W październiku 2019 r. na PC zadebiutuje Bakery Simulator. Nowa gra pozwoli na zrobienie kariery w branży piekarniczej. Warszawskie studio Live Motion Games zapowiada, że tytuł będzie wyróżniać się m.in. wysokim poziomem realizmu i rozbudowanymi możliwościami rozwijania działalności. Rozgrywka zostanie oparta na pracy w piekarni oraz terminowym dostarczaniu pieczywa. W 2020 r. symulator trafi też na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
Bakery Simulator powstaje w studiu Live Motion Games, a wydawcami gry na platformie Steam będą Gaming Factory S.A. oraz Ultimate Games S.A. Nowy symulator będzie koncentrować się na rozgrywce jednoosobowej i zaoferuje realistyczno-specjalistyczne podejście do pracy w branży piekarniczej. Głównymi elementami Bakery Simulator będą praca w piekarni oraz terminowe dostarczanie pieczywa do zamawiających. Jak zapowiadają twórcy, gracz otrzyma dużą swobodę w zarządzaniu i rozwijaniu swojej piekarni. CEO Live Motion Games, Michał Kaczmarek, tak wypowiada się o produkcji:
Naszym celem jest dostarczenie w Bakery Simulator wysokiego poziomu realizmu. Taki będzie cały proces produkcji pieczywa – chleba i innych wyrobów. Przykładowo, maszyny piekarnicze i przepisy opieramy na rzeczywistych odpowiednikach. W pracy nad grą pomaga nam też konsultant z 10-letnim doświadczeniem w branży piekarniczej. Jednocześnie jednak niektóre elementy rozgrywki będą uproszczone, aby rozgrywka była odpowiednio atrakcyjna dla graczy i dawała możliwie jak najwięcej satysfakcji
Akcja symulatora będzie mieć miejsce w kilkudziesięciotysięcznym mieście położonym w górskim regionie i kilku pobliskich lokacjach. Ruszając z piekarniczym biznesem, gracz będzie mógł m.in. wybrać odpowiednią lokalizację dla swojej piekarni oraz zaplanować wykorzystanie przestrzeni.
Studio Live Motion Games zamierza zaoferować wiele różnych opcji. W efekcie gracze uzyskają bardzo dużą swobodę działania. Wśród dostępnych aktywności znajdą się np. nauka nowych przepisów, kupowanie specjalistycznych maszyn i ulepszanie procesu produkcji. Ważną rolę będzie pełnić również logistyka związana z dostarczaniem zamawiającym pieczywa. Nie zabraknie też specjalnych i jednocześnie bardziej opłacalnych zamówień, a także możliwości prowadzenia własnych eksperymentów piekarniczych. Kaczmarek dodaje:
Piekarnictwo to specyficzna branża. Finalne wyroby nie wydają się zbyt skomplikowane, ale cały proces produkcyjno-logistyczny, który stoi za pieczywem, nie jest wcale prosty. Trzeba dbać o bardzo wiele różnych elementów, w tym np. odpowiedni dobór i właściwe proporcje składników. Tworzymy rozbudowany symulator, który z pewnością pod tym i innymi względami pozytywnie zaskoczy graczy. Rozgrywkę urozmaicą też elementy losowe, które oczywiście dodatkowo zwiększą żywotność gry
Premierę Bakery Simulator na platformie Steam ustalono na październik 2019 r. Na 2020 r. planowane jest wydanie gry na konsole (PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch).
Źródło: Informacja prasowa