NVIDIA zapowiedziała, że dwa kolejne tytuły zyskają znaczne ulepszenia jakości obrazu i wydajności dzięki technice DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction i pełnemu ray tracingowi, zapewniając graczom korzystającym z kart graficznych GeForce RTX najlepsze wrażenia z rozgrywki. Gorąco wyczekiwana gra Black Myth: Wukong ze wspomnianymi ulepszeniami zadebiutuje 20 sierpnia tego roku. Natomiast Naraka: Bladepoint już wkrótce otrzyma pełny ray tracing w trzech obszarach oświetlenia. Będą one dostępne zarówno w trybie PVP jak i PVE, a kolejne aktualizacje związane z ray tracingiem pojawią się w niedalekiej przyszłości.
NVIDIA nawiązała współpracę z firmami Ubisoft i Lucasfilm Games, aby zapewnić fanom Star Wars Outlaws niezapomniane przeżycia z gry na pecetach, wykorzystując techniki wspierane przez karty graficzne GeForce RTX w celu ulepszenia grafiki, przyspieszenia wydajności i uczynienia rozgrywki jeszcze bardziej responsywną.
Będzie to pierwsza w historii gra z uniwersum Star Wars z otwartym światem, której akcja rozgrywa się pomiędzy wydarzeniami z filmów Gwiezdne Wojny: Imperium kontratakuje i Gwiezdne Wojny: Powrót Jedi. Premiera gry wzbogaconej o techniki NVIDIA DLSS 3, Ray Tracing i Reflex jeszcze w tym roku. Tytuł pojawi się również w usłudze GeForce NOW.
Już dostępna aktualizacja dla Portal with RTX dodająca wsparcie technik DLSS 3.5 oraz RTX IO
Portal with RTX była pierwszą grą stworzoną z wykorzystaniem NVIDIA RTX Remix, innowacyjnego narzędzia do modowania, które umożliwia ulepszanie i odświeżanie klasycznych gier.
Tytuł posiadał od dnia premiery wsparcie techniki NVIDIA DLSS 3 z funkcjami Frame Generation oraz Super Resolution. Dzisiaj gra otrzymała aktualizację zawierającą wsparcie techniki NVIDIA DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction napędzaną przez AI, aby poprawić wierność pełnego ray tracingu i responsywność dynamicznych efektów świetlnych. Dzięki DLSS 3.5 liczba klatek na sekundę na karcie graficznej GeForce RTX 4090 wzrasta 6,2x, a na karcie GeForce RTX 4080 SUPER prawie siedmiokrotnie, umożliwiając rozgrywkę w jakości odpowiednio ponad 100 i 70 kl./s.
W rozdzielczości 2560x1440, niemalże pięciokrotny wzrost wydajności umożliwia posiadaczom kart graficznych GeForce RTX 4070 SUPER, 4070 Ti SUPER, 4080, 4080 SUPER i 4090 osiągnięcie maksymalnych ustawień graficznych i grę przy ponad 80 kl./s, a w przypadku GeForce RTX 4090 nawet 160 kl./s.
Z kolei w rozdzielczości 1920x1080, średni wzrost wydajności o 3,6x umożliwia posiadaczom praktycznie wszystkich kart graficznych GeForce RTX z serii 40 grę w ponad 70 kl./s, przy czym liczba klatek na sekundę rośnie aż do 210 kl./s na karcie graficznej GeForce RTX 4090.
Technika NVIDIA RTX IO zadebiutowała wraz z darmową grą Portal: Prelude RTX, a teraz trafiła także do Portal with RTX. NVIDIA RTX IO umożliwia szybkie ładowanie danych, wykorzystując pamięć karty graficznej i dekompresję zasobów gry, znacznie przyspieszając wydajność IO w porównaniu do dysków twardych i tradycyjnych interfejsów API pamięci masowej. NVIDIA RTX IO wykorzystuje dekompresję GPU dla mniejszych pakietów danych, umożliwiając szybsze ładowanie tekstur i niższe wykorzystanie procesora, a także pozwala twórcom na tworzenie nowej generacji gier z ogromnymi, bardzo szczegółowymi światami. Dzięki technice NVIDIA RTX IO czas wczytywania tekstur skraca się nawet 5-krotnie, a zajmowana przez Portal with RTX powierzchnia dyskowa zmniejsza się o 37%.
Aktualizacja Portal with RTX ze wsparciem technik NVIDIA DLSS 3.5 oraz RTX IO jest już dostępna w Steam, bezpłatnie dla wszystkich posiadaczy gry Portal.
Aktualizacja do Diablo IV z ray tracingiem dostępna od 26 marca
Już 26 marca Diablo IV zyska znaczące ulepszenie jakości obrazu dzięki dodaniu dwóch efektów wykorzystujących ray tracing. Pancerze, woda, okna i inne odbijające światło powierzchnie będą teraz wyposażone w dokładne, realistyczne refleksy oparte na ray tracingu. Liczne cienie w Diablo IV zostaną również wzbogacone o ray tracing, dodając dodatkowe szczegóły do wszystkich scen.
Od czasu premiery Diablo IV w czerwcu 2023 roku, gracze korzystający z kart graficznych GeForce RTX uzyskali średnio 2,5x wzrost wydajności w rozdzielczości 4K, dzięki zastosowaniu techniki DLSS 3. Natomiast technika NVIDIA Reflex zredukowała opóźnienia systemowe nawet o 67%, zapewniając responsywną rozgrywkę.
Pozostałe nowości dotyczące platformy RTX:
Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.