Jeśli wciąż mieliście nadzieję na film Splinter Cell z Tomem Hardym w roli głównej, to mamy dla was przykre wieści. Po wielu latach projekt w końcu trafił do kosza.
Basil Iwanyk, producent związany z projektem filmu Splinter Cell od ponad dekady, powiedział w rozmowie z The Direct, że projekt nie doszedł do skutku:
Ten film byłby niesamowity... Po prostu nie mogliśmy go dopracować, ani jeśli chodzi o scenariusz, ani o budżet. Ale miał być świetny. Mieliśmy milion różnych wersji, ale byłby hardcore’owy i niesamowity. To jeden z tych projektów, które się wymknęły, co jest naprawdę smutne.
Oparty na powieściach Toma Clancy’ego, Splinter Cell koncentruje się na Samie Fisherze, wysoko wyszkolonym specjaliście operacyjnym w fikcyjnej, tajnej jednostce. On i jego zespół walczą z międzynarodowymi terrorystami. Projekt został po raz pierwszy ogłoszony jako specjalny dodatek do gry Splinter Cell: Chaos Theory, wydanej na początku 2005 roku.
Hardy podpisał kontrakt na zagranie Fishera w 2012 roku, co oznacza, że projekt był w fazie rozwoju przez ponad dekadę. Iwanyk już w 2017 roku mówił o wyzwaniach związanych z jego realizacją:
Wyzwaniem przy tworzeniu Splinter Cell było to, że nie mieliśmy własności intelektualnej z bardzo szczegółową historią. To pozwalało nam stworzyć własny świat i naprawdę rozbudować postacie. Nie sądzę, żeby to przypominało film oparty na grze wideo. Myślę, że to miał być po prostu świetny film akcji z Tomem Hardym, co właśnie chcieliśmy osiągnąć.
Producent dodał, że chcieli, by ich film wyróżniał się na tle innych filmów szpiegowskich, takich jak James Bond czy Jason Bourne:
Dobra i zła wiadomość jest taka, że filmy o Bondzie przeżywają renesans, a filmy o Jasonie Bournie są po prostu filmami o Jasonie Bournie, więc staraliśmy się odejść od ich tonu, złoczyńców i lokalizacji. Jaki świat jeszcze nie został pokazany? Jaki rejon świata i konflikt dawno nie były poruszane w kinie, żeby całość wydawała się świeża?
Seria Tom Clancy's Splinter Cell to cykl gier z gatunku przygodowych skradanek, którego pierwsza część została wydana w 2002 roku, a także powiązanych z nią powieści, firmowanych nazwiskiem Toma Clancy’ego. Seria opowiada o przygodach Sama Fishera, wysoko wyszkolonego agenta fikcyjnego oddziału czarnych operacji w ramach NSA, znanego jako "Trzeci Echelon". Gracz śledzi jego zmagania z przeciwnikami, gdzie kluczowym elementem rozgrywki są światło i ciemność. Poziomy w grach zostały stworzone z użyciem silnika Unreal Engine.
Seria została pozytywnie przyjęta i przez pewien czas była uznawana za jedną z flagowych marek Ubisoftu. Do 2008 roku sprzedano 19 milionów egzemplarzy gier z tej serii. Od 2013 roku nie wydano żadnej nowej odsłony cyklu, jednak w grudniu 2021 roku ogłoszono remake pierwszej gry. Chociaż film Splinter Cell nie dojdzie do skutku, na Netflixie ma się pojawić seria anime Splinter Cell, w której głównemu bohaterowi głosu użyczy Liev Schreiber.
Źródło: JoBlo / ilustracja wprowadzająca: materiały prasowe
Miłośnik filmów, kultury japońskiej, Marvela i wszelkiej maści science-fiction. Autor bloga Z innego świata.