NVIDIA zaprezentowała na targach IFA w Berlinie nowy szablon (blueprint) upraszczający generowanie obiektów 3D, a także mikrousługę Microsoft TRELLIS NIM, która przyspiesza generowanie treści 3D o 20% na kartach graficznych RTX.
Prototypowanie jest często dużą udręką dla artystów i programistów 3D. Tradycyjne procesy wymagają użycia zastępczych zasobów, niekończących się poprawek i godzin ręcznego modelowania, które często są później porzucane. Szablony NVIDIA AI pomagają rozwiązać ten problem, dostarczając gotowe schematy pracy, dzięki czemu użytkownicy mogą pominąć techniczne etapy i szybko skorzystać z zaawansowanych technik wspomaganych przez generatywną sztuczną inteligencję.
Blueprint do generowania obiektów 3D to gotowy do użycia szablon oparty na module Llama 3.1 8B NIM. Artyści mogą rozpocząć pracę od prostego pomysłu na scenę, wpisując tekstowy prompt (np. „nocny targ"), a szablon wygeneruje do 20 możliwych obiektów. NVIDIA SANA renderuje podglądy w wysokiej rozdzielczości, dając pełną kontrolę nad ponownym generowaniem, modyfikacją lub odrzuceniem obiektów przed ich zatwierdzeniem. Gotowe modele można bezproblemowo eksportować do Blendera lub innych aplikacji 3D.
Microsoft TRELLIS NIM to nowa mikrousługa integrująca najnowszy model text-to-3D od Microsoft Research bezpośrednio z blueprintem do generowania obiektów 3D. Zamiast skomplikowanej konfiguracji, użytkownikom udostępniono gotowe rozwiązanie, które upraszcza wdrożenie na kartach graficznych GeForce RTX i RTX PRO. Microsoft TRELLIS obsługiwany jest przez wszystkie karty graficzne GeForce RTX serii 50 i 40 z pamięcią 16 GB lub większą, zarówno w komputerach stacjonarnych, jak i laptopach.
Dzięki optymalizacjom NVIDIA w PyTorch Microsoft TRELLIS generuje obiekty o 20% szybciej niż natywne aplikacje, co przykładowo oszczędza około 6 sekund na obiekt na karcie GeForce RTX 5090, znacząco przyspieszając pracę twórców i studiów produkujących setki modeli. Dlaczego ma to znaczenie? Prototypowanie od dawna uznawane jest za jeden z najbardziej czasochłonnych etapów pracy w 3D. Szablony NVIDIA AI oraz Microsoft TRELLIS skracają ten proces do kilku minut, umożliwiając użytkownikom szybkie generowanie, iterację i dopracowywanie projektów, a tym samym skupienie się na tym, co najważniejsze: realizacji własnej wizji twórczej.
W trakcie IFA, 6 września o godzinie 14:00 na scenie Creator Stage, zaplanowany jest panel dyskusyjny Jak AI zmienia tworzenie treści. Sean Kilbride, dyrektor ds. marketingu technicznego ProVis w NVIDIA, wraz z innymi prelegentami opowie o tym, jak twórcy integrują sztuczną inteligencję w swoich procesach, by przyspieszyć produkcję, odkrywać nowe podejścia i przesuwać granice kreatywności. Wszystkich zainteresowanych, zachęcamy do wzięcia udziału.
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.