Jenna Ortega jako Wednesday Addams przestała interesować widzów Netflixa? Nieoczekiwanie wrześniowe odcinki 2. sezonu osiągnęły gorszą oglądalność od sierpniowych.
W 2022 roku serial Wednesday z Jenną Ortegą w roli głównej stał się jednym z największych hitów serwisu Netflix. Pierwszy sezon produkcji Tima Burtona z 252 milionami odsłon w ciągu 90 dni od premiery wciąż pozostaje najpopularniejszym sezonem w historii Netflixa. 2. odsłona czarnej komedii fantasy podobnych rezultatów może nie osiągnąć mimo powrotu Gwendoline Christie w roli dyrektorki Weems czy dołączeniu do obsady przez Lady Gagę.
Portal Variety opublikował dzisiaj informacje dotyczące oglądalności drugiej części drugiego sezonu Wednesday, który zadebiutował na Netflix 3 września. Okazuje się, że finałowe 4. odcinki wystartowały na poziomie 28,2 miliona odtworzeń w ciągu pięciu dni od premiery. Wynik ten oznacza 43,6% spadek oglądalności w porównaniu do pierwszej części drugiego sezonu Wednesday, która w tym samym czasie osiągnęła 50 milionów odtworzeń, a więc wyniku przybliżonego do statystyk 1. sezonu.
Ta liczba odtworzeń oczywiście wystarczyła, aby serial fantasy był niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia tygodnia i trafił na pierwsze miejsce w zestawieniu TOP10 anglojęzycznych seriali. Obecnie wśród przyczyn spadku oglądalności upatruje się spóźnionego i skromniejszego marketingu dla drugiej części sezonu.
Drugi sezon Wednesday przenosi nas z powrotem na mroczne korytarze Akademii Nevermore, gdzie Wednesday Addams (Jenna Ortega) staje się lokalną celebrytką po uratowaniu szkoły. Musi zmierzyć się z nowym stalkerem, pogłębić swoje umiejętności psychiczne i wyjaśnić serię mrożących krew w żyłach zagadek, takich jak tajemnicze ataki kruków, eksperymentalne porwania outsiderów oraz złowieszczy program LOIS.
Netflix w lipcu bieżącego roku przedłużył serial o kolejny 3. sezon. Data jego premiery nie została jeszcze ujawniona.
źródło: variety / ilustracja: kadr z serialu Wednesday (2.sezon)
Kontakt: [email protected] Twitter: @KonStar18