Movies Room - Najlepszy portal filmowy w uniwersum

Wielka rozrywka w SkyShowtime!

Star Wars Outlaws oraz Black Myth: Wukong wśród gier z DLSS 3 na premierę

Autor: Szymon Góraj
14 marca 2024
Star Wars Outlaws oraz Black Myth: Wukong wśród gier z DLSS 3 na premierę

Coroczna konferencja GDC (Game Developers Conference) rozpoczyna się w najbliższy poniedziałek i z tej okazji NVIDIA ogłosiła szereg nowości związanych z platformą RTX. Wśród nich znajduje się kilka nowych, ekscytujących implementacji technik graficznych RTX:

  • Black Myth: Wukong oraz Naraka: Bladepoint otrzymają pełny ray tracing oraz wsparcie techniki NVIDIA DLSS 3.5.
  • Star Wars Outlaws zadebiutuje w tym roku z techniką DLSS 3 i efektami opartymi na ray tracingu.
  • Portal with RTX, czyli odświeżona wersja klasycznej gry od Valve z pełnym ray tracingiem otrzymała wsparcie technik DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction oraz RTX IO. Bezpłatna aktualizacja jest już dostępna do pobrania.
  • Diablo IV otrzyma 26 marca aktualizację wprowadzająca do gry ray tracing.
  • The First Berserker: Khazan, Sengoku Destiny oraz Outcast - A New Beginning dołączają do listy ponad 500 gier i aplikacji z technikami RTX.
  • Technika DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction pojawi się wkrótce w publicznej wersji beta narzędzia NVIDIA RTX Remix.

Black Myth: Wukong i Naraka: Bladepoint otrzymają wsparcie DLSS 3.5

NVIDIA zapowiedziała, że dwa kolejne tytuły zyskają znaczne ulepszenia jakości obrazu i wydajności dzięki technice DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction i pełnemu ray tracingowi, zapewniając graczom korzystającym z kart graficznych GeForce RTX najlepsze wrażenia z rozgrywki. Gorąco wyczekiwana gra Black Myth: Wukong ze wspomnianymi ulepszeniami zadebiutuje 20 sierpnia tego roku. Natomiast Naraka: Bladepoint już wkrótce otrzyma pełny ray tracing w trzech obszarach oświetlenia. Będą one dostępne zarówno w trybie PVP jak i PVE, a kolejne aktualizacje związane z ray tracingiem pojawią się w niedalekiej przyszłości.

Star Wars Outlaws na premierę z ray tracingiem oraz technikami NVIDIA DLSS 3 i Reflex

NVIDIA nawiązała współpracę z firmami Ubisoft i Lucasfilm Games, aby zapewnić fanom Star Wars Outlaws niezapomniane przeżycia z gry na pecetach, wykorzystując techniki wspierane przez karty graficzne GeForce RTX w celu ulepszenia grafiki, przyspieszenia wydajności i uczynienia rozgrywki jeszcze bardziej responsywną.

Będzie to pierwsza w historii gra z uniwersum Star Wars z otwartym światem, której akcja rozgrywa się pomiędzy wydarzeniami z filmów Gwiezdne Wojny: Imperium kontratakuje i Gwiezdne Wojny: Powrót Jedi. Premiera gry wzbogaconej o techniki NVIDIA DLSS 3, Ray Tracing i Reflex jeszcze w tym roku. Tytuł pojawi się również w usłudze GeForce NOW.

Już dostępna aktualizacja dla Portal with RTX dodająca wsparcie technik DLSS 3.5 oraz RTX IO

Portal with RTX była pierwszą grą stworzoną z wykorzystaniem NVIDIA RTX Remix, innowacyjnego narzędzia do modowania, które umożliwia ulepszanie i odświeżanie klasycznych gier.

Tytuł posiadał od dnia premiery wsparcie techniki NVIDIA DLSS 3 z funkcjami Frame Generation oraz Super Resolution. Dzisiaj gra otrzymała aktualizację zawierającą wsparcie techniki NVIDIA DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction napędzaną przez AI, aby poprawić wierność pełnego ray tracingu i responsywność dynamicznych efektów świetlnych. Dzięki DLSS 3.5 liczba klatek na sekundę na karcie graficznej GeForce RTX 4090 wzrasta 6,2x, a na karcie GeForce RTX 4080 SUPER prawie siedmiokrotnie, umożliwiając rozgrywkę w jakości odpowiednio ponad 100 i 70 kl./s.

W rozdzielczości 2560x1440, niemalże pięciokrotny wzrost wydajności umożliwia posiadaczom kart graficznych GeForce RTX 4070 SUPER, 4070 Ti SUPER, 4080, 4080 SUPER i 4090 osiągnięcie maksymalnych ustawień graficznych i grę przy ponad 80 kl./s, a w przypadku GeForce RTX 4090 nawet 160 kl./s.

Z kolei w rozdzielczości 1920x1080, średni wzrost wydajności o 3,6x umożliwia posiadaczom praktycznie wszystkich kart graficznych GeForce RTX z serii 40 grę w ponad 70 kl./s, przy czym liczba klatek na sekundę rośnie aż do 210 kl./s na karcie graficznej GeForce RTX 4090.

Technika NVIDIA RTX IO zadebiutowała wraz z darmową grą Portal: Prelude RTX, a teraz trafiła także do Portal with RTX. NVIDIA RTX IO umożliwia szybkie ładowanie danych, wykorzystując pamięć karty graficznej i dekompresję zasobów gry, znacznie przyspieszając wydajność IO w porównaniu do dysków twardych i tradycyjnych interfejsów API pamięci masowej. NVIDIA RTX IO wykorzystuje dekompresję GPU dla mniejszych pakietów danych, umożliwiając szybsze ładowanie tekstur i niższe wykorzystanie procesora, a także pozwala twórcom na tworzenie nowej generacji gier z ogromnymi, bardzo szczegółowymi światami. Dzięki technice NVIDIA RTX IO czas wczytywania tekstur skraca się nawet 5-krotnie, a zajmowana przez Portal with RTX powierzchnia dyskowa zmniejsza się o 37%.

Aktualizacja Portal with RTX ze wsparciem technik NVIDIA DLSS 3.5 oraz RTX IO jest już dostępna w Steam, bezpłatnie dla wszystkich posiadaczy gry Portal.

Aktualizacja do Diablo IV z ray tracingiem dostępna od 26 marca

Już 26 marca Diablo IV zyska znaczące ulepszenie jakości obrazu dzięki dodaniu dwóch efektów wykorzystujących ray tracing. Pancerze, woda, okna i inne odbijające światło powierzchnie będą teraz wyposażone w dokładne, realistyczne refleksy oparte na ray tracingu. Liczne cienie w Diablo IV zostaną również wzbogacone o ray tracing, dodając dodatkowe szczegóły do wszystkich scen.

Od czasu premiery Diablo IV w czerwcu 2023 roku, gracze korzystający z kart graficznych GeForce RTX uzyskali średnio 2,5x wzrost wydajności w rozdzielczości 4K, dzięki zastosowaniu techniki DLSS 3. Natomiast technika NVIDIA Reflex zredukowała opóźnienia systemowe nawet o 67%, zapewniając responsywną rozgrywkę.

Pozostałe nowości dotyczące platformy RTX:

  • Sengoku Dynasty – gra jest dostępna w ramach wczesnego dostępu i wykorzystuje technikę DLSS 3. W rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawieniach graficznych, DLSS 3 zwiększa liczbę wyświetlanych klatek na sekundę średnio dwukrotnie, umożliwiając karcie GeForce RTX 4070 komfortowe przekroczenie 60 kl./s. Na szybszych kartach graficznych wydajność przekracza 100 kl./s, osiągając nawet 160 kl./s na GeForce RTX 4090. W rozdzielczości 2560x1440, wzrost wydajności o 1,7x pozwala wszystkim kartom graficznym GeForce RTX z serii 40 na uzyskanie ponad 60 kl./s przy maksymalnych ustawieniach. Na kartach GeForce RTX 4070 SUPER i wyższych, liczba klatek na sekundę przekracza 120, podczas gdy GeForce RTX 4090 osiąga ich 200.
  • Outcast - A New Beginning – premiera 15 marca z technikami DLSS 2 i DLAA.
  • The First Berserker: Khazan – już wkrótce z NVIDIA DLSS 3 i Reflex.
  • NVIDIA RTX Remix Open Beta – aktualizacja wprowadzająca technikę DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction pojawi się wkrótce, umożliwiając wszystkim modderom ulepszenie ich pracy.
  • The Finals – sezon 2 startuje dzisiaj i wykorzystuje techniki DLSS 3, RTXGI oraz Reflex.

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o
Komentarze (0)
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.