Znane od wielu lat, na całym świecie, kultowe Pokemony powracają w nowej reklamie, współtworzonej przez studio Platige Image. Spot „There's a Collection in Everyone” doskonale oddaje emocje, jakie towarzyszą kolekcjonowaniu i wymianie kart, a przygotowane przez polskie studio komputerowe efekty specjalne dodają obrazowi prawdziwej magii.
Pokemony już od niemal 30 lat cieszą się niegasnącą popularnością na całym świecie. Fikcyjne istoty stworzone przez Satoshiego Tajiri – miłośnika owadów, który z czasem z tokijskich łąk przeniósł się za ekran komputera, by samemu zacząć tworzyć gry – powróciły w nowej odsłonie.
Fantastyczny spot
https://www.youtube.com/watch?v=m_3ZrLS6g3Q
Rolą polskiego studia było m.in. przygotowanie planu zdjęciowego pod kątem implementacji CG, realizacja wszystkich efektów specjalnych, a także końcowe przygotowanie plików emisyjnych dla stacji telewizyjnych z 9 europejskich krajów, w których emitowana jest reklama. Reżyserem spotu była Claire Norowzian - dwukrotna zwyciężczyni nagrody BAFTA.
– Projekt od samego początku był niezwykle wymagający. Po pierwsze musieliśmy wpisać się w niemal 30-letnią specyfikę i charakter uniwersum Pokemonów. Cały czas musieliśmy też myśleć, że naszymi odbiorcami są dzieci z niemal każdego zakątka świata. Postanowiliśmy więc stworzyć grafiki będące syntezą klasycznej rysowanej animacji z animacją 3D, co przyniosło wręcz niesamowity efekt – mówi Maciej Szewczenko, VFX Supervisor.
Zlecenie na produkcje reklamy pozyskało londyńskie biuro Platige Image. Nad projektem czuwał zespół w składzie: Sonia Marcinkowska - Producentka, Maciej Szewczenko - VFX Supervisor, Agnieszka Górna - Head of Production oraz Marek Gajowski - Head of CG.
Platige Image ma swoim koncie realizacje ponad 2 500 reklam dla wielu krajowych i globalnych marek. Współpracując z największymi agencjami reklamowymi przygotowało spoty m.in. dla AXE, Aston Martin, McDonald’s, LEGO czy ostatnio Tourism Australia. Najbardziej znane polskie kreacje to postacie Serce i Rozum dla marki Orange, czy reklama piwa Żubr dla Kompanii Piwowarskiej.
Źródło: informacja prasowa / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe
Geek i audiofil. Magister z dziennikarstwa. Naczelny fan X-Men i Elizabeth Olsen. Ogląda w kółko Marvela i stare filmy. Do tego dużo marudzi i słucha muzyki z lat 80.