Movies Room - Najlepszy portal filmowy w uniwersum

grafted

Na rynek weszło Avowed ze wsparciem techniki NVIDIA DLSS. Nowy sterownik Game Ready z obsługą DLSS 4 w Indiana Jones i Wielki Krąg

Autor: Szymon Góraj
13 lutego 2025
Na rynek weszło Avowed ze wsparciem techniki NVIDIA DLSS. Nowy sterownik Game Ready z obsługą DLSS 4 w Indiana Jones i Wielki Krąg

NVIDIA powiadomiła dzisiaj o kolejnych grach i aktualizacjach ze wsparciem techniki DLSS oraz publikacji nowego sterownika GeForce Game Ready wprowadzającego obsługę 5 wyświetlaczy kompatybilnych z techniką G-SYNC.

Gracze wyposażeni w edycję premium gry Avowed od Obsidian Entertainment i Xbox Game Studios mogą zapoznać się z tytułem już dzisiaj, a pełna premiera produkcji nastąpi 18 lutego. Akcja gry została umiejscowiona w świecie Eora znanym z serii Pillars of Eternity, a przed śmiałkami stanie misja zbadania Żyjących Ziem i plotek o rozprzestrzeniającej się pladze. Już od dnia premiery tytuł otrzyma wsparcie technik DLSS Super Resolution, DLSS Frame Generation i NVIDIA Reflex oraz ray tracingu dla refleksów świetlnych. Użytkownicy narzędzia NVIDIA App mogą skorzystać z funkcji DLSS 4 Overrides, aby jeszcze bardziej usprawnić jakość wyświetlanego obrazu na kartach graficznych GeForce RTX z serii 40 i 50.

Usprawnione zostaną także tytuły, które debiut mają już za sobą. Gra Star Wars Outlaws za sprawą ostatniej łatki otrzymała wsparcie DLSS 4 z Multi Frame Generation, ulepszonego modelu DLSS Frame Generation poprawiającego wydajność i zmniejszającego użycie pamięci VRAM oraz nowego modelu transformer dla DLSS Super Resolution, DLSS Ray Reconstruction i DLAA. Na kartach graficznych GeForce RTX serii 50, DLSS Multi Frame Generation zwiększa liczbę wyświetlanych klatek na sekundę średnio o 9,3x w porównaniu z tradycyjnymi metodami renderowania. Pozwala to użytkownikom karty graficznej GeForce RTX 5090 na rozgrywkę w ponad 220 kl./s. w rozdzielczości 4K z włączonym ray tracingiem i ustawieniami graficznymi Ultra. Z kolei gracze wyposażeni w kartę graficzną GeForce RTX 5080 korzystający z tych samych ustawień, odpalą grę w 150 kl./s.

Ponadto w przyszłym tygodniu technika DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Ray Reconstruction, pełny ray tracing dla cieni oraz szereg pozostałych usprawnień trafią do przygodowego hitu Indiana Jones i Wielki Krąg. Aktualizacja gry pozwoli na uruchomienie techniki DLSS Multi Frame Generation wraz z DLSS Super Resolution i Ray Reconstruction, dzięki czemu wydajność na kartach graficznych GeForce RTX serii 50 wzrośnie średnio o 4x w rozdzielczości 4K z włączonym pełnym śledzeniem promieni. Dzięki dodatkowej mocy zapewnianej przez DLSS z Multi Frame Generation, GeForce RTX 5090 wyświetli ponad 260 kl./s. w rozdzielczości 4K, zapewniając niezapomniane wrażenia z archeologicznej podróży. W rozdzielczości 2560x1440, wydajność rośnie średnio o niemalże 4x, co sprawia, że ​​zarówno karty graficzne GeForce RTX 5080, jak i GeForce RTX 5090 przekraczają 235 kl./s. z włączonym pełnym śledzeniem promieni.

Dzisiaj pojawia się również aktualizacja do gry Wuthering Waves, która rozszerzy wsparcie techniki DLSS Super Resolution obecnej w tytule już od dnia premiery, o kolejne funkcje, takie jak DLSS Frame Generation, NVIDIA Reflex oraz ray tracing dla refleksów świetlnych.

Dodatkowo na wsparcie techniki DLSS może liczyć stworzona przez weteranów branży MMO gra Legacy: Steel & Sorcery, która jest hołdem dla znanych i lubianych mechanik z produkcji tego gatunku. Zobaczyć będzie można tutaj walkę PvP, gromadzenie zasobów, eksplorację oraz szeroką współpracę. Tytuł wszedł wczoraj do wczesnego dostępu w Steam, a użytkownicy kart graficznych GeForce RTX zwiększą jego wydajność za pomocą technik DLSS Super Resolution oraz DLSS Frame Generation.

Poinformowano także, że niewielki zespół modderów pod szyldem wiltOS Technologies zaprezentował postęp prac nad odświeżeniem klasycznej gry Dark Messiah of Might and Magic od Ubisoft i Arkane Studios z 2006 roku. Deweloperzy pracują nad trzema niezależnymi modami, które mogą działać także razem. Pierwszy z nich ma za zadanie skorygować wszystkie błędy i wprowadzić ogólne usprawnienia do rozgrywki. Drugi doda możliwość gry kooperacyjnej w sieci i nowe treści. Trzeci z kolei, oparty został na narzędziu RTX Remix i wprowadzi do gry zupełnie nowe efekty graficzne, w tym pełne śledzenie promieni, usprawnione tekstury i zasoby, a także wsparcie techniki DLSS. Nowy zwiastun prezentujący wprowadzone zmiany, można zobaczyć tutaj:

Opublikowano nowy sterownik GeForce Game Ready zawierający optymalizację dla nowych gier, takich jak Avowed, czy Civilization VII oraz wsparcie dla aktualizacji w grach Indiana Jones i Wielki Krąg oraz Wuthering Waves. Ponadto doda on 4 kolejne profile optymalnych ustawień dla wybranych gier i wsparcie dla 5 nowych wyświetlaczy kompatybilnych z techniką G-SYNC oraz zmienną częstotliwością odświeżania (VRR).

Więcej informacji na powyższe tematy można znaleźć w poniższych artykułach:

Chcesz nas wesprzeć i być na bieżąco? Obserwuj Movies Room w google news!

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Komentarze (0)
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.