Movies Room - Najlepszy portal filmowy w uniwersum

Advertisement

Asystent Project G-Assist już dostępny. Kolejne gry wykorzystują technikę DLSS 4

Autor: Szymon Góraj
25 marca 2025
Asystent Project G-Assist już dostępny. Kolejne gry wykorzystują technikę DLSS 4

NVIDIA udostępniła dziś eksperymentalną wersję asystenta Project G-Assist dla użytkowników kart graficznych GeForce RTX, wykorzystującego sztuczną inteligencję za pośrednictwem narzędzia NVIDIA App

Project G-Assist działa lokalnie na pecetach z kartami GeForce RTX i został stworzony, aby pomóc użytkownikom kontrolować szeroki zakres parametrów komputerów, od optymalizacji ustawień systemowych i gier, przez analizy liczby wyświetlanych klatek na sekundę i innych kluczowych statystyk wydajności, po sterowanie wybranymi ustawieniami urządzeń peryferyjnych, takimi jak podświetlenie. Wszystko za pomocą podstawowych poleceń głosowych lub tekstowych. G-Assist zapewnia diagnostykę w czasie rzeczywistym i porady jak wyeliminować wąskie gardła w systemie użytkownika, poprawić wydajność energetyczną komputera, zoptymalizować ustawienia w grach, podkręcić kartę graficzną itd.

Twórcy gier i aplikacji wykorzystujących AI oraz wszyscy entuzjaści mogą również rozszerzyć możliwości G-Assist poprzez tworzenie dedykowanych wtyczek. NVIDIA opublikowała repozytorium GitHub z przykładami i instrukcjami tworzenia wtyczek, które mogą kontrolować urządzenia peryferyjne komputera, łączą się z interfejsami API aplikacji innych firm itd. G-Assist wykorzystuje silnik NVIDIA ACE, który jest tym samym pakietem technik AI, którego twórcy gier używają do tchnięcia życia w postacie niezależne. Project G-Assist można pobrać z karty Strona główna narzędzia NVIDIA App z sekcji Odkrywaj. Więcej informacji na temat Project G-Assist można znaleźć w tym artykule oraz we wpisie na blogu RTX AI Garage.

Więcej informacji o grach na Movies Room:

Nowa wersja narzędzia NVIDIA App wprowadza kilka innych zmian, w tym rozszerzenie funkcjonalności funkcji Override w przypadku techniki DLSS i umożliwienie graczom dostrojenia jakości obrazu lub zwiększenia wydajności. Nowa funkcja jest dostępna w ustawieniach „DLSS Override - Super Resolution” dla użytkowników, którzy mają zainstalowany sterownik Game Ready lub NVIDIA Studio w wersji co najmniej 572.83 WHQL. Wcześniej można było aktywować tryb DLAA lub DLSS Super Resolution Ultra Performance w grach i aplikacjach bez natywnej obsługi tych technik. Teraz można włączyć dowolne ustawienie DLSS lub alternatywnie dostosować skalowanie rozdzielczości w zakresie od 33% do 100%. Ustawienia skalowania wyświetlacza i kolorów zostały również przeniesione z Panelu sterowania NVIDIA, modernizując i ulepszając je oraz robiąc kolejny krok w kierunku ujednolicenia wszystkich funkcji kart graficznych NVIDIA w jednej aplikacji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

NVIDIA poinformowała również o wprowadzeniu obsługi techniki DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation w kolejnych tytułach, w tym Enlisted, Karma: The Dark World, The First Berserker: Khazan czy Warhammer 40,000: Darktide. DLSS 4 pojawi się także w grze FBC: Firebreak firmy Remedy Entertainment w dniu jej premiery.

Chcesz nas wesprzeć i być na bieżąco? Obserwuj Movies Room w google news!

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Komentarze (0)
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.