Powstający dla platformy Prime Video serial Sony TV i Amazon MGM Studios, God of War doczekał się nowego showrunnera. Jak donosi portal Deadline, Ronald D. Moore został wybrany na scenarzystę, producenta wykonawczego oraz showrunnera nadchodzącej ekranizacji popularnej serii gier wideo.
Moore to znany twórca sci-fi, który rozpoczął swoją karierę jako scenarzysta w serialach z serii Star Trek: Star Trek: Następne pokolenie, Star Trek: Deep Space Nine i Star Trek: Voyager. Po pracy przy popularnej franczyzie, Moore współtworzył i rozwijał kilka innych popularnych seriali, w tym Battlestar Galactica, Outlander oraz Philip K. Dick’s Electric Dreams. Teraz zasiądzie za sterami projektu, który ma potencjał zostać kolejną wielką i dochodową franczyzą, czyli God of War.
Ostatnie dzieło Moore’a to For All Mankind, serial sci-fi produkowany dla Apple TV+, który stworzył we współpracy z Mattem Wolpertem i Benem Nedivim. Serial doczekał się czterech sezonów, a piąty jest w przygotowaniu. Powstaje również jego spin-off, zatytułowany Star City. Jak zatem widać, Moore wydaje się być odpowiednim człowiekiem na odpowiednim miejscu, który doprowadzi serial do sukcesu. Serial God of War będzie śledził losy Kratosa, Boga Wojny, który „po odcięciu się od krwawej przeszłości w starożytnej Grecji, odwiesza swoją broń na kołku i prowadzi zwyczajne życie w nordyckim królestwie Midgardu.
Moore został zatrudniony po odejściu dotychczasowego showrunnera/producenta wykonawczego Rafe'a Judkinsa oraz producentów wykonawczych Hawka Ostby'ego i Marka Fergusa. Trójka ta pracowała nad serialem przez ponad dwa lata i ukończyła scenariusze do 1. sezonu, jednak studia zdecydowały się na zmianę kierunku artystycznego produkcji, co doprowadziło do ich odejścia. Cory Barlog, Asad Qizilbash, Carter Swan, Hermen Hulst i Roy Lee pozostali na stanowiskach producentów wykonawczych serialu.
God of War to gra wideo z gatunku akcji i przygody, opracowana przez Santa Monica Studios dla konsoli PlayStation. Seria rozpoczęła się w 2005 roku na konsoli PlayStation 2 (PS2) i stała się jedną z flagowych serii dla PlayStation, składającą się z dziewięciu części na różnych platformach. Fabuła serii, oparta na starożytnych mitologiach, podąża za Kratosem, spartańskim wojownikiem, który staje się bogiem wojny i wchodzi w konflikt z różnymi mitologicznymi panteonami. Wczesne gry opierają się na mitologii greckiej, gdzie Kratos podąża ścieżką zemsty przeciwko bogom olimpijskim, podczas gdy późniejsze odsłony oparte są na mitologii nordyckiej i ukazują Kratosa na drodze odkupienia, wprowadzając również jego syna, Atreusa, jako drugiego protagonistę.
Santa Monica Studio opracowało wszystkie główne odsłony serii, natomiast Ready at Dawn i Javaground/Sony Online Entertainment-Los Angeles (SOE-LA) opracowały trzy gry poboczne. Wszystkie gry, z wyjątkiem wersji mobilnej, zostały wydane przez Sony Interactive Entertainment (SIE), wersję mobilną wydało Sony Pictures Digital. Pierwsze siedem gier tworzy tzw. "grecką erę" serii. Trylogię główną stanowią: God of War (2005), God of War II (2007) i God of War III (2010). Prequel serii, Ascension (2013), również został wydany na PS3. Inne gry z tego okresu to Chains of Olympus (2008) i Ghost of Sparta (2010) na PlayStation Portable (PSP) oraz Betrayal (2007) na telefony komórkowe.
Era nordycka rozpoczęła się od gry God of War z 2018 roku, wydanej na PlayStation 4 (PS4).. Towarzyszyła jej krótka gra tekstowa na Facebook Messenger, zatytułowana A Call from the Wilds (2018). Kontynuacja, Ragnarök, została wydana w listopadzie 2022 roku na PS4 i PlayStation 5 (PS5), kończąc erę nordycką, która otrzymała epilog w formie pakietu rozszerzającego zatytułowanego Valhalla w grudniu 2023 roku.
Źródło: Coming Soon / ilustracja wprowadzająca: materiały prasowe
Miłośnik filmów, kultury japońskiej, Marvela i wszelkiej maści science-fiction. Autor bloga Z innego świata.