Marginesy i Jaguar – dwa nowe wydawnictwa komiksowe z zapowiedziami

W ostatnim czasie fani komiksu usłyszeli dobre wiadomości: dwóch nowych dużych graczy wkracza na rynek komiksu. Wydawnictwo Marginesy oraz ich siostrzane Wydawnictwo Jaguar – znajdują się w jednej grupie wydawniczej – niemal jednocześnie zapowiedziały otwarcie komiksowych imprintów pod swoimi markami.

Jaguar skupi się na tytułach dla młodych czytelników, a Marginesy sięgną po tytuły alternatywne dla dorosłych (w czym pomoże im Szymon Holcman, współwłaściciel wyd. Kultura Gniewu).

Jaguar zapowiedział dwa tytuły na marzec:

Prawdziwe przyjaciółki

  • Scenariusz: Shannon Hale
  • Rysunek: LeUyen Pham
  • Tłumaczenie: Ewa Spirydowicz
  • Liczba stron: 224
  • Oprawa: miękka
  • Cena z okładki: 29,90 zł

Gdy najlepsi przyjaciele nie są na zawsze…

Shannon i Adrienne były najlepszymi przyjaciółkami od dzieciństwa. Ale pewnego dnia Adrienne zaczyna spotykać się z Jen, najpopularniejszą dziewczyną w klasie i liderką grupy przyjaciół o nazwie Grupa. Wszyscy w Grupie chcą być numerem jeden Jen, a niektóre dziewczyny zrobią wszystko, by pozostać na topie… nawet jeśli oznacza to zastraszanie innych.

Teraz każdy dzień jest dla Shannon jak rollercoster. Czy ona i Adrienne pozostaną przyjaciółkami? I czy Shannon jednak jest w Grupie czy poza nią?

Uwaga Giganty! #1: Strzeżcie się, olbrzymy!

  • Scenariusz: Jorge Aguirre
  • Rysunek: Rafael Rosado
  • Tłumaczenie: Małgorzata Kaczarowska
  • Liczba stron: 208
  • Oprawa: miękka
  • Cena z okładki: 29,90 zł

Największym marzeniem Claudette jest pokonanie giganta. Ale jej wioska jest bezpieczna i cicha! Co ma zrobić przyszła gigantyczna pogromczyni? Ze swoją najlepszą przyjaciółką Marie (aspirującą księżniczką) i jej bratem Gastonem (cukiernikiem-szefem kuchni) wyrusza bez zgody rodziców w supertajną misję znalezienia olbrzyma. Czy trójka bohaterów odnajdzie i pokona giganta, zanim rodzice ich znajdą i każą wracać do domu?

Marginesy przygotowały dla czytelników cztery propozycje, które w księgarniach pojawią się w kwietniu i w maju.

Artemizja

  • Scenariusz: Nathalie Ferlut
  • Rysunek: Tamia Bauouin
  • Tłumaczenie: Olga Mysłowska
  • Liczba stron: 102
  • Oprawa: twarda
  • Cena z okładki: 49,90 zł
  • Premiera: 24 kwietnia

W dniu, w którym Artemizja Gentileschi przychodzi na świat, Caravaggio zaczyna osiągać pozycję jednego z najważniejszych malarzy epoki. Orazio, ojciec dziewczynki, należy do grona jego uczniów. Nie osiągnie sławy swojego mentora, ale on i jego synowie będą utrzymywali się z obrazów.

Na początku XVII wieku malarstwo jest sztuką zarezerwowaną dla mężczyzn: kobieta nie może zostać członkiem Akademii, ani podpisywać obrazów, nawet jeśli jest ich autorką. Nie może brać za nie pieniędzy.

A właśnie tym chce zajmować się Artemizja obserwująca ojca i braci, sprzątająca w ich pracowni, myjąca pędzle, którymi potrafi posługiwać się nie gorzej niż oni.

Droga do spełnienia marzeń będzie jednak długa i niezwykle trudna. Artemizja Nathalie Ferlut i Tamii Baudouin to świetnie udokumentowany i napisany portret niezależnej kobiety o wielkim talencie, wybitnej malarki epoki baroku.

Neurokomiks

  • Scenariusz: Hana Roš
  • Rysunek: Matteo Farinella
  • Tłumaczenie: Jacek Konieczny
  • Liczba stron: 144
  • Oprawa: twarda
  • Cena z okładki: 39,90 zł
  • Premiera: 24 kwietnia

Podróż przez ludzki mózg: neuronowe lasy, jaskinie pamięci i zamki podstępu. Podczas tej drogi spotkamy bestie jak z obrazów Boscha, gigantyczne ośmiornice, grające na gitarze morskie ślimaki oraz pionierów neurologii, jak choćby Iwan Pawłow, autor słynnego eksperymentu z psem.

Tą dziedziną nauki zajmują się na co dzień również autorzy NeurokomiksuHana Roš ma stopień doktora na Uniwersytecie Oksfordzkim, a Matteo Farinella – specjalizujący się w ilustracji na potrzeby publikacji naukowych – jest doktorem neurologii University College w Londynie.

W swojej powieści graficznej Roš i Farinalla wyjaśniają, czym są percepcja i halucynacje, wspomnienia i emocje, czym różni się umysł od mózgu.

Przez wszystkie te zagadnienia prowadzą za pomocą efektownych i czytelnych ilustracji oraz graficznych metafor, które sprawiają, że skomplikowane procesy zachodzące w mózgu stają się zrozumiałe dla czytelników w każdym wieku.

Audubon. Na skrzydłach świata

  • Scenariusz: Fabien Grolleau
  • Rysunek: Jérémie Royer
  • Tłumaczenie: Olga Mysłowska
  • Liczba stron: 192
  • Oprawa: twarda
  • Cena z okładki: 59,90 zł
  • Premiera: 22 maja

Na początku XIX wieku John James Audubon wyruszył na niezwykłą ornitologiczną wyprawę. Mając tylko przyrządy malarskie, asystenta, pistolet i wielkie marzenie, postanowił poznać i namalować wszystkie ptaki Ameryki. Owocem tej szalonej eskapady był album, który został uznany za jedno z arcydzieł historii naturalnej oraz sztuki. Znalazło się w nim 435 akwareli przedstawiających ptaki Północnej Ameryki. Zachowało się w dobrym stanie jedynie kilka egzemplarzy tej olbrzymiej księgi – wymiary 99 na 65 cm – a jeden z nich osiągnął na aukcji w 2010 roku cenę 11,5 miliona dolarów, co do dziś jest najwyższą kwotą jaką zapłacono za drukowaną książkę.

Powieść graficzna Fabiena Grolleau i Jérémiego Royera oparta na zapiskach samego Audubona, pokazuje drogę owładniętego pasją człowieka, który stał się jednym z największych badaczy natury w historii. Jego dzieło przetrwało, ale on zapłacił wysoką cenę za jego powstanie.

Tetris. Ludzie i gry

  • Scenariusz i rysunek: Box Brown
  • Tłumaczenie: Marcin Wróbel
  • Liczba stron: 248
  • Oprawa: twarda
  • Cena z okładki: 39,90 zł
  • Premiera: 22 maja

Opowieść graficzna o Tetrisie – jednej z najdoskonalszych i najpopularniejszych gier wideo. Prosta, ale niezwykle wciągająca. Choć ta niekończąca się łamigłówka, od której uzależniły się miliony graczy na całym świecie, powstała 35 lat temu, do dziś cieszy się wielką popularnością. Z tym, że teraz najczęściej gra się w nią nie na komputerze, a w telefonie. Wystarczy spędzić z Tetrisem trochę czasu, by wszędzie widzieć spadające bloki o charakterystycznych kształtach. By zacząć o nich śnić.

Aleksiej Pażytnow stworzył Tetrisa w 1984 roku w zasadzie przypadkiem, pracując nad oprogramowaniem dla radzieckiego rządu. Gra szybko podbiła serca współpracowników Pażytnowa, którzy nie mogąc się od niej oderwać, zawalali obowiązki służbowe. Tetris szybko wyciekł za Żelazną Kurtynę i wzbudził pożądanie gigantów ówczesnej cyfrowej rozrywki. Pragnęły go Nintendo, Atari, Sega – najważniejsi w tamtych czasach wydawcy gier.

Komiks Boxa Browna to fascynująca i wciągająca opowieść o przebłysku geniuszu, wojnie o prawa do wydania gry – pełnej potajemnych wizyt w Moskwie, sekretnych umów, niezliczonych nieporozumień i bezczelnych kradzieży – ale także o roli gier w sztuce, kulturze i przemyśle czy w życiu człowieka w ogóle.

Zobacz również: Nomen Omen – przeczytaj prolog nowości od Non Stop Comics

Źródło: IGN Polska; ilustracja wprowadzenia: materiały promocyjne

Stały współpracownik

Interesuję się literaturą, z dużym naciskiem na fantastykę. Robiłam konwenty, dłubię na portalach. I dużo piszę o dinozaurach. Możecie mnie poczytać w różnych miejscach, ostatnio na blogu MatkaPrzełożona.wordpress.com

Więcej informacji o
, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?