Legendarny reżyser powróci z kolejnym projektem. Coppola ponownie na warsztat zamierza wziąć musical.
Francis Ford Coppola najwyraźniej nie przejmuje się sromotną porażką swojego najnowszego filmu i postanowił zabrać się za kolejny projekt. Megalopolis okazało się być ogromną klapą zarówno artystyczną jak i finansową. Budżet filmu szacuje się na od 120 do 140 milionów dolarów, z czego większość opłacił sam Coppola z własnej kieszeni. Produkcja natomiast na całym świecie zarobiła niecałe 14 mln dolarów, co jest wysoce niesatysfakcjonującym wynikiem. Megalopolis zostało również zmiażdżone zarówno przez krytyków jak i widzów i jest prawdopodobnie najsłabszym filmem w całym dorobku reżysera.
Coppola niezrażony porażką Megalopolis już niedługo wejdzie na plan swojego kolejnego filmu. W ostatnim czasie udzielił wywiadu The Washington Post, w którym pochwalił się, że po świętach uda się do Londynu, gdzie zacznie prace na planie Glimpses of the Moon, bo taki właśnie tytuł będzie nosił jego najnowszy projekt. Według słów reżysera ma być to dziwaczny musical stylizowany na lata 30. XX wieku. Film ma być adaptacją książki Edith Wharon. Opowiada ona o małżeństwie, które postanawia się rozstać, ale pomimo wszystko chcą pozostać przyjaciółmi. Bardzo szybko jednak przekonują się, że łatwiej powiedzieć niż zrobić. Na ten moment nie znamy więcej szczegółów dotyczących filmów. Nie każdy może zdawać sobie sprawę, że Coppola na swoim koncie ma już jeden musical, który zrealizował w 1982 roku.
Megalopolis to epicka opowieść rzymska osadzona w wyobrażonej Nowoczesnej Ameryce. Miasto Nowego Rzymu musi się zmienić, co powoduje konflikt między Cezarem Catiliną (Adam Driver), geniuszem artystycznym, który pragnie skoczyć w idealistyczną, utopijną przyszłość, a jego przeciwnikiem, burmistrzem Franklynem Cicerem (Giancarlo Esposito), który pozostaje wierny regresywnemu status quo, utrzymującemu chciwość, specjalne interesy i partyjną wojnę. Rozdarta między nimi jest towarzyszka towarzyska Julia Cicero (Nathalie Emmanuel), córka burmistrza, której miłość do Cezara podzieliła jej lojalność, zmuszając ją do odkrycia, w co naprawdę wierzy, że ludzkość zasługuje.
Źródło: worldofreel.com/ Ilustracja wprowadzenia: Kadr z Francis Ford Coppola on Megalopolis and becoming Michael Corleone