NVIDIA wyposaża autorów gier oraz twórców cyfrowych treści w najnowszy zestaw narzędzi programistycznych

Firma NVIDIA nieprzerwanie pomaga udoskonalać specyfikacje API oraz silniki gier, stymulując wprowadzanie w grach innowacji graficznych. Działania te umożliwiają twórcom gier implementowanie w swoich projektch technik graficznych nowej generacji, takich jak ray tracing, NVIDIA DLSS, mesh shaders czy cieniowanie ze zmienną częstotliwością.

Najnowszy zestaw narzędzi firmy NVIDIA wspiera twórców gier

NVIDIA nieustannie ułatwia twórcom gier implementację w najnowszych tytułach innowacyjnych rozwiązań graficznych i opublikowała dzisiaj nowy pakiet narzędzi programistycznych, w tym m.in:

  • NVIDIA RTXGI SDK – Pakiet RTX Global Illumination (RTXGI) oferuje programistom skalowalne rozwiązania do obliczania oświetlenia pośredniego z wieloma odbiciami. RTXGI jest obsługiwany przez dowolną kartę graficzną z obsługą DXR i stanowi idealny punkt wyjścia do wykorzystania zalet ray tracingu w istniejących narzędziach.

Dlaczego to takie ważne? RTXGI umożliwia zastosowanie w grach wysokiej jakości oświetlenia wykorzystującego ray tracingu, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej liczby wyświetlanych klatek na sekundę.

  • NVIDIA Texture Tools Exporter – NVIDIA Texture Tools Exporter wykorzystuje architekturę CUDA do optymalizacji tekstur w silnikach gier lub innych aplikacjach. Jest dostępny jako samodzielne narzędzie lub jako wtyczka do aplikacji Adobe Photoshop.

Dlaczego to takie ważne? Pozwala twórcom gier na stosowanie w swoich aplikacjach tekstur o wyższej jakości (w celu uzyskania ich większej rozdzielczości) i dostarczanie końcowym użytkownikom aplikacji o mniejszym rozmiarze.

Nowe narzędzia dla twórców gier w środowisku Vulkan

NVIDIA wspiera wszystkie branżowe API, więc Vulkan nie jest tutaj wyjątkiem. Dzisiaj NVIDIA dodała obsługę Vulkana do dwóch swoich najpopularniejszych narzędzi do tworzenia gier.

  • Nsight Aftermath dla Vulkana jest dostępne poprzez aktualizację SDK wraz z obsługą narzędzia Nsight Graphics umożliwiającego przeglądanie zrzutów awaryjnych (crash dumps).

Dlaczego to takie ważne? Błędy w działaniu GPU były w przeszłości niezwykle trudne do naprawienia. Wszystko się zmieniło dzięki temu, że NVIDIA Nsight Aftermath podaje dokładne informacje na temat miejsca i przyczyny awarii.

  • Nsight Graphics: GPU Trace okazało się nieocenionym narzędziem dla twórców gier opracowywanych w środowisku DirectX, a od dziś NVIDIA zapewnia programistom tworzącym w środowisku Vulkan niskopoziomowy profiler GPU Trace, który dostarcza dane dotyczące działania jednostek sprzętowych i precyzyjne informacje o przebiegach czasowych.

Dlaczego to takie ważne? Gracze wymagają grafiki o wysokiej wierności bez utraty wysokiej liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Aby sprostać temu trudnemu zadaniu, programiści muszą profilować swoje aplikacje w celu zidentyfikowania ograniczników wydajności. Twórcy gier mogą osiągnąć najwyższą wydajność właśnie dzięki wskaźnikom dostarczanym przez GPU Trace.

Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: NVIDIA

Redaktor

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?