Najbardziej doświadczona z kandydatów jest Francesca Gardiner. Scenarzystka może się pochwalić pracą przy takich serialowych produkcjach jak Transporter, Mroczne Materie, Człowiek z wysokiego zamku, ale także była obecna przy nagrodzonym w tym roku czterema Złotymi Globami serialu Sukcesja. Druga osoba ubiegająca się o to stanowisko to Tom Moran, twórca serialu-thrillera, który miał premierę na Amazonie The Devil’s Hour. Był również jego producentem wykonawczym. Kathleen Jordan to trzecia osoba, która ma szansę odpowiadać za scenariusz do serialu. Była odpowiedzialna za serial Nastoletnie łowczynie nagród.
https://moviesroom.pl/newsy/seriale/gwiazda-stranger-things-udostepnia-zdjecia-zza-kulis-ona-poworci
Jak widać, są 3 osoby które odpowiadały za różne gatunki produkcji dla odmiennych platform streamingowych i zapewne każda będzie miała inną wizję serialu o Harrym Potterze. Cała trójka ma stworzyć swoje propozycje scenariuszy, aby zobrazować swój pomysł adaptacji. Scenarzystów ma wspierać sama autorka powieści, J.K. Rowling. W planach jest stworzenie siedmiu sezonów, a każdy sezon będzie odpowiadał jednej książce. Plany zakładają, że produkcja ma być rozłożona w czasie i potrwać ponad 10 lat. Serial o Harrym Potterze zostanie wyprodukowany przez Brontë Film and TV, firmę producencką, której przewodniczy agent Rowling Neil Blair, oraz Warner Bros Television.
Pierwszy odcinek ma zawitać na platformę Max 15 lat po premierze ostatniego filmu z serii o Harrym Potterze, czyli w 2026 roku. Potwierdził to dyrektor generalny Warner Bros. Discovery David Zaslav.
Filmy z magicznego świata w skład którego wchodzą filmy o Harrym Potterze i seria filmów Fantastyczne Zwierzęta przyniosły dotychczas ponad 9,6 miliarda dolarów przychodu, co czyni z franczyzy Wizarding World drugą najbardziej dochodową serią filmową w historii, zaraz za Avengersami od Disneya. Wizarding World obejmuje także utwory literackie stanowiące dodatek do serii Harry Potter, współtworzoną przez Rowling sztukę teatralną Harry Potter i przeklęte dziecko, ścieżki dźwiękowe do filmów, gry komputerowe, programy telewizyjne oraz atrakcje publiczne, w tym parki rozrywki i wystawy.
Źródło: Deadline / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe