• Zaloguj się
  • Zarejestruj
  • Połącz z Facebook

Zastanawiam się, kiedy nastąpi tydzień, w którym nie będziemy wspominać o nadchodzącym God of War - obstawiam okolice połowy maja. Serio mówiąc, Kratos wyrasta na głównego kandydata do otrzymania tytułu Najlepszej Gry Roku, choć jak udowadniają Brytyjczycy, najbardziej uznane przez graczy produkcje mogą zostać całkowicie olane. W mediach oczywiście hurr durr, Horizon wielki przegrany, bo tylko jedna statuetka na osiem nominacji, ale o Zeldzie, która też zgarnęła jedną nagrodę (w tym przypadku na 5 nominacji), już tego nie powiedzą. Cieszy sukces Hellblade'a, ale ogłoszenie najlepszą grą What Remains of Edith Finch to dość kontrowersyjny wybór. A swoją drogą, mimo bycia ogromnym fanem Rapture Columbiikompletnie mnie nie jara plotka na temat nowej części. Pewnie się to zmieni, ale tymczasem wyczuwam podtuczanie kury, znoszącej złote jajka. Taką kurą są też zresztą remastery, zalewające naszą branżę i będące jednocześnie tylko w kilku procentach udanymi. Z Shenmue zapoznałbym się z ogromną chęcią, tyle że jest mały szkopuł - uważam za idiotyzm wydawanie gry, która ma prawie 20 lat z jedynie lekko podrasowaną grafiką. Kasa się musi jednak zgadzać, więc ze świecą szukać twórców, którzy stawiają na remaki...

P.S.: Maciek powinien dostać nagrodę Najlepszy Tytuł Newsa za Lootbox Minus, śmiechłem mocno gdy to przeczytałem. (KW)


1. Na rynek zostanie wypuszczona mini wersja konsoli SEGA Mega Drive

Krzysztof Sorokoń: Popyt i moda na retro gaming napędza sprzedaż. Nie w tym dziwnego, że SEGA zdecydowała się na wypuszczenie Sega Mini Drive. Piękny pomysł na świętowanie 30 urodzin konsoli. Mam nadzieję, że już wkrótce poznamy więcej szczegółów odnośnie załączonych gier i sprzedaży urządzenia za granicami Japonii.


 2. Oficjalna zapowiedź remasterów Shenmue

Krzysztof Sorokoń: Konsole obecnej generacji remasterami stoją. Szkoda, bo wygląda to tak, jakby developerom skończyły się pomysły. Osobiście wolałbym zagrać w nową odsłonę serii, niż ogrywać odświeżone klasyki.

Karol Riebandt: Remastery mają jedną dobrą zaletę. Mianowicie jest to fakt, że mogą działać na nowszym sprzęcie i jednocześnie dać nam tyle samo frajdy, co kiedyś. Niestety szkoda, że teraz jest to główny element rynku wydawniczego, a fakt, że ma wychodzić coraz więcej takich wersji udowadnia, że jeszcze wielu innych producentów może korzystać z tego, bo to idealna okazja do tego by do obiegu wróciły serie, które w przeszłości były niczym kury znoszące złote jaja.

Rafał Pilch: Remastery…. Wszędzie remastery… Nigdy nie byłem i raczej nie będę ich fanem, choć miło czasem popatrzeć na tytuły z dzieciństwa w mniej kanciastych klimatach.


3. Trwają prace nad kolejnym Bioshockiem?

Dominik Dudek: Jeśli kojarzycie mój opis na tym portalu to wiecie, które serie gier cenię sobie najbardziej. Mam do tej wiadomości jednak mieszane uczucia, ponieważ trylogia łącząca Rapture z Columbią była dla mnie dziełem tak kompletnym, że mogę mieć pewne obawy co do słuszności powstania kolejnej odsłony Bioshocka. Z drugiej jednak strony, ile światów, tyle latarni, a każde drzwi mogą zaprowadzić nas do następnej ciekawej metropolii. Zatem w kontekście fabularnym ma to jak najbardziej sens. 2K, liczę, że zrobicie to dobrze i po raz kolejny powalicie mnie na ziemię!

Krzysztof Sorokoń: I to jest wiadomość tygodnia! Bioschock (BIOSHOCK!) to marka, przy której spędziłem wiele godzin świetnej zabawy. Pamiętam obawy przed wyprawą do Columbi w Infinite. Szczególnie po słabawej dwójce. Jednak część ta była świetną odsłoną. Jeśli tylko uda się utrzymać klimat i zrobić grę na podobnym poziomie, to będę naprawdę szczęśliwy.

Rafał Pilch: Oby te przypuszczenia okazały się prawdziwe, bo Bioshock to seria, która zasługuje na kolejne części. Nie widzę jednak tego jako kontynuacji, a prędziej jako prequel do całej sagi.

Mateusz Kapka: Fantastyczna wiadomość! Od premiery Infinite minęło już sporo czasu, więc podróż do kolejnego miasta - utopii jest przeze mnie bardzo wyczekiwana. Mam nadzieję tylko, że historia będzie tak samo nietuzinkowa jak w przypadku poprzednich odsłon cyklu.


 4. Statuetki BAFTA rozdane

Krzysztof Sorokoń: Szkoda że wśród nagrodzonych nie znalazło się polskie studio The Farm 51. Get Even niestety nie znalazło uznania w gronie jurorów Akademii. Drugim zawodem jest tylko jedna nagroda dla Horizon Zero Dawn. Podobnie jak tegoroczne Oscary, przyznanie nagród BAFTA budzi wiele kontrowersji.

Mateusz Kapka: Widać po wynikach, że Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Teatralnych bardzo ceni sobie gry, które dają podobne doświadczenia jak filmy. Wyniki więc nie dziwią, bo statuetki otrzymały tytuły, które opowiadają najlepsze historie.


 5. W Warszawie mural God of War ożyła sama gra okazała się hitem wśród recenzentów

gowFot. Sony

Karol Riebandt: God of War od wielu lat był serią, która z każdą odsłoną porywała coraz większą liczbę graczy. Nie tylko wspaniałą historią, światem czy postaciami, ale i także ma w sobie coś bardzo realistycznego, co zwiększało jeszcze bardziej wczucie się w to wszystko, co przygotowali twórcy. Nie jestem pewnie jedyną osobą, która z niecierpliwością czeka na premierę następnego rozdziału przygód Kratosa. Co mnie nie dziwi to fakt, że gra będzie hitem, a to w jaki sposób twórcy reklamowali swoje najnowsze dzieło w Warszawie pokazało, że mają oni rozmach we wszystkim czego się dotkną, a ta reklama była tylko jedną z wielu wisienek na torcie.

Dominik Dudek: To, ze GoW będzie hitem, było więcej niż pewne. Już grzeję konsolę na tę wspaniałą chwilę, kiedy odpalę ten tytuł!

Krzysztof Sorokoń: Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że lada dzień dostaniemy w nasze ręce jedną z najlepszych gier jakie zostały wydane na obecną konsolę. Recenzenci jednym głosem potwierdzają nasze przypuszczenia. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i przeczekać ostatnie godziny do premiery gry.

Rafał Pilch: Raczej nikt nie spodziewał się, że będzie inaczej. God of War już od samego początku zapowiadał się świetnie, a wstępne recenzje tylko potwierdzają podtrzymany wysoki poziom jaki reprezentowała dotychczas seria. Śmiem nawet twierdzić, że czwarta odsłona przygód Kratosa nawet przerosła ten poziom.

Mateusz Kapka: Posiadacze konsol od firmy Sony nie mają powodów do zmartwień. Co po chwila, na PS4 wychodzą świetne tytuły. Kolejna odsłona God of War jawi się jako jedna z najlepszych gier tej generacji. Szykuje się świetny rok dla PlayStation.


 6. Warcraft nie dla konsol

Krzysztof Sorokoń: Z jednej strony chciałbym, aby te zapowiedzi okazały się tylko marketingową zasłoną. Bardzo chciałbym móc odpalić WoWa na swojej konsoli. Jednak patrząc na to, jakim kastratem jest Diablo 3 na konsole (w stosunku do wersji PC) to nie wiem czy jest sens czekać i liczyć na wersję konsolową.

Karol Riebandt: Muszę zgodzić się z kolegą Krzysztofem, również chciałbym by te zapowiedzi okazały się być tylko zasłoną. Nie zrozumcie mnie źle, World of Warcraft to od wielu lat najlepsze MMO na świecie, które ma zą sobą tysiące graczy. Problem pojawia się, jeśli chodzi o firmę, która za nią stoi, ponieważ to, co wyrabiają oni z innymi produktami naprawdę pokazuje, że nie wiedzą, co mają takiego zrobić by gracze nie byli znudzeni tym, co teraz mają, zwłaszcza jeśli właśnie ma być to produkt kierowany do graczy konsolowych.

Rafał Pilch: Ja, jako wieloletni i wciąż aktualny gracz World of Warcraft, jestem zadowolony z tej wiadomości. WoW jest tak potężną grą, że przerobienie go na konsole pochłonęłoby ogrom czasu. Dodatkowo Blizzard już teraz ma masę pracy z utrzymaniem dobrej grywalności w przypadku jednej platformy, a co by było dopiero, gdyby dodać jeszcze ich kilka.


 7. Lootboxy a polski sejm 

Krzysztof Sorokoń: Lootboxy to temat budzący wiele złych skojarzeń. Nie dziwi chęć unormowania tak drażliwego tematu. Obawiam się jednak, że jeśli prawnie mikropłatności zostaną napiętnowane w Polsce, to niektórzy developerzy mogą po prostu nie wydać części gier na nasz rynek. Tym sposobem kilka fajnych tytułów może nas po prostu ominąć.

Karol Riebandt: Ten temat nigdy chyba nie będzie mieć pozytywnego zakończenia w jakiejkolwiek swojej wersji. Lootboxy od lat były czymś, co budziło kontrowersje. Nie tylko w naszym kraju, ale i także na arenie międzynarodowej. To, co chcą zrobić nasi politycy niestety sprawie nie pomaga, a może zaszkodzić tak naprawdę każdemu. Stracą na tym gracze, producenci oraz jakby nie patrzeć gospodarka, która przez zmiany rządzących może zabić sobie potencjalne pole do manewru oraz rozwoju.

Rafał Pilch: Jak to mówi klasyk z FIFA “pomysł dobry, wykonanie gorsze”. Dobrze, że nawet i polski rząd interesuje się tą sprawą, jednak pomysł na radzenie sobie z problemem lootboxów nie jest zbyt odpowiedni.


Ilustracja wprowadzenia: kadr z filmu Spider Man

 

Wiesz, co z tym zrobić


Krzysztof Wdowik

Krzysztof Wdowik

Dziennikarz

O mnie:

Początkujący scenarzysta, zapalony publicysta i sfiksowany popkulturowiec.


Więcej informacji o:

Wypowiedz się na ten temat...
Zaloguj się poprzez
albo skomentuj jako gość
Wczytywanie komentarza... The comment will be refreshed after 00:00.

Skomentuj jako pierwszy

MOVIES ROOM POLECA

Najnowsze Wiadomości

Polub nas


© 2016 MOVIESROOM.PL · Wszystkie prawa zastrzeżone · Korzystanie z serwisu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.