TOP 50 – Najlepsze thrillery w historii!

Oto najlepsze thrillery wszech czasów! Dobry thriller to taki, który potrafi prowadzić pewien klimat niepokoju, a to, co się dzieje na ekranie, zamraża nam krew w żyłach i wykręca opony mózgowe. Razem z członkami redakcji Movies Room zebraliśmy 50, według nas, najlepszych filmów tego gatunku. Dla nas te filmy to podstawa, którą każdy szanujący się kinoman powinien po prostu znać! Mamy nadzieję, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Dajcie znać w komentarzach, jakie tytuły znalazły by się w Waszym top 3!


Sprawdź również:

Najlepsze horrory

Najlepsze filmy akcji

Najlepsze komedie

Najlepsze bajki i filmy dla dzieci


 50. Panaceum (2013), reż. Steven Soderbergh

Świetna obsada i głośne nazwisko na stołku reżysera powoduje, że już na samym wstępie można mieć pewne oczekiwania. Młode małżeństwo, które miało świat u stóp, nagle przechodzi ogromny kryzys, gdy Martin trafia do więzienia za przekręty finansowe. Jego żona Emily (świetna Rooney Mara), przechodzi załamanie nerwowe i trafia pod opiekę psychiatry. Kobieta pomimo powrotu męża nie czuję się lepiej i postanawia spróbować nowych leków, które zmienią życie nie tylko jej, ale również wszystkich dookoła. Opis fabuły, co najmniej intrygujący, a jak samo wykonanie? To do oceny pozostawiamy Wam samym. (AB)

panaceum


49. Autor widmo (2010), reż. Roman Polański

Ghostwriter decyduje się podjąć zadania, które z pozoru nie jest takie trudne. Musi on napisać pamiętniki byłego premiera Wielkiej Brytanii. Misja ta okazuje się być tajemniczym, pełnym intryg, a przede wszystkim śmiertelnie niebezpiecznym przedsięwzięciem Film Romana Polańskiego jest zagadkowy, sprawnie wyreżyserowany i z przekazem, który zasługuje na szczególną uwagę. W rolach głównych Ewan McGregor i Pierce Brosnan radzą sobie bardzo dobrze, budując takie postacie o jakich w thrillerach marzymy – czyli bohaterów z mrocznymi sekretami i nie dających się w pełni poznać. Autor widmo jest skomplikowanym, podnoszącym ciśnienie filmem, o którym nie jest tak łatwo zapomnieć. (KS)

autor widmo


48. Sekretne okno (2004), reż. David Koepp

Ekranizacja minipowieści Stephena Kinga pt. Tajemnicze okno, tajemniczy ogród, zamieszczonej w zbiorze 4 po północy. Pisarz Mort Rainey (Johnny Depp) po rozstaniu z niewierną żoną przeprowadza się do letniego domku nad jeziorem, gdzie próbuje oddać się pisaniu nowej książki. Jego spokój przerywa tajemniczy przyjezdny, John Shooter (John Turturro), który zarzuca Mortowi plagiat jego opowiadania. Od tego momentu pisarz szuka sposobów na udowodnienie swojej niewinności, co sprawia mu tym większą trudność z powodu rosnącej agresywności Shootera. (MC)

sekretne okno


47. Jestem bogiem (2011), reż. Neil Burger

Życie niespełnionego pisarza wiąże się z goryczą i smutkiem. Eddie Morra jest doskonałym przykładem – popada w depresję i jest z nim naprawdę źle do czasu, gdy poznaje narkotyk NZT. Jedna cudowna tabletka potrafi poprawić pracę mózgu na tyle, że człowiek staje się geniuszem. Brzmi pięknie? Oczywiście, że tak, ale każdy medal ma dwie strony. Oprócz aspektu zdrowia (uzależnienie i inne skutki zażywania narkotyku), pojawiają się przeszkody w postaci ludzi, którzy pragną odzyskać NZT. Jestem bogiem to solidnie zrealizowany, dobry film sensacyjny z niesamowitym tempem akcji. Oprócz oczywiście adrenaliny i wyśmienitej zabawy otrzymujemy także moralizatorski przekaz i nurtujące (nawet po seansie) pytanie: Czy warto być geniuszem? (KS)

jestem bogiem


46. Azyl (2002), reż. David Fincher

Meg (Jodie Foster) po rozwodzie z mężem, bogatym biznesmenem, kupuje ogromny, czteropiętrowy dom na Manhattanie. Chce tam zamieszkać razem ze swoją córką Sarah (Kristen Stewart). Piękny apartament należał wcześniej do ekscentrycznego milionera, który kazał wybudować w nim specjalny pokój na wypadek pożaru lub włamania. Jest to niewielkie pomieszczenie z betonu, wyposażone w wentylację, telefon, monitoring, a nawet oddzielny system zasilania. Już pierwszej nocy, którą Meg i Sarah spędzają w swoim nowym domu, do budynku wdzierają się trzej przestępcy – Burnham (Forest Whitaker), Raoul (Dwight Yoakam) i Junior (Jared Leto). Spodziewają się, że jest on pusty, a obecność nowych lokatorek to dla nich zaskoczenie. Tymczasem przerażona Meg wraz z córką w ostatniej chwili chronią się przed napastnikami w azylu. Okazuje się jednak, że bandyci właśnie tam zamierzają się dostać, ponieważ zmarły milioner ukrył w tym miejscu coś bardzo cennego. Schronienie staje się więc dla matki i córki śmiertelnie niebezpieczną pułapką. Sytuację pogarsza fakt, że Sarah jest poważnie chora i nie wytrzyma długo bez swoich leków. Zdesperowana matka musi być sprytniejsza od bandytów. (MC)

Azyl 2002


45. Piła (2004), reż. James Wan

Pierwsza część kultowej już serii o sadystycznym seryjnym mordercy, który upodobał sobie grę śmierci. Cała saga liczy obecnie osiem filmów, w tym najnowsza część z zeszłego roku będą wskrzeszeniem serii. Fabuła debiutanckiej Piły w reżyserii Jamesa Wana opowiada o mężczyźnie o imieniu Adam, który budzi się pewnego dnia przykuty do zardzewiałej rury w całkowicie nieznanym mu miejscu wyglądającym na starą, rozlatującą się piwnice. Po chwili odkrywa, że w pomieszczeniu znajdują się jeszcze dwie osoby. Jedną z nich jest doktor Lawrence Gordon, który także jest przykuty do rury. Druga osoba jest martwa – leży głową do ziemi w kałuży krwi. Trzyma w ręku pistolet… Adam i Lawrence nie wiedzą jak się znaleźli w tajemniczym pomieszczeniu, jednak po odsłuchaniu wiadomości pozostawionej na porzuconym dyktafonie, dowiadują się, że do godziny 6 Lawrence musi zabić Adama, ponieważ w przeciwnym razie jego żona i córka zostaną zabite. Obaj zdają sobie sprawę, że są ofiarami psychopatycznego mordercy, który swoimi gierkami i łamigłówkami sprawia, że jego ofiary same się zabijają. (MC)

Pila 2004


44. Dług (1999), reż. Krzysztof Krauze

Adam i Rafał planują zachęcić włoskich partnerów do masowej produkcji skuterów w Polsce. Na założenie własnej firmy brakuje im jednak pieniędzy, gdyż bank nie zgadza się na udzielenie kredytu bez wiarygodnego poręczenia finansowego. Wtedy pojawia się Gerard, – dawny sąsiad Stefana, biznesmen, który proponuje im pomoc finansową. Niestety warunki, które stawia, nie są możliwe do spełnienia, dlatego przyjaciele odmawiają skorzystania z jego oferty. Tak rozpoczyna się dramat obu mężczyzn. Niedoszły kredytodawca żąda zwrócenia długu, którego nie zaciągnęli. Tak rozpoczyna się psychologiczna gra między bohaterami, w której napięcie trzyma, aż do samego końca. Świetne aktorstwo, na czele z przerażającym Chyrą. Czyżby najlepszy czarny charakter w polskiej kinematografii? (BS)

dług


43. Frantic (1988), reż. Roman Polański

Znany amerykański lekarz, przybywa do Paryża wraz ze swoją żoną na sympozjum naukowe. Małżeństwo zatrzymuje się w hotelu, gdzie okazuję się, że walizka małżonki bohatera granego przez Harrisona Forda została zamieniona na lotnisku, a ta znajdująca się w ich pokoju nie należy do niej. Podczas gdy Richard bierze prysznic, jego żona odbiera tajemniczy telefon, a chwilę potem znika bez śladu. Od tej chwili, mężczyzna rozpoczyna poszukiwania, w których towarzyszy mu tajemnicza Michelle. Niesamowity dreszczowiec Romana Polańskiego. Dla fanów thrillerów pozycja obowiązkowa! (BS)

frantic


42. Ziarno prawdy (2015), reż. Borys Lankosz

W Sandomierzu dochodzi do zbrodni. Nie po raz pierwszy, jeśli wliczyć w to kryminalne zagadki Ojca Mateusza. Z rozwiązaniem tajemnicy zbrodni musi poradzić sobie prokurator Teodor Szacki (w tej roli znakomity Robert Więckiewicz), jednak oczywiście nie jest to takie proste… Ziarno prawdy w reżyserii Borysa Lankosza to ekranizacja kryminału Zygmunta Miłoszewskiego. Twórcom filmu udało się przenieść na ekran gęsty i mroczny klimat specyficznego morderstwa, zawirowania w życiu osobistym bohaterów oraz aurę tajemniczości. Na uwagę również zasługują piękne zdjęcia, budujące ponurą atmosferę.Spirala intryg w Ziarnie prawdy kłębi się nieomalże niezauważalnie i może porwać uważnego widza w każdym momencie… (KS)

mmm


41. Śpiączka (1978), reż. Michael Crichton

Ten trzymające w napięciu thriller medyczny opowiada o młodej lekarce Susan (Genevieve Bujold), która bada zagadkową sprawę wzrastającej ilości przypadków śpiączki wśród pacjentów. Śpiączka to mocna produkcja nie dla ludzi o słabych nerwach, w której ogromne znaczenie ma porządna gra aktorska (wspomniana Bujold oraz Michael Douglas!) i klimatyczna muzyka, od której włos się jeży na karku. Śpiączka to opowieść o ciemnej stronie medycznego świata i pozycja obowiązkowa dla fanów dobrego, mocnego kina. (AB)

coma

Redaktor

Miłośniczka podróży, kina, wspinaczki, dobrych książek i "Harry'ego Pottera". Z wykształcenia fizjoterapeuta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?

Dbamy o Państwa prywatność.

Państwa dane są u nas bezpieczne, a szczegółowe informacje w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych w Movies Room mogą Państwo w każdej chwili uzyskać na stronie Dane Osobowe.

Administratorem danych jest Movies Room Tomasz Rewers z siedzibą w Tarnowskich Górach, ul. Radosna 23, 42-600. Państwa dane będą przetwarzane w zarejestrowania Państwa w portalu (art. 6 ust. 1 lit b) RODO), prowadzenia badań statystycznych w celu usprawnienia działania portalu (art. 6 ust. 1 lit f) RODO) a także kontaktu na życzenie osoby, w tym wysyłania treści informacyjnych oraz o charakterze handlowym, wyłącznie za Państwa zgodą (art. 6 ust. 1 lit a) RODO).

Dane osobowe będą przetwarzane do usunięcia przez Państwa konta na naszym portalu. Odbiorcą Państwa danych będą pracownicy administratora odpowiedzialni za kontakt oraz podmioty zewnętrzne świadczące dla nas usługi takie jak outsourcing usług księgowych oraz IT. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia informacji. Przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych i do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych lub do ich usunięcia oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych. W przypadku naruszenia zasad przetwarzania danych, Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Zrozumiałem/-am