Lionsgate zabiera widzów w podróż w czasie, prezentując oficjalny zwiastun nowego, napiętego thrillera akcji 1992 z udziałem weterana serii Szybcy i Wściekli, Tyrese'a Gibsona.
Długo oczekiwany film, który jest w fazie rozwoju od 2015 roku i wcześniej nosił tytuły Clash oraz April 29, 1992, rozgrywa się w czasie zamieszek w Los Angeles, kiedy to dwie historie splatają się ze sobą w trakcie społecznych niepokojów. Gibson wciela się w rolę ojca próbującego rozpocząć nowe życie i naprawić swoje relacje z synem, aby utrzymać go na właściwej ścieżce, ale zapowiedź pokazuje, że nie jest to takie proste w obliczu protestów i grup próbujących wykorzystać chaos.
Zwiastun przedstawia narastające napięcie w kraju, gdy zbliża się werdykt w słynnym procesie Rodney'a Kinga. Mercer (Gibson) próbuje trzymać się z dala od kłopotów i zapewnić bezpieczeństwo swojemu synowi Antoine'owi (Christopher A'mmanuel) w trakcie chaosu, planując nawet zabrać go do swojego miejsca pracy. Tymczasem inny mężczyzna, Lowell (Ray Liotta), jego syn Riggin Bigby (Scott Eastwood) i ich ekipa zaczynają przyglądać się fabryce Mercera, gdzie czekają katalizatory warte miliony dolarów.
1992 to ponowne spotkanie Liotty i reżysera Ariela Vromena, którzy wcześniej pracowali razem przy gwiazdorskim dramacie kryminalnym Iceman: Historia mordercy z 2012 roku. To także smutne, bo ostatnie pojawienie się na ekranie gwiazdy Chłopców z ferajny po jego tragicznej śmierci w 2022 roku. Gibson, ze swojej strony, był dumny, że mógł być jednym z jego ostatnich partnerów filmowych. Liotty. Oprócz reżyserii, Vromen współtworzył również scenariusz z twórcą Power Book III: Raising Kanan, Sachą Pennem.
Więcej o filmach na Movies Room:
Film zyskał również nowego supergwiazdorskiego producenta, a jest nim Snoop Dogg, który niedawno dołączył do projektu jako producent wykonawczy przez swoje studio Death Row Pictures. Raper ma pewne doświadczenie z Gibsonem, wcześniej występując z nim w filmie Baby Boy z 2001 roku, ale był również podekscytowany dołączeniem do zespołu z powodu unikalnego sposobu, w jaki film przedstawia jeden z najbardziej kluczowych momentów w historii Los Angeles:
1992 był dla mnie przełomowym czasem, od Deep Cover do The Chronic. Ale gdy rzeczy w moim życiu się układały, wszystko w L.A. się rozpadało. 1992 to film, który naprawdę uchwyca to wszystko. Ariel stworzył znakomity film, który przedstawia ten moment w czasie. Od mojego pierwszego spotkania z Tyresem w Baby Boy do występu w 1992, musiałem być częścią tego. I dlatego jest to bardzo odpowiednie, że film wychodzi pod bannerem Death Row Pictures, ponieważ Death Row jest synonimem kultury Los Angeles lat 90., rozumiesz?
Źródło: Collider / ilustracja wprowadzająca: materiały prasowe
Miłośnik filmów, kultury japońskiej, Marvela i wszelkiej maści science-fiction. Autor bloga Z innego świata.