Z konsoli na kinowy ekran? Neil Druckmann nie chce adaptacji The Last of Us

Nie zawsze kinowa adaptacja gry komputerowej okazuje się być dobrym pomysłem – zamysł sam w sobie bywa interesujący, jednak gdy idea ekranizacji gry powleka na siebie rzeczywiste ciało to często powstaje nam mały potworek Frankensteina, koślawy niczym Uma z Wiedźmina 3 produkt zabierania się za coś, do czego realizacji producent, reżyser i scenarzysta nie byli gotowi.

Zobacz również: Popularne PAPERS, PLEASE doczekało się ekranizacji

To zdanie najwidoczniej podziela Neil Druckmann z Naughty Dog Inc., który jest zdecydowanie przeciwny powstającej adaptacji gry The Last of Us. Scenariusz do filmu jest już podobno gotowy, jednak jeśli ma on pozostać w obecnej postaci to najlepiej będzie, jeżeli nie doczeka on się realizacji na planie filmowym – uważa twórca z kalifornijskiego studia. W rozmowie z reżyserem Cloverfield Lane 10, Danem Trachtenbergiem, podtrzymuje swoje stanowisko.

Pracowałem nad skryptem do filmu The Last of Us, będącym bezpośrednią adaptacją [gry]. Teraz, nabierając dystansu do tego wszystkiego, patrzę na niego i myślę, że nie chcę aby ten film powstał.

Czy ujrzymy Joela i Ellie na srebrnym ekranie? To wątpliwe w świetle powyższych słów. Nie ma w tym nic dziwnego – produkcje studia Naughty Dog i tak mają już swoisty, filmowy charakter interaktywnej opowieści. Przez wzgląd na ten fakt ekranizacja nie jest łatwym zadaniem – robienie filmu z filmu może okazać się jak kserowanie kserokopii – ostateczny produkt traci na wyrazistości, pierwotnym uroku, barwie i charakterze.

Wiemy, że Sony Pictures zabiera się za nakręcenie filmowego prequela Uncharted. Być może kiedy ten trafi do kin i zrewiduje odbiór produkcji tego typu to coś się zmieni.

Źródło: screenrant.com; Ilustracja wprowadzenia/pełnego tekstu: materiały promocyjne (The Last Of Us)

Redaktor

Mały, szary człowiek. Tak podsumowałby go pewnie Adam Ostrowski. Albo też "bardzo dziwny, zaczarowany chłopiec" jak zrobiłby to Nat King Cole. Niepoprawny politycznie obserwator współczesności - świata, kina, książek i gier wideo.

Więcej informacji o
,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?