Twój Vincent – przedpremierowa recenzja innowacyjnej animacji

Vincent van Gogh, holenderski malarz postimpresjonistyczny, który za życia sprzedał tylko jeden obraz, dziś jest jednym z najbardziej uznanych i rozpoznawalnych artystów w historii. Zmarł w wieku 37 lat z powodu postrzału z broni palnej. Prawdopodobnie samobójczego. „Prawdopodobnie”, ponieważ do dziś okoliczności jego śmierci nie są do końca znane. I właśnie ten temat porusza film Twój Vincent.

Akcja pełnometrażowego debiutu Doroty Kobieli i Hugh Welchamana kręci się wokół listu nieżyjącego już van Gogha. Listonosz, Joseph Roulin, prosi swojego syna Armanda o dostarczenie koperty do brata malarza – Theo. Główny bohater, bardzo niechętnie, podejmuje się zadania. Po dotarciu do Paryża okazuje się, że Theo również nie żyje. Zaintrygowany wypowiedziami znajomych Vincenta Armand postanawia przeprowadzić małe śledztwo dotyczące tajemniczej śmierci mężczyzny oraz odnaleźć wdowę po Theo, która wydaje się być teraz najodpowiedniejszym adresatem listu.

vincent3

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na warstwę wizualną filmu. Twój Vincent jest pierwszym pełnometrażowym filmem animowanym, który został stworzony za pomocą ręcznie malowanych obrazów. Każda z 65 tysięcy klatek jest obrazem olejnym, namalowanym techniką, którą posługiwał się sam van Gogh. W tworzeniu filmu udział wzięło 125 malarzy, a wykorzystana technika jest specyficzna, przyciąga uwagę i z pewnością hipnotyzuje. Każdy kadr jest wręcz małym arcydziełem!

Film nie jest jednak tylko pięknym ruchomym obrazem, lecz broni się również fabularnie. Ukazana historia jest prosta, ale ciekawa i bardzo dobrze poprowadzona. Główny wątek przeplata się z czarno-białymi retrospektywnymi ujęciami z życia van Gogha. Taka konstrukcja filmu pozwala zarówno wczuć się w historię, jak i zrozumieć samego malarza oraz poznać jego osobowość.

vincent2

Zobacz również: David Lynch odwiedzi Camerimage Festival w Bydgoszczy!

Jedyne, co bardzo raziło mnie w tym filmie, to dialogi. Momentami wydawały się bardzo nienaturalne i źle skonstruowane. Jednak jest to element, który – moim zdaniem – jest niedopracowany w większości polskich filmów, więc może po prostu się czepiam. Również bohaterowie nie są dogłębnie zaprezentowani, ale… nie muszą być! W końcu nie o nich ta historia.

Po premierze filmu jego twórcy zapowiedzieli swój kolejny projekt – horror na bazie obrazów Francisca Goyi. Ja na pewno czekam na niego z niecierpliwością!

Ilustracja wprowadzenia i plakat: materiały prasowe

Największy wróg shaky camery.

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?

Dbamy o Państwa prywatność.

Państwa dane są u nas bezpieczne, a szczegółowe informacje w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych w Movies Room mogą Państwo w każdej chwili uzyskać na stronie Dane Osobowe.

Administratorem danych jest Movies Room Tomasz Rewers z siedzibą w Tarnowskich Górach, ul. Radosna 23, 42-600. Państwa dane będą przetwarzane w zarejestrowania Państwa w portalu (art. 6 ust. 1 lit b) RODO), prowadzenia badań statystycznych w celu usprawnienia działania portalu (art. 6 ust. 1 lit f) RODO) a także kontaktu na życzenie osoby, w tym wysyłania treści informacyjnych oraz o charakterze handlowym, wyłącznie za Państwa zgodą (art. 6 ust. 1 lit a) RODO).

Dane osobowe będą przetwarzane do usunięcia przez Państwa konta na naszym portalu. Odbiorcą Państwa danych będą pracownicy administratora odpowiedzialni za kontakt oraz podmioty zewnętrzne świadczące dla nas usługi takie jak outsourcing usług księgowych oraz IT. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia informacji. Przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych i do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych lub do ich usunięcia oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych. W przypadku naruszenia zasad przetwarzania danych, Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Zrozumiałem/-am