Czołowi analitycy z Wall Street wywarli nacisk na kierownictwo Warner Bros. Discovery w sprawie możliwości podziału tego borykającego się z problemami konglomeratu medialnego. W międzyczasie przedstawiciele zarządu próbowali bronić swojej wizji długoterminowego zarządzania właścicielem CNN, studia Warner Bros. i serwisu streamingowego Max, a w cały ten ambaras została wrzucona niedawna wielka porażka studia, Joker: Folie à deux.
„Państwa firma jest wyceniana jak firma, która traci na zyskach,” powiedział Ben Swinburne, analityk z Morgan Stanley, podczas czwartkowej rozmowy między kierownictwem Warner Bros. Discovery a inwestorami. Warner Bros. Discovery, powstałe z połączenia Discovery Communications i pozostałych aktywów dawnego Time Warner, zmaga się z ogromnym zadłużeniem oraz problemami dotyczącymi tradycyjnych studiów i kanałów telewizyjnych. Firma stara się naprawić te operacje, jednocześnie rozwijając nową platformę, by przyciągnąć widzów coraz częściej korzystających z treści na żądanie za pośrednictwem internetu.
Podczas rozmowy, przedstawiciele zarządu przyznali, że wyniki finansowe filmu Joker: Folie à deux były rozczarowujące i mogą wpłynąć na wyniki firmy w następnym kwartale. Warner Bros. Discovery odnotowało również stratę ponad 100 milionów dolarów związaną z działem gier, a przedstawiciele zapowiedzieli, że skupią się bardziej na kluczowych franczyzach i ograniczą liczbę nowych produkcji.
Niestabilność pozostaje problemem w naszym studiu filmowym, co potwierdzają ostatnie, rozczarowujące wyniki Joker: Folie à deux.
Zaslav przyznał, że Warner być może będzie musiał stawić czoła konsolidacji w przyszłości. Branża medialna mierzy się z „pokoleniową transformacją” w swoich tradycyjnych biznesach, jednocześnie zauważając, że konsumenci są zmuszani do subskrypcji zbyt wielu aplikacji i usług. Taka dynamika „nie jest trwała,” stwierdził, dodając, że „to jest branża, która naprawdę potrzebuje znaczącej konsolidacji.” Wskazał na nadzieje związane z bardziej liberalnym środowiskiem regulacyjnym w ramach nadchodzącej administracji Trumpa w 2025 roku:
To jeszcze za wcześnie, by mówić, ale może to stworzyć tempo zmian i okazję do konsolidacji, która mogłaby znacząco, pozytywnie i przyspieszyć wpływ na tę branżę, co jest potrzebne.
Joker: Folie à Deux to amerykański psychologiczny thriller muzyczny z elementami musicalu, wyreżyserowany przez Todda Phillipsa, który napisał scenariusz wraz ze Scottem Silverem. Luźno oparty na postaciach z DC Comics, stanowi kontynuację filmu Joker z 2019 roku. Joaquin Phoenix powraca w roli Jokera, a Lady Gaga wciela się w jego ukochaną, Lee Quinzel. Zazie Beetz i Leigh Gill również ponownie pojawiają się w swoich rolach, a do obsady dołączyli Brendan Gleeson, Catherine Keener, Steve Coogan oraz Harry Lawtey. Produkcją zajęło się Warner Bros. Pictures we współpracy z Joint Effort, a dystrybucją – Warner Bros. Pictures.
Film miał swoją premierę na 81. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji 4 września 2024 roku, a do kin w Stanach Zjednoczonych trafił 4 października. Joker: Folie à Deux okazał się jednak krytycznym i komercyjnym rozczarowaniem, zarabiając 204 miliony dolarów przy budżecie wynoszącym 190–200 milionów dolarów, co według prognoz przełoży się na stratę w wysokości od 125 do 200 milionów dolarów dla Warner Bros.
Źródło: Variety / ilustracja wprowadzająca: X/FakesForge
Miłośnik filmów, kultury japońskiej, Marvela i wszelkiej maści science-fiction. Autor bloga Z innego świata.