Dziś, podczas transmisji Xbox na targach gamescom 2025, firma Xbox ogłosiła, że ROG Xbox Ally oraz ROG Xbox Ally X zadebiutują 16 października, w samą porę na sezon świąteczny. Zaprezentowane po raz pierwszy w tym roku na Xbox Games Showcase, urządzenia te zwiastują nową erę przenośnego grania, oferując łatwiejszy niż kiedykolwiek dostęp do ulubionych gier z Xbox, Battle.net oraz innych popularnych platform PC, gdziekolwiek jesteś.
Od 16 października 2025 roku, konsole przenośne Xbox Ally będą dostępne w:
Australii, Belgii, Kanadzie, Czechach, Chinach (tylko Xbox Ally X), Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Hong Kongu, Włoszech, Irlandii, Japonii, Malezji, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Filipinach, Polsce, Portugalii, Rumunii, Arabii Saudyjskiej, Singapurze, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Tajwanie, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz Wietnamie.
Dostępność urządzeń zostanie rozszerzona na inne rynki, na których obecnie sprzedawane są produkty z serii ROG Ally, w tym Brazylię, Indie, Indonezję i Tajlandię. W Chinach konsola Xbox Ally zadebiutuje na początku przyszłego roku. W nadchodzących tygodniach pojawią się dalsze informacje dotyczące cen i możliwości składania zamówień przedpremierowych.
Oprócz powyższych informacji, Xbox ogłosił także Handheld Compatibility Program nową inicjatywę mającą na celu przygotowanie większej liczby gier do działania na obsługiwanych urządzeniach przenośnych. W momencie premiery gracze będą mogli sprawdzić kompatybilność gier bezpośrednio w swojej bibliotece, szukając oznaczeń Handheld Optimized lub Mostly Compatible. Dzięki współpracy z twórcami gier w zakresie testowania, optymalizacji i weryfikacji tysięcy tytułów pod kątem urządzeń przenośnych, gracze będą mogli rozpocząć rozgrywkę bez konieczności zmiany ustawień lub jedynie z drobnymi korektami. Dodatkowo gry będą wyposażone we wskaźnik Windows Performance Fit, który pokaże przewidywaną wydajność na danym urządzeniu.
Xbox nieustannie rozwija nowe funkcje i opcje, aby wynieść doświadczenie grania na urządzeniach przenośnych, na wyższy poziom. Dziś z radością przedstawiamy następujące funkcje dla przenośnych konsol ROG Xbox Ally:
Zaawansowane dostarczanie shaderów: Nowa funkcja, która wstępnie ładuje shadery gry już podczas jej pobierania. Dzięki temu wybrane tytuły uruchamiają się nawet 10x szybciej, działają płynniej i zużywają mniej baterii przy pierwszym uruchomieniu.
Nowe nadchodzące funkcje oparte na AI, dostępne na początku przyszłego roku, na urządzeniu ROG Xbox Ally X, które wzbogacą rozgrywkę, w tym:
Automatic Super Resolution (Auto SR): Funkcja systemowa wykorzystująca moc jednostki NPU do skalowania gier uruchamianych w niższej rozdzielczości zapewniająca grafikę w wysokiej rozdzielczości oraz płynną liczbę klatek na sekundę w szerokim zakresie tytułów, bez konieczności wprowadzania dodatkowych zmian przez twórców gier.
Highlight reels: AI zarejestruje twoje najbardziej efektowne fragmenty rozgrywki, takie jak epickie starcia z bossami czy zwycięstwa i utworzy krótkie klipy z powtórkami, które możesz łatwo udostępnić znajomym lub w mediach społecznościowych.
Gracze mogą również zapoznać się z bezprzewodowym kontrolerem ROG Raikiri II Xbox Wireless Controller, stworzonym przez firmę ASUS w ramach programu Designed for Xbox. Urządzenie oferuje częstotliwość pracy 1000 Hz w trybie PC, drążki TMR odporne na dryfowanie oraz spusty o podwójnym trybie działania.
Więcej informacji na temat handheldów ROG Xbox Ally znajdziesz w poście na Xbox Wire.
Daj znać, jeśli pojawią się jakieś pytania!
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.