Movies Room - Najlepszy portal filmowy w uniwersum

rytuał

Disney szuka sposobu na odzyskanie młodej męskiej widowni. Nowe oryginalne filmy w planach

Autor: Mikołaj Lipkowski
22 sierpnia 2025
Disney szuka sposobu na odzyskanie młodej męskiej widowni. Nowe oryginalne filmy w planach

Okazuje się, że strategia którą podjął Disney skupiając się na typowo damskiej widowni, nie opłaciła się. Korporacja podejmuje nowe ruchy tworząc produkcje skierowane również typowo do męskiej widowni z generacji Z.

Czy dochodzi do szokującej zmiany? Prawdopodobnie tak. Disney postawił na nowe ruchy, gdyż ich tytuły - chociażby z serii Star Wars czy superhero - nie przypadły do gustu dla męskiej widowni Gen Z. Tytuły ze stajni wielkiej korporacji Myszki Miki były dla nich za mało atrakcyjne. Stąd też nowy obrót spraw i nadchodzi nowe. 

Disney stawia na mężczyzn? 

Kierownictwo Disneya zmienia działania, by przyciągnąć z powrotem młodych mężczyzn w wieku 13–28 lat, czyli pokolenie Gen Z. Według najnowszych doniesień, studio aktywnie poszukuje nowych oryginalnych pomysłów filmowych, które mogłyby stać się fundamentem świeżych franczyz. W kręgu zainteresowań są przede wszystkim widowiskowe, globalne przygody, filmy w klimacie poszukiwania skarbów oraz produkcje sezonowe – m.in. w okolicach Halloween, które od lat cieszy się ogromną popularnością wśród młodszej publiczności. Disney ma być szczególnie zaniepokojony obecną sytuacją – marka Star Wars od dawna nie dostarczyła żadnego pełnometrażowego hitu, a kino superbohaterskie notuje gwałtowne spadki frekwencji. Dlatego też wytwórnia stawia na nowe produkcje indywidualne zamiast kolejnych sequeli i spin-offów, które coraz częściej spotykają się z obojętnością widzów.

Więcej o filmach na Movies Room:

Disney martwi się o Gen Z

Disney znalazł się w momencie zwrotnym – dawne filary sukcesu, takie jak MCU czy Gwiezdne wojny, tracą swoją siłę przebicia w młodszych grupach odbiorców. Poszukiwanie świeżych, oryginalnych historii wydaje się jedyną drogą do odzyskania publiczności, szczególnie męskiej widowni Gen Z, która oczekuje bardziej różnorodnych i angażujących treści niż powielane od lat schematy. Jeśli studio odważy się na nowe, ryzykowne projekty, może nie tylko zapełnić lukę w repertuarze, ale także zbudować kolejne pokolenie kultowych marek.


Źródło: variety.com / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe 

Chcesz nas wesprzeć i być na bieżąco? Obserwuj Movies Room w google news!

Geek i audiofil. Magister z dziennikarstwa. Naczelny fan X-Men i Elizabeth Olsen. Ogląda w kółko Marvela i stare filmy. Do tego dużo marudzi i słucha muzyki z lat 80.

Komentarze (0)
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.