Wiadomo było, że walki są integralną częścią dramaturgii filmu i postaci, więc nie chcieliśmy posiłkować się dublerami. Ta decyzja, którą podjęliśmy z głównym koordynatorem kaskaderskim i mojego przygotowania Maciejem A. Maciejewskim, ustawiła przebieg prac. Musiałem skupić się na ciele, które będzie eksponowane w większości scen. Film jest obrazem i widza nie oszukasz. Zarówno sylwetka, jak i walki musiały być przekonujące – mówi Piotr Głowacki.„Mistrz” jest pełnometrażowym debiutem fabularnym Macieja Barczewskiego („My Pretty Pony”),zarazem autora scenariusza do filmu. Za zdjęcia odpowiada Witold Płóciennik („Ikar. Legenda Mietka Kosza”)nagrodzony podczas festiwalu filmowego w Gdyni. Scenografię przygotowała laureatka nagrody Emmy- Ewa Skoczkowska („Kamienie na szaniec”).Autorem muzyki jest Bartosz Chajdecki („Bogowie”).W grudniu 2020 roku film wziął udział w konkursie głównym 45. FPFF w Gdyni.
Jest to przede wszystkim opowieść o niezwykłym człowieku, który dzięki swojej pasji i umiejętnościom pokazał, że nawet w tak nieludzkich warunkach można pokonać zło i zachować godność. Tworząc scenariusz, podjąłem się tematu, który jest mi szczególnie bliski poprzez osobę dziadka, ocalałego z zagłady więźnia Auschwitz - podkreśla reżyser Maciej Barczewski.Tytuł „Mistrz” traktuję jako słowo, które ma wiele różnych definicji i interpretacji. Cały film jest próbą odpowiedzi na pytanie: Co to znaczy być mistrzem?-dodaje odtwórca głównej roli Piotr Głowacki.„Mistrz” jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Producentami obrazu są współtwórcy sukcesu filmu „Najlepszy” - Krzysztof Szpetmański i Leszek Starzyński (Iron Films). Koproducenci: Telewizja Polska, Cavatina GW, Hardkop, Moovi.Dystrybucja w Polsce - Galapagos Films. Równolegle z premierą kinową „Mistrza” ukaże się muzyka z filmu skomponowana przez Bartosza Chajdeckiego.1 września do sprzedaży trafi także książka „MISTRZ. Tadeusz „Teddy” Pietrzykowski” przygotowana przez córkę pięściarza Eleonorę Szafran. Ilustracja wprowadzenia: Piotr Pałka
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.