Civilization VI – Persja i Macedonia nadchodzą w kolejnych DLC!

Bębny wojenne z IV wieku p.n.e. zabrzmią na nowo! Potężny Aleksander Wielki znów stanie naprzeciw Persom, jednak tym razem stanie się to w Civilization VI. W nadchodzących DLC deweloper zapowiada dwie, znane nam ze strożytności, nacje: Persję i Macedonię. Brak tej pierwszej w podstawowej wersji gry bardzo zasmucił fanów strategii Firaxis Games, co skłoniło producenta do reakcji, naprawiając swój błąd.

aleksander

Jako pierwszej przyjrzyjmy się Macedonii. W Civilization VI przywódcą tej nacji będzie, wspomniany wcześniej, Aleksander Wielki. Potężny władca Macedonii zasłynął podbojem Persji w IV wieku p.n.e., a jego przebiegłość strategii wojskowej znana jest nam po dziś dzień. Właśnie z tych powodów cecha przywódcy, w kultowej serii strategicznej, pozwala na dłuższe prowadzenie konfliktów poprzez wolniejsze narastanie zmęczenia wojną. Nowa nacja zyska dwie jednostki specjalne: Hetajrów– ciężkozbrojną jazdę z włóczniami, a także Hyspanitów– przypominających greckich hoplitów piechurów. Specjalna zdolność Hellenistyczna Fuzja będzie sprawiać, że za każdym razem, gdy podbijemy miasto, zyskamy bonusy odpowiadające specjalizacjom przyległych do stolicy dzielnic. Basilikoi paides, unikalny budynek Macedonii, to miejsce, gdzie najlepsi nauczyciele szkolą wziętych w niewolę młodych chłopców na nowych obywateli imperium Aleksandra Wielkiego.

 Cyrus

Zobacz również: Darmowe demo Civilization VI

Pora przyjrzeć się Persji. Jako gracz będziemy sprawować władze w tej nacji za pośrednictwem Cyrusa II Wielkiego, który rządził krajem w VI wieku p.n.e. Znany był on przede wszystkim ze swojej sprawiedliwości i roztropności. Jego umiejętności militarne pozwoliły poszerzyć państwo o wszystkie ziemie Bliskiego Wschodu, z wyłączeniem Egiptu i plemion irańskich. W Civilization VI został on obdarzony cechą, Upadek Babilonu, dzięki której po wypowiedzeniu wojny z zaskoczenia wszystkie nasze jednostki otrzymają premię do ruchu. Persja będzie też otrzymywać mniejsze kary za wszczynanie konfliktów. Państwo Cyrusa obdarzone zostało ułatwionym handlem wewnętrznym, a także darmowym szlakiem handlowym ze specjalnej cechy nacji, Satrapii. Unikalny budynek, Perskie Ogrody, zwiększać ma otrzymywane złoto oraz kulturę z przyległych do konstrukcji pól. Jako jednostkę specjalną Persja będzie miała do dyspozycji Nieśmiertelnych, potężną i świetnie wyszkoloną piechotę zastępująca zwykłych zbrojnych.

Obie nacje zapewnią nam różne sposoby gry. Macedonia oferuje graczowi bardzo agresywną ekspansję i rozwój nastawiony zdecydowanie na militaria. Dzięki bonusom oferowanym nam przez Aleksandra możliwe będzie prowadzenie wojny na wyniszczenie, gdyż jego lud będzie wstanie zdeydowanie dłużej znosić trudy wojny od innych nacji. Persja zaś stawia na kulturę i gospodarkę, choć nie można jej też odmówić potencjału wojskowego. W początkowych fazach rozgrywki przyspieszony handel wewnętrzny na pewno będzie stanowić dużą przewagę. Konflikt sprzed wieków powraca znów, tym razem na ekrany naszych monitorów. Naprzeciw Aleksandrowi jednak stanie nie Dariusz, a Cyrus uważany za zdecydowanie lepszego władcę. Jak w nowych okolicznościach z tego starcia wyjdzie Macedonia? To wszystko już niedługo będzie leżeć w rękach gracza, bo w raz z DLC udostępniony zostanie scenariusz poświęcony wojnom toczonym przez młodego cesarza z Persją. Producenci przygotowali dla nas rzetelne omówienie nadchodzącej kampanii w filmiku poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=do7vFbl5m1Q&t=14s

Żródło: pcgamer.com / Ilustacja wprowadzenia: mat. prasowe

Dziennikarz

Zagorzały fan fantasy, szeroko pojętego gamingu oraz student w jednym.

Więcej informacji o
, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?