Graliśmy w Marvel’s Spider-Man! Wrażenia z rozgrywki i wywiad z głównym scenarzystą gry!

Mieliśmy również przyjemność przeprowadzenia krótkiego wywiadu z głównym scenarzystą Marvel’s Spider-Man, który na swoim koncie ma także pracę przy takich tytułach jak Resistance 3 oraz Sunset Overdrive. Oto Jon Paquette!

Spider-Man

Fot. Grzegorz Kuźnik

Zobacz również: Ranking filmów Marvel Cinematic Universe!

Krzysztof Wdowik: Twoja przygoda z pisaniem scenariuszy – to coś, czym zawsze byłeś zainteresowany? Skąd wzięła się ta pasja?

Jon Paquette: Kiedy byłem w koledżu, postanowiłem zostać scenarzystą. Przygotowywałem się do studiów medycznych, ale powiedziałem Nie chcę studiować tej medycyny, chcę pisać scenariusze! Nie wiedziałem, czy będę w tym dobry, ale spróbowałem. Następnie ukończyłem szkołę scenopisarstwa na Uniwersytecie Południowej Kalifornii. Podczas mojej edukacji, dostałem staż w growej firmie i kiedy zacząłem tam pracować, powiedziałem do siebie: nie wiedziałem, że można zrobić karierę pracując w grach, to niesamowite!. Oczywiście, było to w 1996 roku i od tamtego czasu gry jako przemysł rozrosły się, tak samo jak znaczenie fabuły dla graczy. Czuję się szczęściarzem, że mam pracę jako scenarzysta w branży, która wciąż się rozwija, jest młoda i ma duży potencjał.

KW: A co było Twoją inspiracją przy tworzeniu historii do Marvel’s Spider-Man?

JP: Było wiele inspiracji. Przede wszystkim chciałem stworzyć fabułę, która by mnie cieszyła – chyba wszyscy to robimy podczas pisania, chcemy się bawić i tworzyć coś, co rzeczywiście lubimy.

KW: Dać jakąś cząstkę siebie.

JP: Dokładnie, musisz się otworzyć i przełożyć swoje ja na słowa. Poza tym, nie było jednego filmu czy jednego komiksu, który szczególnie do mnie przemówił. To był cały wachlarz dzieł z uniwersum Spider-Mana.

KW: Marvel’s Spider-Man to oryginalna historia?

JP: Tak. Spojrzeliśmy na postacie, jakie mogliśmy wykorzystać i zapytaliśmy się, jakie są silne strony tych bohaterów, jakie wyzwania trzeba im postawić i jak zaskoczyć graczy, którzy znają i kochają Spider-Mana, aby otrzymać reakcję Oh, kompletnie się tego nie spodziewałem, ale super!

KW: W dzisiejszych czasach mamy naprawdę sporo gier o superbohaterach. Co wyróżnia Marvel’s Spider-Man na ich tle?

JP: Cóż, jest kilka rzeczy. Po pierwsze, w Marvel’s Spider-Man chcieliśmy nie tylko ukazać życie jako Spider-Man, ale także jako Peter Parker, spróbować uświadomić jak trudnym jest bycie tym bohaterem. Poza tym, to co odróżnia naszą grę, jest humor i zabawa, jaką niesie ze sobą Spider-Man. Od kołysania się na pajęczynie, poprzez walkę, kończąc na pracy w laboratorium – możesz wyczuć, że próbuje czerpać radochę, kiedy to robi. I po trzecie, wspomniałem bujanie się – to coś, czego nie robi nikt inny.

Spider-Man

Fot. Grzegorz Kuźnik

Zobacz również: Ant-Man i Osa – recenzja sequela filmu o najmniejszym herosie Marvela

KW: Spider-Man to dobrze znany bohater, jednak nie wszyscy wiedzą kim jest Doktor Octopus albo Shocker. Czy ta gra jest przede wszystkim dla fanów uniwersum Spider-Mana czy niekoniecznie?

JP: Myślę, że jest dla każdego i stanowiło to duże wyzwanie przy tworzeniu historii, a w szczególności jej bohaterów. Nie mogliśmy za bardzo prowadzić graczy za rękę i mówić Patrzcie, to Herman Schultz, Shocker, to jego historia, nie. Ludzie, którzy znają Shockera, nie chcą tego słuchać. Z drugiej strony, jeśli nie masz pojęcia kim jest, taka informacja by się przydała. Dlatego musieliśmy się zmierzyć z dobrym wyważeniem – ile informacji przekazać o danej postaci, by gracze szybko zrozumieli kim jest ten bohater i jakie motywy nimi kierują. Nie było to proste zadanie.

KW: Ale efekt końcowy był tego wart?

JP: Mam nadzieję! Ja tak myślę, ale Ty mi powiedz – miałeś już czas, żeby zagrać w Marvel’s Spider-Man?

KW: Tak, jest niesamowity. Niesamowity Spider-Man

JP: <śmiech>

KW: I ostatnie pytanie – czy jest jakaś szansa na inne gry na podstawie komiksów Marvela od studia Insomniac? A może nawet Marvel Gaming Universe?

JP: To świetne pytanie do Marvela. Jeśli chodzi o Insomniac, zapowiedzieliśmy CTNS, czyli The City That Never Sleeps. Będą to dodatkowe historie do ściągnięcia, które pojawią się po premierze Marvel’s Spider-Man. Dzięki nim będzie można przeżyć dużą ilość przygód nowymi, różnymi postaciami.

KW: Dziękuję bardzo za wywiad, bardzo miło było Cię poznać!

JP: Dzięki!

Spider-Man

Fot. Grzegorz Kuźnik

Ilustracja wprowadzenia: PlayStation/Grzegorz Kuźnik

Zastępca Redaktora Naczelnego

Początkujący scenarzysta, zapalony publicysta i sfiksowany popkulturowiec.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?