Sydney Sweeney zbyt biała? Na to wygląda. Otóż nowa reklama, w której pojawiła się aktorka została scancelowana, gdyż jak to uważają niektórzy - wychwala białą supremacje, przez co ma nazistowski wydźwięk.
Sydney Sweeney, gwiazda seriali Euforia i Biały Lotos, znalazła się w centrum burzy medialnej po tym, jak wzięła udział w nowej kampanii reklamowej marki American Eagle. Choć kampania miała promować amerykański styl i wygodne jeansy, wiele osób oskarża ją o wychwalanie białej supremacji, nieczułość społeczną, a nawet nawiązania do eugeniki i nazistowskiej ideologii.
Nowa reklama American Eagle z Sydney Sweeney przedstwia aktorkę w obcisłych jeansach. Otóż możemy tam usłyszeć pewną grę słów, która brzmi:
Sydney Sweeney has great jeans
Otóż jeans wybrzmiewa jak gens czyli geny. Potem aktorka patrzy w kamerę i mówi:
Zrozumieliście grę słów, prawda?
I właśnie to rozpaliło odbiorców do czerwoności. Choć niektórzy uznali tę grę słów za zabawną i błyskotliwą, wielu komentatorów i użytkowników mediów społecznościowych zarzuciło reklamie niebezpieczne konotacje. Ze względu na wygląd aktorki – blond włosy, niebieskie oczy – hasło „great genes” zaczęto łączyć z ideologią czystości rasowej, eugeniką i nazistowską propagandą.
W internecie rozpętała się burzliwa debata: część komentatorów uznała, że oburzenie to nadinterpretacja i polowanie na czarownice, podczas gdy inni wskazują, że nawet niewinne gry słowne mają znaczenie, gdy wpisują się w szerszy kontekst kulturowy i historyczny.
Jak dotąd ani Sydney Sweeney, ani American Eagle nie odnieśli się publicznie do zarzutów. W międzyczasie reklama wciąż krąży w sieci, a marki coraz częściej zadają sobie pytanie: czy każda prowokacja jest dobrą reklamą?
Źródło: euronews.com / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe
Geek i audiofil. Magister z dziennikarstwa. Naczelny fan X-Men i Elizabeth Olsen. Ogląda w kółko Marvela i stare filmy. Do tego dużo marudzi i słucha muzyki z lat 80.