Kiedy zobaczyłem to zdjęcie zacząłem zadawać sobie pytania: jak do tej wojny doszło? Czy wojny wybuchają z dnia na dzień, czy doprowadza do nich raczej długofalowy splot wydarzeń? Czy w tym splocie występuje jakiś moment, w którym udałoby się zatrzymać eskalację konfliktu? –wyjaśnia Cezary Albiński, pomysłodawca i twórca animacji. - Wiersz Tuwima jest dla mnie genialną próbą uchwycenia schematu poprzedzającego wszelkie działania zbrojne i niestety, pomimo upływu lat, pozostaje on nadal aktualny. – dodaje.https://www.youtube.com/watch?v=cPiJTLvaFQM W znalezieniu wizualnego języka animacji pomogły m.in. zaprojektowane przez Jana Kryszczaka kostiumy i armię. Największym wyzwaniem dla twórców była nieustanna dbałość o odpowiedni wydźwięk wiersza. Animacja miała być czytelna dla współczesnego obiorcy, a jednocześnie stanowić ukłon w stronę oryginału. Kluczowe było zachowanie odpowiedniego rytmu, na który szczególną uwagę zwracali nagrywający w Platige Sound lektorzy – Jacek Król (wersja polska) oraz Rafael Goldstein (wersja anglojęzyczna). Całość przekazu została wzmocniona przez kompozycję muzyczną Rafała Żaka.
Szukaliśmy pomysłu narracyjnego, wpisującego się we współczesne środki przekazu. Główną inspiracją był więc dynamiczny montaż teledysków oraz sposób prezentacji wydarzeń w serwisach informacyjnych–komentuje Cezary Albiński.W Platige Image wielokrotnie powstawały tak uznane filmy jak stworzona przez Tomka Bagińskiego Katedra;Paths of Hate Damiana Nenowa czyMiazmat Klaudiusza Wesołowskiego. Do prostego człowieka/To Everymanto kolejna krótkometrażowa produkcja mająca szansę na powtórzenie sukcesów swoich poprzedników. Siłą Platige od zawsze byli jego twórcy. Animacja stworzona przez Cezarego i jego zespół jest doskonałym przykładem na to, jak połączenie potencjału kreatywnego i technologicznego naszego studia, może promować polską kulturę na arenie międzynarodowej. Jesteśmy otwarci na przyjmowanie młodych i zdolnych artystów pod swoje skrzydła – tutaj ich ambitne projekty mogą pod okiem doświadczonych kolegów rozwijać się od prostego pomysłu aż po zadowalający, najwyższej jakości efekt finalny – podsumowuje Karol Żbikowski, CEO Platige image.
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.