Karuzela śmiechu wokół Megalopolis Coppoli wciąż trwa. Po fejkowych cytatach przyszła pora na kolejny śmiechowy moment - tym razem z recenzją. Film otrzymał 5/5 gwiazdek z serduszkiem na Letterboxd, lecz od samego Coppoli.
News ten traktujcie z lekkim dystansem, bo sam film w większości jest krytykowany. Megalopolis nie ma dobrej sławy głównie z racji słabego przyjęcia w Cannes, bycia anty woke oraz fejkowych cytatów w pierwszej wersji zwiastuna. Teraz oliwy do ognia dolał Francis Ford Coppola, który… ocenił ten tytuł na 5 gwiazdek w serwisie Letterboxd, co więcej - dał mu serduszko. To wręcz absurdalna sytuacja. Warto zaznaczyć, że nie jest to żaden fałszywy profil, lecz oficjalne konto reżysera.
Produkcja spotyka się ze sporym hejtem ze strony widzów. Nie jest on jednak bezpodstawny, gdyż Coppola ponoć źle traktował osoby zaangażowane w film. Między innymi Coppola godzinami siedział w swojej przyczepie i palił zioło, podczas gdy obsada i ekipa czekali na film. Został również oskarżony o branie na kolana skąpo ubranych lub nagich statystek i próbę ich całowania, aby „wprawić je w odpowiedni nastrój”. Dodatkowo jeden z członków załogi powiedział, że to było jak „obserwowanie katastrofy pociągu dzień po dniu, tydzień po tygodniu i świadomość, że wszyscy dołożyli wszelkich starań, aby uniknąć tej katastrofy”. Co więcej, Coppola mówił, że porzuca tradycyjny green screen, bo nie chce robić filmu Marvela, a ostatecznie go zrobił.
Dodatkowo film ma być antywoke i wspierać osoby scancelowane przez społeczeństwo. Reżyser zatrudnił do filmu bardzo kontrowersyjnych aktorów takich jak Jon Voight, który zwrócił na siebie uwagę w Hollywood za swoje konserwatywne poglądy i otwarte poparcie dla Donalda Trumpa, oraz Shia LaBeouf, który został oskarżony o napaść seksualną w 2021 roku.
Wisienką na torcie było wrzucenie fejkowych cytatów wygenerowanych przez ChatGPT, które to rzekomo krytykowały Ojca Chrzestnego, Czas Apokalipsy i Draculę.
Megalopolis to epicka opowieść rzymska osadzona w wyobrażonej Nowoczesnej Ameryce. Miasto Nowego Rzymu musi się zmienić, co powoduje konflikt między Cezarem Catiliną (Adam Driver), geniuszem artystycznym, który pragnie skoczyć w idealistyczną, utopijną przyszłość, a jego przeciwnikiem, burmistrzem Franklynem Cicerem (Giancarlo Esposito), który pozostaje wierny regresywnemu status quo, utrzymującemu chciwość, specjalne interesy i partyjną wojnę. Rozdarta między nimi jest towarzyszka towarzyska Julia Cicero (Nathalie Emmanuel), córka burmistrza, której miłość do Cezara podzieliła jej lojalność, zmuszając ją do odkrycia, w co naprawdę wierzy, że ludzkość zasługuje.
Źródło: worldofreel.com i letterboxd.com / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe
Geek i audiofil. Magister z dziennikarstwa. Naczelny fan X-Men i Elizabeth Olsen. Ogląda w kółko Marvela i stare filmy. Do tego dużo marudzi i słucha muzyki z lat 80.