• Zaloguj się
  • Zarejestruj
  • Połącz z Facebook

Wizerunek tak zwanego nerda już dawno przestał być negatywny. Obecnie mówi się tak o osobie, która jest zafascynowana grami komputerowymi, kinematografią czy komiksami, zbiera figurki z superbohaterami, kolekcjonuje gadżety ze swojego ulubionego uniwersum, po raz setny ogląda od początku Gwiezdne wojny i robi inne rzeczy uważane za nieco dziwne. Znam wielu nerdów - zarówno tych jawnych, jak i tych, którzy z nieznanych mi przyczyn ukrywają ten fakt (wiecie, nie w każdym środowisku bycie nerdem wpływa szczególnie pozytywnie na to, jak ludzie cię postrzegają). Jestem pewien, że każdy z nich, niezależnie od skali zatajania przed światem swojego prawdziwego oblicza, będzie zadowolony, mogąc przeczytać poniższe książki. Bo nie samymi grami, komiksami i filmami nerd żyje!


10. Wojny konsolowe

wojny konsolowe w iext50234741Fot. Wydawnictwo SQN

W zasadzie ciężko mi mówić o jakości tej książki, ponieważ premierę będzie miała dopiero we wrześniu, ale już teraz mogę powiedzieć, że zapowiada się świetnie. Będzie to, co ciekawe, thriller korporacyjny, który będzie dotyczyć starcia Segi z Nintendo. Konflikt ten diametralnie zmienił oblicze wirtualnej rozrywki i aż szkoda, że bardzo rzadko się o nim wspomina. Wydaje się, że publikacja ta lukę tę nadrobi. Zacieramy rączki!


9. Ale kino, czyli co by było, gdyby postacie filmowe były dziećmi

ale kino czyli co by bylo gdyby postacie filmowe byly dziecmi b iext48155896Fot. Zielona Sowa

Wyobraź sobie, że postacie filmowe zamieniają się w dzieci. Jak by się wtedy zachowywali? Jak wyglądali? I w jaki sposób zmieniłyby się sceny z ich udziałem? Na te pytania odpowiada książka-album, którego współautorem jest Maciej Frączyk, znany jako Niekryty Krytyk. Nie jest to co prawda lektura na długie wieczory, bo i tekstu nie ma tam za wiele, ale jestem pewien, że dla każdego fana kina publikacja ta może być nie lada kąskiem. Tego typu podejścia do tematu nie spotkałem wcześniej ani razu. 50 scen z kultowych filmów przerobionych w taki sposób, żeby bohaterowie mają po 6-7 lat, a to wszystko z odpowiednim przymrużeniem oka i poczuciem humoru, a także ciekawostkami na temat niektórych produkcji.


 8. Cyfrowe Marzenia. Historia gier komputerowych i wideo

file 1966Fot. Wydawnictwo Trio

Jest to publikacja autorstwa polskiego dziennikarza Piotra Mańkowskiego. W jednej książce zebrał on informacje na temat całej historii branży, zabierając czytelnika w pełną ciekawostek i anegdot podróż - od pierwszych automatów do gier aż do najnowszych produkcji. Przedstawia on sylwetki najbardziej znaczących dla przemysłu ludzi, opowiada zarówno o tych udanych, jak i nie do końca przemyślanych projektach rynkowych gigantów, omawia również, jak na przestrzeni lat zmieniały się nie tylko same gry, ich mechanika oraz walory graficzne, ale również jak media postrzegały tę formę rozrywki. Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto chce dowiedzieć się jak najwięcej na temat historii gier komputerowych.


7. Player One

player one IMAGE1 253873 1Fot. Wydawnictwo Amber

Bestseller dla młodzieży autorstwa Ernesta Cline'a. Akcja dzieje się w 2044 roku - Ziemia zmieniła się nie do poznania, panuje głód i bieda. Ale istnieje również pewnego rodzaju globalny wirtualny świat, w który młodzi ludzie uciekają od codzienności. Mimo tego, że mamy do czynienia z przyszłością, książka spodoba się każdemy fanowi elektronicznej rozrywki, muzyki oraz kinematografii lat 80. - główny bohater jest bowiem znawcą tych klimatów i dzięki swojej wiedzy wpada na trop pewnej zagadki... ale cóż, przez to jego życie staje się zagrożone. Jest to powieść emocjonująca i piekielnie wciągająca, zapewniająca czytelnikom naprawdę wspaniałe doznania podczas lektury. A dla miłośników popkultury - pozycja obowiązkowa!


 6. Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych

nie tylko wiedzmin historia polskich gier komputerowych b iext36468304Fot. Wydawnictwo Open Beta

Ponownie mamy do czynienia z publikacją na temat historii gier komputerowych, ponownie polskiego autora. Marcin Kosman skupił się jednak na polskiej stronie branży, opowiadając o kulisach powstawania najlepszch polskich produkcji. Swoją opowieść zaczyna już w czasach PRL-u - przedstawia, jak wyglądało wtedy granie i nakreśla życiorysy najwybitniejszych rodzimych twórców. Publikacja opiera się na rozmowach z ludźmi, którzy przyczynili się do rozwoju branży gier w naszym kraju. Jest pełna ciekawostek, anegdot, a także informacji, które nie były do tej pory znane. Jestem pewien, że każdy gracz podczas czytania poczuje się jak w domu i wsiąknie w lekturę.


 5. Hobbit i filozofia. Prawdziwa historia tam i z powrotem

hobbit i filozofia prawdziwa historia tam i z powrotem b iext38704960Fot. Wydawnictwo Helion

Myślicie, że Hobbit autorstwa Tolkiena to tylko opowieść dla dzieci o owłosionym gostku, który przemierza niebezpieczne rejony, by razem z bandą krasnoludów i ekscentrycznym czarodziejem wykraść smokowi złoto? Nic bardziej mylnego! Autorzy publikacji Hobbit i filozofia dokładnie przeanalizowali słynne dzieło brytyjskiego pisarza, udowadaniając, że za swoją pozornie błahą treścią kryje wiele, wiele więcej, niż się wydaje. Jest to według nich bowiem kopalnia filozoficznych zagadek, pełny wór metafor i innych dziwnych rzeczy, o których byście Tolkiena nie podejrzewali. Polecam zaznajomienie się z tą książką, szczególnie, jeśli jesteś fanem jego twórczości.


 4. George Lucas. Gwiezdne Wojny i reszta życia

george lucas gwiezdne wojny i reszta zycia 390Fot. Wydawnictwo Wielka Litera

Nie muszę chyba mówić, komu najbardziej spodoba się ta publikacja - rzecz jasna fanom uniwersum Gwiezdnych Wojen... ale nie tylko. Jest to bowiem wyczerpująca, niesamowicie rzetelna biografia jednego z najbardziej znanych reżyserów. Opowiada historię jego życia, kulisy powstawania kluczowych dla jego kariery produkcji, prezentuje czytelnikom także jego życie prywatne. Lepszej książki poświęconej Lucasowi nie znajdziecie nigdzie. Jeśli jesteś fanem jego uniwersum lub po prostu lubisz czytać o wybitnych twórcach filmów, nie wahaj się przed zakupem!


 3. J.R.R. Tolkien. Pisarz stulecia

big 83 7298 617 7Fot. Wydawnictwo ZYSK i s-ka

Ponownie chciałbym zaprezentować biografię, tym razem twórcy Śródziemia. Jednak poza obszernym życiorysem Tolkiena, warto zaopatrzyć się w tę pozycję ze względu na wiele informacji, które będą przydatne podczas brnięcia przez jego książki pozornie zbyt skomplikowane dla zwykłego czytelnika - chociażby Niedokończone opowieści. Autor rzuca światło na wiele faktów, ponadto dzieli się z czytelnikami mnogością ciekawostek na temat pisarza i jego dzieł, a także tłumaczy fenomen Tolkiena. Pozycja obowiązkowa każdego, kto miał choć trochę styczności z jego twórczością.


 2. Gwiezne Wojny. Jak podbiły wszechświat?

T002247Fot. Wydawnictwo Znak

Wspomniałem, że lepszej ksiażki o Lucasie nie znajdziecie... ale istnieje równie dobra pozycja traktująca nie o sylwetce reżysera, a jego flagowym dziele, czyli serii Gwiezne Wojny. Chris Taylor wyjaśnia fenomen całego uniwersum i tłumaczy, w jaki sposób marka stała się jedną z najbardziej wpływowych na całym świecie. Dowiemy się również, dlaczego od czterdziestu lat nieprzerwanie cieszy się tak ogromną popularnością i ma rzeszę fanów w każdym wieku. Świetna, dobrze napisana i niezwykle wartościowa merytorycznie książka.


 1. Niezwykła historia Marvel Comics

marvel front 1000pxFot. Wydawnictwo SQN

Mega gratka dla fanów Marvela. Pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika komiksów. Książka niezaprzeczalnie genialna, której daleko od przedstawienia Marvela w świetle samych superlatyw... bo tak naprawdę nie jest firmą, w której praca to czysta przyjemność. Autor zabiera nas w epicką wycieczkę od samego założenia firmy, aż po ogólnoświatowy komercyjny sukces. Opowiada o dziesiątkach kluczowych dla rozwoju Marvela osób, nakreśla również historię tych najbardziej znanych, jak i kompletnie niszowych postaci. Pozycja dla każdego szanującego się nerda.


Ilustracja wprowadzenia i pełnego tekstu: Materiały prasowe

 

Wiesz, co z tym zrobić


Kuba Łaszkiewicz

Kuba Łaszkiewicz

Stały współpracownik

O mnie:

Fan Tarantino, Kubricka i Kazika. Autor "Kalesonów Sokratesa". Jedyny członek redakcji urodzony w XXI wieku.


Więcej informacji o:

Wypowiedz się na ten temat...
Zaloguj się poprzez
albo skomentuj jako gość
Wczytywanie komentarza... The comment will be refreshed after 00:00.

Skomentuj jako pierwszy

MOVIES ROOM POLECA

Najnowsze Wiadomości

Polub nas


© 2016 MOVIESROOM.PL · Wszystkie prawa zastrzeżone · Korzystanie z serwisu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.