Movies Room - Najlepszy portal filmowy w uniwersum

Finał 7. edycji Papaya Young Directors: Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak z Grand Prix

Autor: Szymon Góraj
8 września 2020

Grand Prix 7. edycji międzynarodowego konkursu Papaya Young Directors otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film zrealizowany dla marki Tyskie. 5 września w warszawskim Studio TeatrGaleria wręczono aż 10 nagród i wyróżnień.

Grand Prix i I nagrodę w kategorii Branded Stories (film reklamowy) otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film „Ja” zrealizowany dla marki Tyskie. Kreatywny duet aktorki-choreografki i kompozytora-aktora zredefiniował popularny slogan marki „Przejdźmy na Ty”, co utorowało im drogę do sukcesu. W kategorii Branded Stories przyznano dwa wyróżnienia. Pierwsze z nich trafiło do: Michała Kidawy, za niezwykle udaną wizualną egzekucję oraz przyciągającą uwagę historię stworzoną dla marki Durex w filmie – „Seks jak z obrazka”. Drugie wyróżnienie zostało przyznane Pawłowi “Dyziowi” Włazewiczowi, twórcy spotu „Dostajemy” zrealizowanego dla marki DPD. Jury doceniło precyzyjne wykreowanie świata i oryginalne podejście do briefu. W kategorii Music Stories I nagroda trafiła w ręce duetu: Michała Włodarczyka i Łukasza Rucińskiego za teledysk „Transparent” zrealizowany do utwory „Ojciec i syn” Skubasa. Twórcy zabrali głos w ważnym społecznie temacie. 6-minutowy klip, będący rozbudowaną historią, zachwycił jury dopracowanym konceptem reżyserskim i przemyślanym castingiem (w rolach głównych zobaczymy Łukasza Simlata oraz Konrada Szymańskiego). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała także Terézia Halamová, pochodząca ze Słowacji. Jej teledysk do utworu “Move Honey” autorstwa duetu SMOLIK / KEV FOX to hipnotyzująca historia trudności dorastania. Debiutująca w tym roku kategoria Instagram Stories składała się na dwie podkategorie: reklamową i teledyskową. W pierwszej z nich nagrodzono Katarzynę Jarecką i Jakuba Skitka. Otrzymali oni pierwszą nagrodę za film „Ciasny kadr" zrealizowany dla marki Durex, w którym we wzorowy sposób wykorzystują pionowy format reklamy. I nagrodę w kategorii Instagram Stories w podkategorii: teledysk otrzymał Karol Wójcik, który w klipie do piosenki „Że jestem” Natalii Przybysz, opowiada o ciało pozytywności wykorzystując technikę fotogrametrii. Oba filmy wyznaczają nowe trendy w wertykalnym opowiadaniu historii. Nagroda specjalna Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser i autor zdjęć powędrowała do pochodzących z Ukrainy reżyserki - Olgi Chernykh i autorki zdjęć – Jane Bondarenko (film „Express your taste” Coca-Cola). Nagroda dla najlepszego autora zdjęć, wręczana przez Panavision, trafiła w ręce Patryka Majchrzaka, który zrealizował zdjęcia do teledysku “Czyściciele” dla zespołu KROKI do utworu „Fading all out” w reżyserii Ewy Mroczkowskiej. – 7 edycja była wyjątkowa pod wieloma względami – nie tylko otrzymaliśmy rekordową liczba zgłoszeń, w tym zagranicznych ale przede wszystkim powstałe filmy prezentowały bardzo wysoki i wyrównany poziom. Uczestnicy konkursu poruszyli ważne tematy i przedstawiali zaangażowane społecznie scenariusze, co pozwoliło nam także zobaczyć, jakie sprawy są dla nich ważne – powiedział Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films oraz pomysłodawca konkursu Papaya Young Directors. Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 1500 scenariuszy z całego świata, z których wyłoniono aż 22 zwycięskie pomysły. Twórcy nie tylko zmagali się ograniczonym budżetem, ale także trudnościami produkcyjnymi spowodowanymi ograniczeniami związanymi z pandemią Covid-19. Papaya Young Directors to konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W siódmej edycji konkursu twórcy tworzyli eksplikacje reżyserskie dla marek: Allegro, Coca-Cola, Decathlon, Durex, PZU, DPD, Tyskie, Rossmann i Kayax. Partnerem kategorii Instagram Stories jest Facebook. Finał 7. edycji Papaya Young Directors pierwszy raz w historii inicjatywy streamowany był na platformie Player.pl, a także w 13 prestiżowych lokalizacjach w całej Polsce. Start kolejnej, 8. edycji konkursu planowany jest na początek 2021 roku. Lista laureatów do mediów: Grand Prix Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan "Ja" Tyskie https://vimeo.com/449271220 Kategoria Branded Stories I nagroda Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan "Ja" Tyskie https://vimeo.com/449271220 Wyróżnienia: Michał Kidawa "Seks jak z obrazka” Durex https://vimeo.com/449182089 Paweł "Dyzio" Włazewicz "Dostajemy" DPD https://vimeo.com/449582475/ Kategoria Music Stories I nagroda Michał Włodarczyk & Łukasz Ruciński "Transparent" SKUBAS - "Ojciec i syn" https://vimeo.com/449774245 Wyróżnienie Terézia Halamová "Move honey" SMOLIK / KEV FOX https://vimeo.com/449847981 Kategoria Instagram Stories Film reklamowy I nagroda Katarzyna Jarecka & Jakub Skitek "Ciasny kadr" Durex https://vimeo.com/450002731 Teledysk I nagroda Karol Wójcicki "Że jestem" Natalia Przybysz https://vimeo.com/450010753 Nagrody Specjalne: Nagroda Heliograf - za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser & autor zdjęć DIR Olga Chernykh DOP Jane Bondarenko, Olga Chernykh "Express your taste” Coca-Cola https://vimeo.com/449261321 Nagroda Panavision - dla autora zdjęć Autor zdjęć: Patryk Majchrzak Teledysk KROKI „Fading all out” w reżyserii Ewy Mroczkowskiej https://vimeo.com/449631932

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Komentarze (0)
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.