Gwiazdor Megalopolis wskazał różnice między pracą przy Megalopolis a Gwiezdnymi Wojnami. Jak się okazuje, rozbieżność głównie wynikała z zarządzania pieniędzmi.
Jak na razie o Megalopolis Francica Forda Coppoli jest głośno głównie za sprawą kontrowersji krążących wokół filmu. W okolicach maja, wyciekły dość niepokojące informacje z planu produkcji. Znany reżyser miał rzekomo molestować statystki. Zmuszał je, aby siadały mu na kolana albo próbował je pocałować. W obronie artysty stanął m.in. producent filmu, sugerując, że jest to wielkie nieporozumienie. W połowie września Coppola zdecydował się natomiast pozwać Variety z powodu artykułu, który został opublikowany przez portal. Wspomniano o niestosownym zachowaniu reżysera Coppoli na planie filmu. Reżyser żąda aż 15 milionów dolarów.
Pod koniec sierpnia wyszedł natomiast pierwszy zwiastun Megalopolis. W zapowiedzi najnowszego filmu Francisa Forda Coppoli pojawiły się fałszywe cytaty od znanych krytyków filmowych wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Lionsgate szybko usunęło zwiastun i zamieściło nowy. Tym razem już bez kłamliwych słów. Studio postanowiło w związku z tym zwolnić konsultanta ds. Marketingu, Eddiego Egana.
Pomimo dość złej prasy filmu, trasa promocyjna wciąż trwa. W rozmowie z Discussing Film, Adam Driver wyjaśnił, dlaczego tak bardzo podobała mu się praca przy Megalopolis. Aktor, który m.in. zasłynął, dzięki uniwersum Gwiezdnych Wojen postanowił porównać pracę przy filmie Coppoli a serii George'a Lucasa. Megalopolis było sfinansowane z własnej kieszeni przez reżysera, dzięki czemu nie było producentów próbujących popchnąć film w oczekiwanym przez nich kierunku. Jak wiadomo, Gwiezdne Wojny były opłacone przez wielkie studio, więc nie było mowy o swobodzie twórczej.
Ponieważ [Francis Ford Coppola] płacił za film, wszystko działo się natychmiastowo i nie trzeba było się martwić o ludzi podejmujących decyzje. Coś takiego nie miało miejsca przy Gwiezdnych Wojnach. To rodzaj filmów o większym budżecie, w których stawką jest dużo pieniędzy. Na przeszkodzie nie stanęli żadni producenci. Nie było kogoś, kto stałby nad ramieniem, próbując popchnąć Coppole w kierunku, w którym ich zdaniem powinien być pójść film. To była bezpośrednia rozmowa, którą prowadziło się z Francisem.
Driver opisał Megalopolis jako jedno z najlepszych doświadczeń filmowych, jakie kiedykolwiek doświadczył. Niewiarygodnie rzadko można zobaczyć film o wartości ponad 100 milionów dolarów nakręcony bez nadzoru korporacyjnego, ponieważ bardzo niewielu filmowców ma środki lub chęć wyłożenia takiego kapitału na pojedynczy film. Adam Driver powiedział, że z tego właśnie powodu czuł, jakby to był pewien rodzaju buntu.
Czułem się, jakbyśmy się przeciwko czemuś buntowali. I czuję, że można to poczuć w filmie. [...] Stworzenie czegoś, co jest wyjątkowe, [jest] niewiarygodnie trudne do zrobienia na taką skalę i nie wiem, czy zostanie to zrobione ponownie.
Megalopolis to epicka opowieść rzymska osadzona w wyobrażonej Nowoczesnej Ameryce. Miasto Nowego Rzymu musi się zmienić, co powoduje konflikt między Cezarem Catiliną (Adam Driver), geniuszem artystycznym, który pragnie skoczyć w idealistyczną, utopijną przyszłość, a jego przeciwnikiem, burmistrzem Franklynem Cicerem (Giancarlo Esposito), który pozostaje wierny regresywnemu status quo, utrzymującemu chciwość, specjalne interesy i partyjną wojnę. Rozdarta między nimi jest towarzyszka towarzyska Julia Cicero (Nathalie Emmanuel), córka burmistrza, której miłość do Cezara podzieliła jej lojalność, zmuszając ją do odkrycia, w co naprawdę wierzy, że ludzkość zasługuje.
Źródło: movieweb.com/ Ilustracja wprowadzenia: Kadr z filmu Megalopolis