Movies Room - Najlepszy portal filmowy w uniwersum

Elli

Twórz i rozwijaj swoje pasje z Huawei MatePad Pro

Warner Bros. i Bad Robot zmierzą się z kultową bohaterką. Emily the Strange w drodze na wielki ekran

Autor: Marek Wasiński
31 października 2024
Warner Bros. i Bad Robot zmierzą się z kultową bohaterką. Emily the Strange w drodze na wielki ekran

Warner Bros. Television i studio J.J. Abramsa Bad Robot współpracowały przy produkcji seriali aktorskich, takich jak Westworld czy Lovecraft Country. Teraz Warner Bros. Animation i Bad Robot połączą siły, aby przenieść na wielki ekran postać z powieści graficznej – Emily the Strange.

Postać Emily the Strange pojawiła się po raz pierwszy na początku lat 90. na deskorolkach, koszulkach i naklejkach, rozwijając się z czasem w wielomilionowy biznes z produktami, które można znaleźć wszędzie – w komiksach, grach, książkach, odzieży i gadżetach. W literaturze ta inspirowana gotyckimi klimatami bohaterka występuje w czterech powieściach wydawnictwa HarperCollins, czterech powieściach graficznych wydawnictwa Chronicle Books oraz 27-odcinkowej serii komiksów od Dark Horse Comics, która zdobyła tytuł bestselleru „New York Timesa”. Według Deadline, Emily the Strange trafi teraz do kin, dzięki współpracy Warner Bros. Animation i Bad Robot przy nowym projekcie animowanym.

Co wiemy o projekcie?

Prace nad filmową adaptacją Emily the Strange trwały od dawna. Pierwotnie w 2005 roku Fox Animation miało stworzyć animację z Emily, a w 2010 roku projekt przejęło Universal, które rozważało obsadzenie Chloe Moretz w roli głównej, a pisaniem scenariusza zajmował się Kealan O’Rourke. Żaden z tych projektów nie doszedł do skutku. Scenariusz animacji Warner Bros. i Bad Robot napisze Pamela Ribon, scenarzystka Vaiany: Skarbu oceanu

Emily, stworzona przez firmę Cosmic Debris Etc. Inc., jest znana nie tylko ze swojego gotyckiego wyglądu, ale i błyskotliwych komentarzy na temat społeczeństwa. Jej punkowa niezależność oraz motto „myśl samodzielnie, działaj samodzielnie, bądź sobą” zdobyły miliony fanów. Twórca postaci, Rob Reger, wyjaśnił, dlaczego postać Emily trafia do tak szerokiej publiczności:

Emily celebruje wszystko, co dziwne i inne, dzięki czemu to, co w nas dziwaczne i niezwykłe, wydaje się trochę mniej samotne. Ożywienie świata Emily oraz wielu mitologii, które stworzyliśmy przez lata, to dla niej prawdziwe spełnienie najpiękniejszego koszmaru.

Więcej o uniwersum Emily the Strange

Z uwagi na popularność takich projektów jak filmy Tima Burtona czy serial Wednesday, które celebrują to, co dziwne i niezwykłe, Emily the Strange idealnie wpisuje się w ten trend. John Agbaje, starszy wiceprezes ds. animacji, dodał, dlaczego jest idealna dla studia Bad Robot:

W Bad Robot chcemy przesuwać granice tego, co możliwe w animacji. Emily, bohaterka, która nie pozwala się zaszufladkować, daje nam doskonałą okazję, by to zrobić. Jesteśmy podekscytowani, że możemy dodać jej świat do naszego portfolio animacji. Zespół ma ogromną pasję do Emily the Strange, do tego, co dotychczas reprezentowała, i do tego, co będzie oznaczać dla przyszłych pokoleń.

Postać Emily the Strange pojawiła się po raz pierwszy na grafikach deskorolki profesjonalnego skatera Santa Cruz Skateboards, Rossa Goodmana. Emily zaprojektował w 1991 roku Nathan Carrico, artysta grafik i dyrektor kreatywny, dla Santa Cruz Skateboards w Santa Cruz, Kalifornia. Twardookładkowe nowele graficzne wydane przez Chronicle Books obejmują tytuły: Emily the Strange (2001), Emily's Secret Book of Strange (2003), Emily's Good Nightmares (2005) oraz Emily's Seeing Is Deceiving (2006).

Więcej o filmach na Movies Room:

Źródło: Coming Soon / ilustracja wprowadzająca: materiały prasowe

Chcesz nas wesprzeć i być na bieżąco? Obserwuj Movies Room w google news!

Marek Wasiński

Dziennikarz

Miłośnik filmów, kultury japońskiej, Marvela i wszelkiej maści science-fiction. Autor bloga Z innego świata.

Komentarze (0)
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.