Hans Zimmer powiedział co myśli o zasadzie, która sprawiła, że został zdyskwalifikowany z tegorocznych Oscarów. „To głupia zasada.”
W grudniu ubiegłego roku pojawiła się informacja, że Hans Zimmer nie będzie miał w tym roku szansy na zdobycie Oscara. Ścieżka dźwiękowa do drugiej części Diuny została zdyskwalifikowana, ponieważ zawiera zbyt wiele powtórzeń motywów muzycznych z pierwszego filmu. Okazało się, że jest to niezgodne z regulaminem Akademii Filmowej – w przypadku sequeli i franczyz muzyka nie może opierać się w więcej niż 20% na wcześniej wykorzystanych tematach. W związku z tym Zimmer pożegnał się z okazją do zdobycia kolejnego w swojej karierze Oscara.
Decyzja Akademii wywołała spore kontrowersje, a jednym z jej krytyków okazał się Denis Villeneuve. Reżyser Diuny otwarcie skrytykował regulaminową zasadę, uznając ją za absurdalną. W jego opinii ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Zimmera na potrzeby drugiej odsłony filmu to jedno z najlepszych muzycznych dzieł 2024 roku. Villeneuve postanowił również wyjaśnić, dlaczego kompozycja zawiera tak wiele nawiązań do motywów muzycznych z pierwszej części.
Szczerze mówiąc, jestem absolutnie przeciwny decyzji Akademii o wykluczeniu Hansa, ponieważ jego ścieżka dźwiękowa jest jedną z najlepszych w tym roku. Nie używam słowa geniusz zbyt często, ale Hans jest geniuszem. Nie jestem tu po to, by narzekać. Oczywiście [muzyka] ma swoje korzenie w części pierwszej, ze względu na ciągłość, a oba filmy to jeden duży film przecięty na pół oraz ścieżka dźwiękowa jest tak naprawdę ciągłością części pierwszej.
Hans Zimmer był niedawnym gościem znanego podcastu Happy Sad Confused. Prowadzący w pewnym momencie zapytał się słynnego kompozytora czy czuje żal, że stworzony przez niego soundtrack do Diuny 2 został zdyskwalifikowany przez Akademię Filmową. Uważa, że cała ta sytuacja jest po prostu głupotą.
Wiesz co? To nawet nie jest żal. To po prostu głupota. Zostałem zdyskwafilikowany za użycie muzyki z pierwszego filmu w drugim, ale to wcale nie jest kontynuacja. Te dwa filmy tworzą jedną całość. Co miałem zrobić? Wyrzucić wszystkie motywy muzyczne postaci przez okno i wymyślić nowe? To głupia zasada. Nie chciałem za to iść tam i narzekać.
Film ukazuje imponującą podróż Paula Atrydy, który zawiera sojusz z Chani i Fremenami. Jednocześnie wkracza na wojenną ścieżkę, pałając żądzą zemsty na spiskowcach, którzy doprowadzili do upadku jego rodziny. Stając przed wyborem między miłością życia a losem znanego wszechświata, Paul pragnie zapobiec tragicznej przyszłości, którą tylko on potrafi przewidzieć.
Źródło: deadline.com/ Ilustracja wprowadzenia: Kadr z How Hans Zimmer Created the Score for 'Dune: Part Two' | Vanity Fair
Absolwentka Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach. Ogląda tyle filmów i seriali ile tylko się da. Ogromna fanka Władcy Pierścieni, Piratów z Karaibów, Cate Blanchet oraz Florence Pugh. Uwielbia kameralne kino i nie jest w stanie znieść musicali. Do ulubionych reżyserów zalicza Yorgosa Lanthimosa, Quentina Tarantino, Wesa Andersona i Martina Scorsese.