Gamescom to moc newsów, a w gąszczu takowych nie jest łatwo wyłuskać te ważne. Dlatego przychodzimy z podsumowaniem i prosimy o zapoznanie się oraz publikację tych, które są ważne dla Państwa czytelników. Co prawda wczoraj informowaliśmy o ważnej aktualizacji GeForce NOW, ale ciekawych newsów jest dużo więcej, także prosimy o niewielką dozę cierpliwości i doczytanie do końca naszego maila.
Architektura NVIDIA Blackwell trafia do usługi GeForce NOW
Architektura NVIDIA Blackwell zostaje wprowadzona do usługi GeForce NOW w ramach największej dotychczasowej aktualizacji platformy, dostarczając w chmurze układy klasy GeForce RTX 5080 oraz wprowadzając technikę DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation dla streamingu w rozdzielczości do 5K przy 120 kl./s, a także nowe funkcje oparte na AI. Dzięki takiemu skokowi sprzętowemu biblioteka gier w usłudze GeForce NOW zostanie podwojona do ponad 4500 tytułów wraz z uruchomieniem funkcji Install-to-Play, co zapewni użytkownikom dostęp do większej części ich pecetowych kolekcji oraz nadchodzących premier AAA w chmurze.
Dodatkowo wprowadzono tryb Cinematic Quality Streaming, który, dzięki technice wspieranej przez architekturę Blackwell, znacząco podnosi wierność obrazu, zapewniając znakomitą dokładność kolorów, bardzo płynny streaming i krystalicznie wyraźną grafikę.
Rozszerzono także listę obsługiwanych urządzeń, w tym kierownice do gier, wydłużono płynność do 90 kl./s na Steam Deck, a także dodano 4K przy 120 Hz na obsługiwanych telewizorach LG.
NVIDIA wspólnie z Discord i Epic zapowiedziała, że gracze gry Fortnite będą mogli zapraszać znajomych bezpośrednio w Discordzie na bezpłatną, godzinną sesję Performance w usłudze GeForce NOW, co ułatwi odkrywanie gier i granie społecznościowe.
Technika DLSS 4 już w ponad 175 grach i aplikacjach, wsparcie trafi do kolejnych ponad 10 wyczekiwanych tytułów
Ponad 175 gier i aplikacji otrzymało wsparcie techniki DLSS 4 z funkcją Multi-Frame Generation, co zapewni posiadaczom GeForce RTX serii 50 wyższe rozdzielczości i wyższą liczbę klatek na sekundę. Technika DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation, wprowadzona wraz z kartami GeForce RTX serii 50, generuje do trzech dodatkowych klatek na każdą klatkę renderowaną tradycyjnie, współpracując z kompletnym zestawem technik DLSS, co pozwala zwielokrotnić płynność nawet do 8 razy. Każda gra wspierana techniką DLSS 4 i funkcją Multi Frame Generation obsługuje także technikę DLSS Frame Generation zwiększającą liczbę klatek na kartach GeForce RTX serii 40, a technika DLSS Super Resolution podnosi płynność rozgrywki u wszystkich posiadaczy kart GeForce RTX. W wielu tytułach najnowszy model Transformer dla techniki DLSS Super Resolution można włączyć w narzędziu NVIDIA App, aby natychmiast poprawić jakość obrazu.
NVIDIA współpracuje z deweloperami, by technika DLSS 4 i techniki RTX trafiały do najbardziej wyczekiwanych tytułów gier. Podczas Gamescom ogłoszono, że Resident Evil Requiem zadebiutuje z techniką DLSS 4 i path tracingiem, Borderlands 4 pojawi się na rynku 12 września wspierana techniką DLSS 4, a PRAGMATA trafi na rynek z techniką DLSS 4 i ray tracingiem, a to jedynie początek.
Promocja z grą Borderlands 4 i kartami GeForce RTX serii 50
W poniedziałek, 18 sierpnia, wystartowała promocja z grą Borderlands 4 i kartami graficznymi GeForce RTX serii 50 , w ramach której przy zakupie kwalifikujących się urządzeń (komputerów stacjonarnych lub kart graficznych GeForce RTX 5090, 5080, 5070 Ti lub 5070 oraz laptopów z układami GeForce RTX 5090, 5080, 5070 Ti lub 5070) gracze otrzymują cyfrową kopię gry oraz pakiet Gilded Glory Pack u wybranych partnerów detalicznych i internetowych.
Gra Borderlands 4 gwarantuje płynniejszą rozgrywkę i świetną grafikę na kartach GeForce RTX serii 50, dzięki technice DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation, która zwiększa liczbę wyświetlanych klatek. Technika DLSS Super Resolution, dzięki ulepszonemu modelowi Transformer, poprawia jakość obrazu.
Dołączony pakiet Gilded Glory Pack pozwala spersonalizować wygląd w Borderlands 4, w tym style dla czwórki Łowców Krypty, zestaw broni oraz drona ECHO-4. Oferta obowiązuje do poniedziałku, 22 września.
Aktualizacja narzędzia NVIDIA App, globalne ustawienia DLSS Override, NVIDIA Smooth Motion dla kart GeForce RTX serii 40, usprawnienia Project G-Assist
W dniu 19 sierpnia udostępniono najnowszą wersję beta narzędzia NVIDIA App wraz z nowym sterownikiem Game Ready dla kart graficznych GeForce, wymaganym do aktywacji nowych funkcji. Aktualizację można pobrać włączając w ustawieniach opcję dostępu beta - dostęp do funkcji eksperymentalnych. Sterownik można pobrać w zakładce Sterowniki w narzędziu NVIDIA App.
Narzędzie NVIDIA App jest niezwykle użyteczne dla posiadaczy kart graficznych NVIDIA w komputerach i laptopach, umożliwiając szybki dostęp do najnowszych sterowników Game Ready i Studio, a także do aplikacji takich jak GeForce NOW, RTX Remix, Project G-Assist i NVIDIA Broadcast.
Od 19 sierpnia projekt G-Assist jest dostępny dla wszystkich kart graficznych GeForce RTX z co najmniej 6 GB pamięci VRAM, oferując optymalizację PC za pomocą poleceń głosowych lub tekstowych. Najnowsza wersja działa na bardziej efektywnym modelu, zużywającym o 40% mniej pamięci i oferującym lepszą płynność, stabilność i poprawione UX. Dodatkowo, NVIDIA Smooth Motion została udostępniona dla kart GeForce RTX serii 40, dodano ekran konfiguracji NVIDIA Surround, a najczęściej wybierane ustawienia 3D zostały przeniesione z Panelu sterowania.
NVIDIA Verified Priority Access w Europie
Dziś, 20 sierpnia, rozszerzono zasięg programu Verified Priority Access na Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Verified Priority Access pomaga graczom kupić karty GeForce RTX serii 50 Founders Edition w cenie MSRP, takie jak GeForce RTX 5090, bezpośrednio od NVIDIA.
Zapisy są dostępne na stronie programu. Wysyłka zaproszeń do graczy zapisanych wcześniej do VPA w Stanach Zjednoczonych nadal trwa.
Zwycięzcy konkursu RTX Remix o puli nagród 50 000 dolarów, mody dostępne do pobrania i grania
W maju tego roku NVIDIA, we współpracy z serwisem ModDB, ogłosiła konkurs NVIDIA RTX Remix Mod na najlepsze mody stworzone z wykorzystaniem platformy RTX Remix, a pula nagród jest największa w historii tego konkursu, bo aż 50 000 dolarów. Do udziału zaproszeni zostali twórcy oraz zespoły twórców, których zadaniem było przygotowanie nowych modów lub zaktualizowanie istniejących projektów. Zwycięzców wyróżniono w czterech kategoriach, trzy wybrano przez ModDB i NVIDIA, jedną wybrała społeczność.
Zwycięzcami zostali: Painkiller RTX Remix autorstwa Binq_Adams, McGillacutty, XDavidXtreme, PseudoPolish., nagrodzony jako Best Overall RTX Remix Mod, Best Use Of RTX In A Mod, Most Complete RTX Mod, oraz Call of Duty 2 RTX Remix of Carentan autorstwa tadpole3159, wyróżniony jako Community Choice RTX Mod.
🔗 Podsumowanie wszystkich newsów NVIDIA z Gamescom 2025:
Informacje dostępne są na stronie www.nvidia-press.com.
Aby uzyskać do nich dostęp, wymagane jest posiadanie konta. W przypadku posiadania konta, należy zalogować się adresem e-mail przypisanym do serwisu.
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.