Civil War opisywana jest jako dystopijny film akcji, roztaczający wizję Stanów Zjednoczonych jako kraju rozdartego wojną domową. Po jednej stronie barykady znajdują się separatystyczne Siły Zachodnie na czele z Teksasem i Kalifornią, po drugiej - amerykański rząd na czele z prezydentem. Głównymi bohaterami produkcji są jednak dziennikarze, walczący nie tylko o ukazanie prawdziwego obrazu konfliktu trawiącego kraj, ale także o przetrwanie na amerykańskich ulicach, na których toczą się krwawe walki.
W sieci dostępne są już pierwsze opinie dotyczące najnowszego filmu brytyjskiego reżysera. Na serwisie Rotten Tomatoes Civil War uzyskuje wynik 78%. Gdy wczytać się w premierowe recenzje, można dostrzec przede wszystkim pochwały kierowane w stronę dzieła Alexa Garlanda. Peter Debruge z Variety określa Civil War jako “jeden z najbardziej kontrowersyjnych filmów roku”. Lovia Gyarkye z The Hollywood Reporter zwraca z kolei uwagę na zbyt mały poziom głębi emocjonalnej bohaterów, jednocześnie chwali sposób, w jaki poruszany jest przez produkcję temat etyki fotografii wojennej. Chase Hutchinson z The Wrap nazywa Civil War “fascynującym i pełnym napięcia eposem”. Krytycy zgodni są przede wszystkim co do Kirsten Dunst, której kreacja określana jest jako “fascynująca” i “niewidziana nigdy przedtem”. Chwalona jest także reszta obsady, w tym Jesse Plemons, Cailee Spaeny, czy wcielający się w rolę prezydenta USA Nick Offerman.
Nie sposób uciec od politycznego kontekstu tego filmu. Można dostrzec pojedyncze głosy krytyki, jakoby premiera Civil War była obliczona na kontrowersję i wpisywała się w rok wyborczy, którego finałem będzie listopadowa elekcja. Wtedy to o urząd prezydenta znów ubiegać się będą obecnie urzędujący Joe Biden oraz Donald Trump. Nie ma wątpliwości - niezależnie od przebiegu kampanii, film Alexa Garlanda zdaje się mieć wszelkie zadatki na to, by stanowić ważny element dyskusji na temat Ameryki jako kraju strawionego polityczno-społecznymi podziałami i tego, co może z nich wyniknąć.
Civil War w polskich kinach od 12 kwietnia.
Dziennikarz filmowy, który uwielbia kino gatunkowe. Od ckliwych komedii po niszowe horrory. W redakcji Movies Room odpowiedzialny za recenzje oraz rankingi.