Advertisement
banner

TOP 30 – Najlepsze filmy 2018 roku!

24. Mission: Impossible – Fallout reż. Christopher McQuarrie

Trzeba powiedzieć to szczerze: druga połowa 2018 roku nie była zbytnio zadowalająca jeśli chodzi o produkcje wysokobudżetowe. Posuchę jednak przerwała najnowsza odsłona Mission: Impossible, w którym Tom Cruise po raz kolejny pokazuje, że można po prostu bardziej. Mimo paru głupotek to wciąż kino sensacyjne z najwyższej półki, na którym nie sposób się nudzić, a sekwencja w Paryżu stała się jedną z moich ulubionych scen pościgowych, jakie widziałem. (DD)


23. Narodziny Gwiazdy reż. Bradley Cooper

Bradley Cooper postanowił tym razem zasiąść również po tej drugiej stronie kamery i przedstawić nam nową wersję dobrze znanej historii darzących się uczuciem muzyków. I trzeba przyznać, że w tym filmie radzi sobie dobrze zarówno jako reżyser, jak i aktor pierwszoplanowy. Wespół z partnerującą mu Lady Gagą stworzyli zaś niesamowity duet, który wręcz emanuje chemią i szczerością. Można zarzucać temu filmowi powielanie dobrze znanych schematów, ale kiedy ta para bierze się za śpiewanie grzechy tej produkcji idą w niepamięć, bowiem soundtrack jest tutaj tak dobry, że aż chce się go słuchać długo po seansie. (DD)


22. Winni reż. Gustav Möller

Winni to z pewnością jedna z największych niespodzianek tego roku. Fabuła filmu debiutującego w pełnym metrażu Gustava Möllera koncentruje się na osobie Asgera Holma – dyspozytora linii 112. Będąc na finiszu swej codziennej pracy, odbiera telefon, który sprawi, że rutynowe zadanie przerodzi się w sprawę bardzo osobistą. Może i duński kandydat do Oscara nie jest może filmem rewolucyjnym, wszak nie po raz pierwszy mamy do czynienia z teatrem jednego aktora, ale jak żaden wcześniejszy obraz tego typu niewyobrażalnie oddziałuje na naszą wyobraźnię. Słuchając telefonicznych rozmów protagonisty z pozostałymi osobami właśnie nasza wyobraźnia kreuje w naszej głowie przeróżne, przerażające obrazy, co czyni ten seans jednym z najciekawszych kinowych doświadczeń tego roku. (DD)


21. Źle się dzieje w El Royale reż. Drew Goddard

Drew Goddard nakręcił kolejny film w swojej karierze i trzeba przyznać, że jest to bardzo dobra pozycja i zabiera nas do słynnego hotelu El Royale, w którym spotyka się kilku nieznajomych skrywających interesujące  sekrety. Jak się okazuje, również sam budynek ma swoje za uszami. Po kolei jesteśmy świadkami wydarzeń rozgrywających się w poszczególnych pomieszczeniach i wraz z bohaterami odkrywamy kolejne tajemnice, jakie te kryją. Jak zatem możecie się spodziewać – nie każdy opuści ten hotel żywy. Twórcy konsekwentnie budują napięcie, co rusz zaskakując widza niektórymi zabiegami, żeby ostatecznie zaoferować bardzo dobre zwieńczenie historii na miarę Wściekłych Psów, Nienawistnej Ósemki czy niektórych filmów braci Coen. (DD)


20. Lady Bird reż. Greta Gerwig

Film przedstawia życie nastoletniej zbuntowanej dziewczyny (Lady Bird), która jest uczennicą w katolickim liceum. Okres dojrzewania najbardziej odbija się na rodzicach, w tym przypadku na matce, która ciężko haruje po tym jak jej mąż stracił pracę. Tytułowa postać to kobieta o silnym i wyrazistym charakterze podobnie jak jej matka. Historia wewnętrznego buntu i walki samej z sobą. Jakże znany i prawdziwy aspekt, życia każdego z nas. Lady Bird to bliski sercu dramat z precyzyjnym scenariuszem i rewelacyjną postawą aktorów. (DW)


19. Disaster Artist reż. James Franco

Gdy Tommy Wiseau w 2003 roku kręcił The Room, nie spodziewał się, że ten film po latach zostanie otoczony kultem, o nie. Spodziewał się, że stanie się to natychmiast, a przynajmniej po zdobyciu przez jego dzieło kilku nagród Akademii. Fenomenu, jaki kryje się za filmem The Room, prawdopodobnie nie jest w stanie wytłumaczyć żaden uczony, choćby nie wiadomo jak wiele tytułów naukowych zdobył. To historia jedna na milion, gdzie twór nie nadający się absolutnie do żadnego rodzaju dystrybucji, zostaje otoczony światowym kultem. Disaster Artist w reżyserii Jamesa Franco, to ekranizacja książki Grega Sestero, opowiadającej o procesie tworzenia The Room i przyjaźni Sestero z Wiseau. (KW)

Redaktor

Z zawodu publicysta. W redakcji Movies Room recenzuje filmy już od 2015 roku. Uwielbia produkcje Pixara, "Wesele" Smarzowskiego i Breaking Bad.

Kontakt pod [email protected]

Twitter: xkolek1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Radek Folta pisze:

Zgodnie ze słowami wielebnego TM, ROMA powinna zasiąść na tronie. Ale Wam wybaczam za Climax i 3 Billboardy na Biedronce 🙂

Łukasz Kołakowski pisze:

A mówiłem mu żeby nie używał słowa obiektywnie 😀

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?