W kolejnym podsumowaniu najciekawszych pozycji tygodnia znalazło się miejsce na pozytywny rodzimy akcent i trochę innych, ciekawych pozycji.
Hity tygodnia
- Ostatni komers (Netflix) - na platformę zawitał ostatnio bardzo udany reżyserski debiut Dawida Nickela z 2020 roku. To historia o pewnej grupie młodych ludzi, którzy kończą gimnazjum, powoli wchodząc w dorosłe tematy. Choć nie jest to produkcja łatwa, warto na nią rzucić okiem, gdy pojawia się okazja.
- Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu (Disney+) - początek lutego to także wejdzie do streamingu najnowszej jak na razie filmowej produkcji MCU. I chodź nie każdej osobie podeszła w pewnym stopniu niejako wymuszona przez pozafilmową tragedię wizja Ryana Cooglera, Marvel zdecydowanie może uznać ją za sukces.
Kadr z filmu Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu, Disney
- Matki równoległe (HBO Max) - gdy wchodzi Almodovar, zawsze jest ciekawie. Na pewno nie jest to najlepszy przedstawiciel jego twórczości - ani najpewniej nawet nie znajduje się w czołówce - jednak jak zwykle możemy liczyć na niebanalne, autorskie podejście do tematu.
Kadr z filmu Matki równoległe
Kity tygodnia
- W nieskończoność (HBO Max) - na polskim HBO Max pojawił się też bazujący na prozie D. Erica Maikranza film SF z Markiem Whalbergiem. Trudno jednak nazwać go dobrym pomysłem na popołudniowy tudzież wieczorny seans. To w zasadzie mieszanka wszelkich możliwych motywów z kinowych blockbusterów i nie tylko - od Highlandera aż po... Szybkich i wściekłych. Już lepiej sobie powtórzyć którąś z wymienionych pozycji...
kadr z filmu W nieskończoność
- Pamela: Historia miłosna (Netflix) - to mogła być jedna z najciekawszych pozycji co najmniej początku lutego. Tymczasem dostaliśmy bardzo powierzchowną, lukrowaną wersję historii jednej z ikon poprzednich dekad, która przechodzi zaledwie po powierzchni trudnych problemów takich jak traumy z dzieciństwa.
- Polot (Viaplay) - zaczęliśmy rodzimą produkcją, to i na niej kończymy - tylko niestety już nie z tak pozytywnym akcentem. I jak to często bywa nad Wisłą, pomysł bardzo intrygujący, ale realizacja w większości woła o pomstę do nieba. Bohaterowie i relacje między nimi są sztywne i szybko nużą, sam scenariusz zaś - niedopracowany.
© Fot Jaroslaw Sosinski / Kadr, FILM, Operator Michal Popiel, Osiedle Polskich Skrzydel, PRODUKCJA - SF KADR, Rezyser Michal Wnuk, Studio Filmowe KADR ,
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.