Fani Hello Kitty właśnie otrzymali ekscytującą aktualizację dotyczącą zapowiadanego od dawna filmu Warner Bros. i FlynnPictureCo. Jak wynika z najnowszych doniesień, wstępny scenariusz produkcji został wreszcie ukończony, pięć lat po ogłoszeniu projektu.
Według Nikkei, prezes Sanrio, Tomokuni Tsuji, przebywał w połowie sierpnia w Beverly Hills, gdzie spotkał się z Leo Matsudą, współreżyserem nadchodzącego filmu Hello Kitty (obok Jennifer Coyle). Matsuda miał powiedzieć Tsujiemu: „Koncepcja Hello Kitty 'Wspólnego Życia w Zgodzie' ma zastosowanie na całym świecie”. Nikkei dodaje, że choć data premiery filmu nie została jeszcze ustalona, wstępny scenariusz jest już gotowy, a Tsuji, Matsuda i inni pracują obecnie nad finalizacją koncepcji.
Film Hello Kitty został publicznie ogłoszony w 2019 roku, ale od tego czasu ujawniono niewiele szczegółów na jego temat. W zeszłym miesiącu Sanrio potwierdziło za pomocą komunikatu prasowego, że projekt nadal znajduje się w fazie rozwoju w Warner Bros., New Line Cinema i FlynnPictureCo. Z kolei w 2021 roku ujawniono, że film będzie hybrydą live-action i animacji, a teraz dowiedzieliśmy się, że Lindsay Beer ukończyła już jego wstępny scenariusz.
O pracy nad projektem w 2021 r. wypowiedzieli się współreżyserzy wyczekiwanego filmu, Leo Matsuda z Jennifer Coyle:
Świat tak bardzo potrzebuje jej radości i szczęścia. Jestem zachwycony tym niezwykłym projektem, który daje możliwość pracy z jedną z najbardziej ukochanych postaci i rozwinięcia ich uniwersalnych historii Sanrio.
To nie tylko rzadka szansa, aby ożywić ukochaną postać, ale także by szerzyć przesłanie miłości, przyjaźni i inkluzywności, które Hello Kitty reprezentuje.
Matsuda i Coyle to doświadczeni animatorzy. Matsuda wcześniej pracował przy wielkich produkcjach Disneya, takich jak Księżniczka i Żaba, Ralph Demolka i Wielka Szóstka, podczas gdy Coyle była producentką filmu Harley Quinn z 2019 roku oraz reżyserką serialu Bob’s Burgers.
Hello Kitty, znana również pod swoim prawdziwym imieniem Kitty White, to fikcyjna postać stworzona przez Yuko Shimizu, obecnie projektowana przez Yuko Yamaguchi i będąca własnością japońskiej firmy Sanrio. Firma przedstawia Hello Kitty jako brytyjskiego antropomorfizowanego białego kota z czerwoną kokardką i bez widocznych ust. Zgodnie z jej historią, mieszka na przedmieściach Londynu ze swoją rodziną i jest blisko związana z siostrą bliźniaczką Mimmy, która nosi żółtą kokardkę.
Hello Kitty została stworzona w 1974 roku, a pierwszy przedmiot z jej wizerunkiem – winylowy portfelik – wprowadzono na rynek w 1975 roku. Początkowo marka była skierowana wyłącznie do dziewczynek przed okresem nastoletnim, ale od lat 90. XX wieku zyskała popularność także wśród nastolatków i dorosłych. Popularność marki wzrosła wraz z pojawieniem się kultury kawaii (uroczej). Po latach 90. popularność marki w Japonii zaczęła maleć, ale nadal rosła na rynkach międzynarodowych. Do 2010 roku postać generowała roczne przychody w wysokości 5 miliardów dolarów, a The New York Times nazwał ją „globalnym fenomenem marketingowym”. W 2013 roku sprzedaż detaliczna związana z Hello Kitty wyniosła około 8 miliardów dolarów.
Źródło: CBR / ilustracja wprowadzająca: materiały prasowe
Miłośnik filmów, kultury japońskiej, Marvela i wszelkiej maści science-fiction. Autor bloga Z innego świata.