Advertisement
Advertisement

Polska wersja Dungeon Keepera? Rozmawiamy z Pawłem Kozakowskim, prezesem zarządu Woodland Games!

Historia gier ekonomicznych, nazywanych potocznie tycoonami (z ang. potentat), rozpoczęła się trzy dekady temu. Ten rodzaj jednoosobowej rozgrywki pozwala spełnić marzenia zawodowe o prowadzeniu własnego biznesu, czy o obejmowaniu wysokiego stanowiska. Gracz może wcielić się w rolę m.in. właściciela firmy, zarządcę miasta, starożytnego wodza, czy farmera. Tytuły tycoon cieszyły się największą popularnością od połowy lat 90. ubiegłego wieku do połowy pierwszej dekady obecnego stulecia. Aktualnie jest to gatunek niszowy, coraz więcej pojawia się jednak gier, których fabuła obejmuje zarządzanie obiektami, finansami i nie tylko. Woodland Games chce przywrócić świetność tego gatunku.


Krzysztof Wdowik: Skąd wzięło się Pana zamiłowanie do gier tycoon?

Paweł Kozakowski: Zainteresowanie takim gatunkiem gier trwa w moim przypadku już od czasów młodości. Tytuły tycoon, są mi szczególnie bliskie, i chętnie sięgam po nie w wolnym czasie. Przykładowo, gry takie jak Dungeon Keeper i The Wiggles, są swego rodzaju inspiracją dla tworzonej przez nas Hell Architect.

KW: Który tytuł z tego gatunku jest dla Pana szczególnie bliski?

PK: Jestem fanem wspomnianej wcześniej gry Dungeon Keeper z lat 90. Gatunek tycoon cały czas ewoluuje. Spośród współczesnych propozycji moimi faworytami są seria Fallout Shelter i gra Oxygen Not Included.

KW: Porozmawiajmy o nadchodzących tycoonowych grach – czym zamierzacie zainteresować graczy?

PK: Aktualnie jesteśmy na zaawansowanym etapie prac nad grą Hell Architect. W rozgrywce zastosowaliśmy dwa tryby charakterystyczne dla tycoon – sandbox i fabularny. Tytuł wyróżnia się mieszaną oprawą, stylistyką, poczuciem humoru oraz unikalnymi mechanikami. W grze dostępne są trzy scenariusze, z których każdy angażuje gracza na 1-3 godziny. W produkcji koncentrujemy się zarówno na aspektach wizualnych, jak i akustycznych. Obecnie pracujemy nad aktorstwem głosowym. Muzykę do gry Hell Architect skomponował Paweł Błaszczak. Artysta stworzył ścieżki dźwiękowe do gier wideo, m.in. takich jak: Dead Island, Dying Light, Call of Juarez Trilogy, czy Wiedźmina. Podczas rozgrywki, gracz wcieli się w rolę władcy piekielnych czeluści. Premierę tytułu planujemy w wersji na komputery stacjonarne oraz na konsoli Nintendo Switch do końca drugiego kwartału bieżącego roku. Nie wykluczamy, że wcześniej udostępnimy graczom prolog gry.

KW: Co będzie wyróżniać Hell Architect?

PK: Uważam, że każda gra jest na swój sposób wyjątkowa. Nasza produkcja Hell Architect z elementami tycoon to rozgrywka uniwersalna, w którą może zagrać początkujący, jak i doświadczony gracz. Fabuła obejmuje prostsze i trudniejsze wyzwania. Gra łączy w sobie piekielną stylistykę z elementami humorystycznymi, dzięki czemu klimat piekła zostaje zminimalizowany. Planujemy dodać wiele ciekawych urozmaiceń, m.in. dodatki – płatne, jak i darmowe DLC. Aktualnie Wishlista Hell Architect wynosi około 60 tys. zapisów.

KW: Dzięki za rozmowę!

PK: Dziękuję!


Poniżej informacje o Woodland Games:

Woodland Games to producent gier wideo na PC i urządzenia mobilne z Grupy PlayWay. Studio działa na rynku od 2016 roku. W ciągu dwóch najbliższych lat zamierza zaprezentować cztery autorskie tytuły na komputery stacjonarne: Hell Architect, Autopsy Simulator, Urban Explorer i Taxi Simulator. Docelowo spółka planuje portować swoje gry na konsole oraz przygotowywać preprodukcje celem sprawdzania potencjału rynkowego gier, a także realizować projekty na zlecenie.

Spółka docelowo chce zadebiutować na rynku NewConnect w 2021 r.

Zastępca Redaktora Naczelnego

Redaktor Naczelny portalu Popkulturowcy.pl oraz Zastępca Redaktora Naczelnego na Movies Room.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nowe technologie

Wejdź do świata nowych technologii na: Tech-Room logo
Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?