne konwenty. Hasbro przejęło Wizards of the Coast w 1999 roku i twierdzi, że gra zdobyła 50 milionów graczy dzięki intrygującym postaciom, fantastycznym światom oraz strategicznej głębi potrzebnej do rozgrywki.
Gracze wcielają się w potężnych czarodziejów nazywanych Planeswalkerami, którzy toczą ze sobą pojedynki. Każda karta, którą gracz dobiera ze swojej talii, reprezentuje zaklęcie magiczne, które może zostać użyte na jego korzyść w walce. Karty Instant i Sorcery reprezentują zaklęcia, które gracz może rzucić w celu jednorazowego efektu, podczas gdy karty Stworzeń, Artefaktów, Uroków i Bitew pozostają na Polu Bitwy, zapewniając długoterminową przewagę. Gracze muszą włączyć karty Ziemi, które reprezentują zasoby mana dostępne do rzucania zaklęć.
Źródło: The Hollywood Reporter / ilustracja wprowadzająca: materiały prasowe
Miłośnik filmów, kultury japońskiej, Marvela i wszelkiej maści science-fiction. Autor bloga Z innego świata.