Polscy gracze w 2018 roku. Co mówią statystyki?

W tym tygodniu w Krakowie odbywa się konferencja Digital Dragons 2018. Wydarzenie to jest idealną okazją do dowiedzenia się nieco więcej na temat stanu interaktywnej rozrywki w naszym kraju. W dniach od 16 do 22 kwietnia wśród polskich internautów przeprowadzone zostały badania dotyczące polskiego rynku gier video. Zbadanych zostało 1620 osób o różnej płci w wieku 15-55, a następnie firma badawcza IQS, Krakowski Park Technologiczny oraz Polish Gamers Obserwatory postanowiły przygotować raport podsumowujący odpowiedzi ankietowanych. Oto kilka ciekawych statystyk dotyczących polskich graczy w roku 2018.

Liczba polskich graczy utrzymuje tendencję wzrostową. Jeszcze cztery lata temu wśród użytkowników internetu 60% przyznało się do korzystania z tego typu wirtualnej rozrywki, a obecny wynik wynosi aż 79%. 59%  z tych osób korzysta w tym celu z urządeń mobilnych, 33% z komputerów, a 28 z konsol.

Ciekawą kwestią jest płeć polskich graczy. Okazuje się bowiem, że w 2018 roku to płeć piękna w tej kwestii góruje nad przeciwną, a jeszcze 4 lata temu to panowie na tym polu wiedli prym. Obecnie odsetek grających kobiet wynosi 51%, a mężczyzn 49.

Jeśli chodzi o strukturę wieku osób grających, to największy odsetek przypada tutaj na osoby dorosłe, których liczba lat oscyluje między 25,a 34, co daje wynik 34%. Zaraz za tą grupą mamy osoby w wieku 35-44 (27%), potem 15-24 (25%), a na samym końcu 45-55, których wynik wynosi 14%.

Wród osób uczących się dominują uczniowie szkół średnich oraz studenci, dzieląc się ze sobą wynikiem 37%. Wynik uczniów szkół podstawowych wynosi natomiast 26%. Pod względem zatrudnienia, największą grupę grających stanowią osoby zatrudnione na stałe, najmniejszą zaś osoby przebywające obecnie na emeryturze.

Jeśli chodzi o preferencje graczy do korzystania z jedno bądź wielosobowej rozgrywki, największą popularnością cieszą się kampanie jednoosbowe. Na grę ze znajomymi na ogół decyduje się 21% graczy, a 9% preferuje tylko taki rodzaj rozgrywki.

39% graczy posługujących się komputerami osobistymi najczęściej sięga bo strzelanki z widoku pierwszej osoby. Użytkownicy grający na przeglądarkach lub urządzeniach moblinych preferują gry, w których trzeba co nieco ruszyć głową , natomiast domeną konsolowców są gry sportowe.

Najbardziej popularną konsolą w Polsce jest Playstation 4 od firmy Sony. Decyduje się na nią aż 44% konsolowców. Drugie miejsce na tym polu zajmuje Xbox 360, trzecie PS3, a dopiero na czwartym miejscu znajduje się Xbox One. Konsole przenośne nie mają w naszym kraju ogromnej popularności, gdyż w ich przypadku mówimy tutaj o odsetkach jednoliczbowych.

Ciekawym jest fakt, że prawie 60 procent konsolowców zdecydowałoby się na kupno nowej gry za więcej niż jednego Włądysława Jagiełłę. Znacznie mniejszy odsetek mamy w przypadku pecetowców. Wśród nich niecałe 20% deklaruje chęć wydania ponad stu złotych na zakup nowego tytułu.

E-sport w naszym kraju wciąż jest we wczesnym stadium popularności. 28% badanych osób wyraziło zainteresowanie oglądanie wszelakich turniejów dotyczących tej gałęzi gamingu. Wśród najchętniej oglądanych tytułów dominuje FIFA, której popularność wynosi na tym polu 28%. Na drugim miejscu znajduje się Counter Strike, a na trzecim League of Legends.

Więcej informacji znajdziecie w pełnym raporcie, który znajduje się pod tym linkiem. Dajcie znać, które dane zrobiły na Was największe wrażenie.

Źródło: polishgamers.com 

Redaktor

W kinie szuka pozycji, która przebije Pulp Fiction, w telewizji - Breaking Bad oraz Rodzinę Soprano, w świecie gier - serie Bioshock oraz God of War.
Kontakt: d.dudek@moviesroom.pl

Więcej informacji o
, ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?