Advertisement

„Avengers” – Ciekawostka

  • W początkowych fazach pracy nad postacią Hulka zatrudniono kulturystę i pomalowano go na zielono. Miał on się prężyć przed ekipą od efektów, aby specjaliści mogli zaobserwować, jaki efekt powstaje przy zestawieniu zielonej skóry z otoczeniem. Poszukiwano najbardziej naturalnie wyglądającego odcienia.
  •  Zbroja Iron Mana, choć wygląda fenomenalnie, jest bardzo niewygodna. Za każdym razem, kiedy na ekranie widzimy Starka w pełnej zbroi, są to albo efekty specjalne, albo kaskader o imieniu Clay. W scenie pod koniec filmu, kiedy Iron Man leży na ziemi, Downey Jr. nosi „futbolową” wersję zbroi – czyli tylko to, co widoczne jest w kadrze.
  •  W poprzednich filmach Hulk był cały czas bardzo umięśniony. Joss Whedon zażyczył sobie, by tym razem w okolicach ramion i brzucha postać nie stanowiła wzorowego kulturysty. Dzięki temu zabiegowi, kiedy Hulk wpada w szał, twórcy mają przestrzeń by pokazać, co furia robi z Zielonym – mięśnie mogą nabrzmieć, a żyły wyraźniej zarysować się pod skórą.

  •  Z początku planowano, że na ulicach Nowego Jorku ekipa pracować będzie 3-4 tygodnie. Ekipa nie mogła jednak dostać pozwoleń na większość „niestandardowych” zabiegów, takich jak lot śmigłowca na wysokości mniejszej niż 100 metrów, czy zamknięcie mostu na kilka dni zdjęciowych. Ostatecznie zdjęcia w Nowym Jorku trwały tylko 3 dni – w filmie wykorzystano ujęcia w całości cyfrowe lub kręcone w Cleveland.
  • Wykonano tysiące zdjęć Manhattanu, z przeróżnych perspektyw, o różnych porach dniach, przy różnej pogodzie. Potem mapowano je na modele 3D wyspy. W ten sposób starano się by środowisko ostatniego starcia z siłami Lokiego było jak najbardziej realistyczne. Niektóre budynki, np. Chrysler Building, były jednak kompletnie cyfrowe. W dynamicznych ujęciach posiłkowano się materiałem nakręconym w San Francisco, np. przy odbiciach w szybach biurowców.

  • Makieta Hulka, dokładnie odwzorowująca większość szczegółów jego anatomii, pozbawiona jest detali w rejonach krocza. Na potrzeby filmu szczegółowe modelowanie tych partii było zbędne.
  • Chociaż Mark Ruffalo grał z kilkoma kamerami przy twarzy, które rejestrowały jego mimikę i później przenosiły ją na twarz cyfrowego Hulka, to i tak spece od make-upu nakładali mu kilka protez, które miały uczynić jego rysy bardziej „hulkowymi” – dzięki temu ruchy poszczególnych mięśni mimicznych łatwiej ulegały cyfryzacji.
  • Aby podkreślić to, że Hulk jest niekontorlowany, Mark Ruffalo przemycał do swych ruchów pewne „małpie” zachowania.

  • W scenie, w której Hulk pomiata Lokim waląc nim o posadzkę, użyto twarzy aktora Toma Hiddlestone’a. Aktora sfilmowano, kiedy inny członek ekipy gwałtownie nim potrząsa, by uchwycić jego mimikę. Potem wykorzystano ją, wklejając do rzeczonego ujęcia. W tej samej scenie twarz Zielonego miała być pozbawiona większych emocji, by dało się odczuć, że dla Hulka pomiatanie bogiem to nic wielkiego.
  • W pierwszej wersji ujęcia, w której Banner dobrowolnie zmienia się w Hulka i uderza ścigającego Iron Mana Leviathana, sam proces przemiany był bardzo szybki – trwał jakieś 2 sekundy. Joss Whedon zdecydował, że to za mało, by oddać „epickość” tego ujęcia. Z tego powodu przerobiono je na powolniejsze, gdzie możemy zaobserwować, jak rosnące ciało Bannera rozsadza jego ubranie. W tej scenie Mark Ruffalo był całkowicie cyfrowy.
  • Scena, w której Hulk uderza Thora po pokonaniu Leviathana, była jedną z trudniejszych. Nie tylko dlatego, że sama walka, twarde lądowanie i cios były zrealizowane w jednym ujęciu. Aby „uderzenie” wypadło realistycznie, Chris Hemsworth na tle green-boksa został przywiązany do linek, które szarpały go mocno w bok. Po obróbce wklejono to do ujęcia z Hulkiem

  • Twórcy chcieli, by Helicarrier – latający i do tego niewidzialny lotniskowiec – był możliwie realistyczny. Wydawało się to niemożliwe, ale spece od efektów potraktowali to wyzwanie bardzo poważnie. Statek staje się niewidzialny za pomocą technologii istniejącej już dzisiaj – kamery na jego pokładzie filmują, co jest nad nim i rzucają obraz na ekrany wbudowane w kadłub.
  •  Jeremy Renner w ramach przygotowań do roli Hawkeye’a był szkolony przez olimpijskich łuczników.
  • Mark Ruffalo odtwarzający rolę Bruce’a Bannera nie był jedynym, który biegał po planie w kombinezonie do techniki motion capture. Reżyser Joss Whedon dokładnie wiedział, jak w poszczególnych scenach Hulk powinien się poruszać więc jeśli nie uzyskiwał pożądanego efektu z jednym aktorem, kostium przywdziewał ktoś inny, póki nie uzyskano satysfakcjonującego efektu.

  • W dodatkowej scenie, którą można zobaczyć po napisach końcowych, Chris Evans musiał nosić specjalną charakteryzację na twarzy z powodu zarostu zapuszczonego na potrzeby filmu „Snowpiercer: Arka przyszłości”. Dlatego też aktor przez cały czas trwania ujęcia siedzi podparty, podtrzymując tym samym protezę imitującą podbródek, a jego bohater jako jedyny z Avengersów nie je żadnego posiłku.
  • Początkowo Joss Whedon umieścił w scenariuszu dodatkową dwójkę superbohaterów Marvela – Ant-Mana oraz Wasp. W późniejszym okresie wykreślił je z powodu i tak sporej liczby postaci w fabule. Wasp została zastąpiona Czarną Wdową, która wystąpiła już wcześniej w „Iron Manie 2”.
  • W pierwszych 2 filmach o przygodach Tony’ego Starka, Iron Man lata wspomagając się odrzutami w podeszwach i rękawicach. Joss Whedon uznał, że ten sposób go ogranicza, dlatego w nowej zbroi Starka napęd znalazł się na plecach. Dzięki temu, w powietrzu Iron Man może zatrzymywać się w pozach znanych z komiksów i ma większe pole do ekspresji.

  • Mark Ruffalo został zeskanowany do komputera w bardzo wysokiej rozdzielczości, pojedyncze pory jego skóry zostały cyfrowo odwzorowane, nie wspominając o pieprzykach i każdym włosku porastającym jego twarz. Wykonano odlew jego zębów oraz sfotografowano tak dużą powierzchnię jego gałek ocznych, jak to tylko było możliwe. Wykonano dziesiątki zdjęć jego dziąseł, skóry pomiędzy jego palcami, zdjęto odciski palców i sfilmowano, co aktor ma pod pachami. Całymi dniami studiowano brwi i zęby. Były osobne spotkania dotyczące koloru języka Hulka. Jeśli w filmie Hulk ma jakąś bliznę, to na pewno ma ją też Ruffalo.
  • W scenie ataku na Nowy Jork wzięła udział wynajęta przez twórców filmu 25-osobowa grupa policjantów z 391. batalionu sił policji Ohio.
  • Niedługo po rozpoczęciu zdjęć do filmu skradziona została kopia scenariusza należąca do Samuela L. Jacksona. Wkrótce potem kilka jej stron pojawiło się w internecie, a cały scenariusz został wystawiony na sprzedaż. Do wycieku całości ostatecznie nie doszło, a scenarzyści zmienili te sceny, które zostały upublicznione w internecie.
  • W komiksach jednym skokiem Hulk może pokonać kilka mil. Nie dało się tego realistycznie odwzorować, dlatego zasięg jego skoków ograniczono do kilkuset metrów.

https://www.youtube.com/watch?v=3lqIsUNWzf4

https://www.youtube.com/watch?v=rb5P271k5f4

https://www.youtube.com/watch?v=cF_a5TOKLRU

 

Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?